Home / Stiri nationale / Cum ar fi ca urşii să primească drepturi de autor?

Cum ar fi ca urşii să primească drepturi de autor?

Distribuie

Agent Green, alături de realizatorul TV Charlie Ottley, fac un apel inedit pentru construirea unui nou sanctuar al urşilor în România, companii internaţionale fiind chemate să se alăture campaniei „Bear Right”, prin plata dreptului de copyright către urşi.

„Cum ar fi ca urşii să primească drepturi de autor? Urşii au inspirat atâtea branduri – de la bere, balsam de rufe, îmbrăcăminte până la dulciuri şi sucuri. Într-o serie de clipuri lansate pe reţelele de socializare de Agent Green, Charlie Ottley îndeamnă brandurile care folosesc imaginea sau cuvântul „urs” în identitatea lor să plătească dreptul de copyright către urşi (bear right) şi să contribuie astfel la realizarea unui nou sanctuar în România. Pentru a susţine iniţiativa Bear Right, companiile pot intra în contact cu un reprezentant al campaniei, online”, se menţionează într-un comunicat remis, joi, AGERPRES.

Pentru realizarea sanctuarului sunt luate în calcul locaţii mai ales din judeţele cu cele mai mari populaţii de urs, precum Harghita, Mureş, Braşov, Covasna, Vrancea. Arealul ales ar urma să răspundă nevoilor de bază ale urşilor, astfel că gradul de naturaleţe al habitatului va avea un rol esenţial. Teritoriul trebuie să cuprindă pădure mixtă din compoziţia căreia să nu lipsească fagul, o pajişte, apă curgătoare şi o baltă. În acest sanctuar, urşii vor putea să-şi exprime comportamentul natural şi vor avea acces la facilităţi care să le stimuleze condiţia fizică şi să-i menţină activi, precizează sursa citată.

Programul va urmări inclusiv reintroducerea în natură a acelor urşi care mai pot fi reabilitaţi.

„Încă de când am ajuns pentru prima dată în România, în 2010, am fost fascinat de natura sa şi de fauna bogată de aici. Din păcate lucrurile nu merg bine pentru populaţiile de urs brun, o creatură magnifică, periclitată. În mare parte noi, oamenii, suntem responsabili pentru problemele recente apărute din cauza apariţiei urşilor în mediul nostru – deoarece suntem atât de ocupaţi să-l punem la pământ pe al lor. Dacă le distrugem teritoriul, forţăm urşii să se apropie mai mult… şi atunci îndrăznim să-i învinovăţim tot pe ei. Drept urmare, dreptul la viaţă este focusul acestei campanii, în care ne adresăm în primul rând celor care poartă ursul în identitatea lor, precum nume sau logo-uri. Plătind dreptul către urs, plătim pentru durabilitatea mediului înconjurător, pentru viitorul nostru”, a declarat Charlie Ottley.

Obiectivul campaniei este de a înfiinţa un sanctuar care să salveze, pentru început, 50 de urşi. În prima etapă ţinta este obţinerea celor 30 de hectare necesare, dar şi atragerea investiţiilor pentru primii 10 urşi – costurile totale pentru ca sanctuarul să fie construit şi să devină operaţional sunt de până la 10.000 euro per urs salvat.

„Prin fondurile pe care le vom strânge din dreptul de autor pentru urşi vrem să le cumpărăm animalelor, care altfel ar fi împuşcate, dreptul la viaţă. O întreagă viaţă în demnitate într-un nou sanctuar în mediul lor natural pentru urşii pe care autorităţile au eşuat să îi ferească de pierderea habitatului şi de apropierea fatală de oameni. Sau, după un timp, înapoi în natură dacă reabilitarea lor va mai fi posibilă”, a spus Gabriel Păun, preşedintele Agent Green.

Comunicatul semnalează că, la nivel mondial, ursul se numără printre cel mai des întâlnite animale sălbatice în identitatea companiilor, alături de unele domestice, precum câinii, pisicile şi caii, potrivit celor mai recente cercetări. Totodată, este cel mai popular nume de familie din România care are ca origine numele unui animal, conform statisticilor oficiale.

Iniţiativa, lansată în primă fază către companii şi continuată ulterior cu deschiderea donaţiilor către persoanele fizice, se adresează tuturor celor care vor să susţină simbolul Carpaţilor, ursul brun. Oricine va putea face o donaţie în platforma online dedicată.

Campania este una non-profit, iniţiată de ONG-ul Agent Green şi de agenţia McCann PR+The New, cu susţinerea realizatorului tv britanic Charlie Ottley, cunoscut pentru seria de documentare Wild Carpathia care au promovat România în jurul lumii.

(www.agerpres.ro)


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Medicii avertizează: “Domnilor guvernanți, exodul medicilor va reîncepe!”

Distribuie În urma protestelor inițiate în data de 16 ianuarie de asociațiile reprezentative naționale ale …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.