Campanie de informare împotriva fraudelor online Recomandări zi de zi
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 90 Vizualizări

Campanie de informare împotriva fraudelor online

Poliția Română împreună cu Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) și Asociația Băncilor din România, au pornit o campanie de informare ce privește siguranța în mediul online.

Compartimentul de Relații Publice al Inspectoratului de Poliție Județean Mureș  (IPJ Mureș), a transmis printr-un comunicat de presă, informații utile și sfaturi impotriva tentativelor de fraudă la care sunt expuși utilizatorii diferitelor canale de comunicare din mediul online.

„Securitatea cibernetică reprezintă o provocare specifică timpului prezent, în contextul în care, o bună parte din viața noastră s-a mutat online (muncim online, învățăm online, facem cumpărături online, urmărim filme, ori ascultăm muzica preferată etc.). Acest lucru a fost accelerat și de noua provocare din domeniul sănătății publice, mai exact pandemia de COVID”, se arată în comunicat.

Inițiatorii campaniei de informare ne îndeamnă să fim conștienți de faptul că, pentru infractori, internetul nu reprezintă decât un spațiu nou, unde să-și pună în practică scenariile infracționale, în mod evident pentru a-și crește profiturile ilicite.

Atacatorii profită de vulnerabilitățile și neatenția utilizatorilor, speculând totodată și lipsa informării adecvate a acestora. Principalul tip de incident, conform datelor prezentate de Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică, este reprezentat de tentativele de fraudă la care suntem expuși zilnic, pe diferite canale de comunicare – de la e-mail, social media, la sms sau chiar apeluri telefonice.

Cum procedează atacatorii?

Atacatorii îți trimit un email, prin care te induc în eroare, pentru a-ți divulga date personale, de tipul: CNP, numere de card, coduri pin, date pe care le folosesc ulterior pentru sustragerea de bani. Mesajele par foarte credibile și par a veni din partea unor companii foarte cunoscute (spre exemplu – de telefonie, instituții bancare, magazine etc).

După cum explică reprezentanții IPJ Mureș în același comunicat de presă, „momeala aruncată poate fi un câștig nesperat, defecțiuni ori erori tehnice ce pot fi remediate prin reintroducerea datelor personale etc. Odată înghițită momeala, te poți trezi cu conturile goale!”

Pași de urmat pentru o navigare în siguranță pe internet:

– Fii foarte atent la mesajele care solicită trimiterea de date personale!

– Ține minte: nicio bancă, nici un magazine, nicio companie nu solicită prin e-mail astfel de date!

– Verifică de două ori înainte de a da click pe link-uri sau a deschide atașamente!

– Fii atent la orice pare a fi neobișnuit!

– Ține minte: detaliile cardului nu se folosesc niciodată, atunci când primim bani! Pentru a primi bani e nevoie doar de contul bancar!

Ce trebuie să știi?

– Internetul este un spațiu public!

– Identitatea construită online, poate fi total diferită de adevărata identitate!

– Intențiile afișate online, pot fi total diferite de cele adevărate!

– Există un număr unic de semnalare a incidentelor de securitate cibernetică: 1911, specialiștii din cadrul Directoratului Național de Securitate Cibernetică îți vor oferi sprijin, în timp real, pentru a evita căderea în capcanele/ plasele infractorilor cibernetici!

– Accesează sigurantaonline.ro, platformă lansată de Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică și Asociația Română a Băncilor, unde poți afla multe lucruri utile despre o navigare sigură, îți poți măsura nivelul de educație cybersecurity, etc.

Mălina MORARU

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE