Cerc pedagogic la Grădinița cu Program Prelungit „Manpel” din Târgu Mureș Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 1166 Vizualizări

Cerc pedagogic la Grădinița cu Program Prelungit „Manpel” din Târgu Mureș

”Autismul este ca un curcubeu… Are o latură luminoasă și una mai întunecată, dar fiecare nuanță este importantă și frumoasă.” (Rosie Tennant Doran).

Pornind de la această premisă, cadrele didactice de la Grădinița cu Program Prelungit „Manpel” din Târgu Mureș, au organizat joi, 25 noiembrie, Cercul Pedagogic al educatoarelor din zona 7 Noiembrie, abordând tema „Strategii de sprijin pentru învățare pentru copiii cu autism”, sub coordonarea doamnei inspector pentru educație timpurie, profesor preșcolar Ramona-Maria Gros, și a domnului inspector școlar general, prof. drd. Sabin-Gavril Pășcan.

Alegerea temei nu a fost întâmplătoare, instituția fiind implicată în proiectul „Detect Autism” – Facilitarea depistării precoce a tulburărilor de spectru autist pentru copii între 1 și 6 ani din Târgu Mureș, inițiat de Fundația Transilvană Alpha, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Mureș.

Evenimentul s-a bucurat de prezența a peste 50 de cadre didactice, precum și a invitaților speciali: prof. dr. Claudia Grec – cadru didactic asociat la Universitatea ”Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Papai Anamaria – reprezentant CJRAE Mureș, doamnele Șerban Gianina (coordonatoarea proiectului „Detect Autism”) și Teanc Mirabela, din partea Fundației Transilvană Alpha, invitați care au avut intervenții de specialitate referitoare la tema cercului pedagogic.     

 

Activitatea online a debutat cu un scurt cuvânt introductiv al directorului insituției, prof. dr. Ioana-Mihaela Vultur, după care au luat cuvântul, prin intermediul unor prezentări powerpoint, cadrele didactice angrenate în susținerea cercului pedagogic: prof. înv. preșc. Mihaela Albert, prof. înv. preșc. Anca Florescu, educatoare Daniela Todoran, respectiv prof. înv. preșc. Bianca Todea, sprijinite de către celelalte cadre didactice ale instituției.

„Nu sunt orb, dar nu văd întotdeauna. Nu sunt surd, dar lucrurile îmi sună ciudat. Nu sunt prizonier, dar e greu să mă simt liber. Imaginează-ți cum e să fii în locul meu” – (James Scott), este premisa de la care au pornit prezentările susținute în cadrul cercului pedagogic.

Pentru început, s-a realizat o scurtă incursiune în spectrul tulburărilor din sfera autismului, cauzele asociate autismului, semnele cu ajutorul cărora poate fi identificat, modul în care se poate diagnostica, punctele tari ale unui copil diagnosticat cu autism, respectiv terapii și diverse tratamente utilizate în tratarea copiilor cu tulburare din spectrul autist.

Mai apoi, au fost aduse în atenție o serie de strategii de bază ce pot fi utilizate atât în procesul de învățare al acestor copii, cât și în vederea creşterii numărului şi calităţii interacţiunilor sociale dintre copilul cu autism şi colegii săi de grupă, strategii bazate pe principiile Analizei Comportamentale Aplicate. Printre strategii au fost amintite recompensarea pozitivă, învățarea fără greșeli, înlocuirea comportamentelor alternative, comportamentul guvernat de reguli, orarul vizual, limbaje alternative de comunicare, strategia incidenței de grup, principiul Premack, sistemul de tokeni etc. Au luat cuvântul inivitații speciali ai cercului pedagogic, marcând diverse aspecte legate de necesitatea integrării copiilor cu autism și sprijinirea acestora în procesul învățării, după care, au avut loc discuțiile libere.

„Nu credeți că există un copil diferit, mai bun, care se „ascunde” în spatele autismului. Acesta este copilul tău. Iubește copilul din fața ta. Încurajează-i punctele forte, sărbătorește-i curiozitățile și îmbunătățește-i punctele slabe, așa cum ai face cu orice copil.” (Claire LaZebnik).

Anca RUSU

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE