Home / Învățăământ / ,,Povestea bradului”, în lectura ing. Marcel Mîndru la Grădinița Gurghiu

,,Povestea bradului”, în lectura ing. Marcel Mîndru la Grădinița Gurghiu

Distribuie

La începutul acestui an, Asociația  OvidiuRo în parteneriat cu Ministerul Educației și Ministerul Culturii lansau proiectul „Citește-mi 100 de povești”, program național de încurajare a lecturii în grădiniță și în familie. „Alături de comunitățile locale, transformăm grădinițele publice din România în insule de lectură și natură, unde copiii și adulții descifrează împreună tainele cărților și ale universului și îngrijesc plantele și animalele din jurul lor”, au precizat inițiatorii proiectului. Potrivit acestora, programul „Citește-mi 100 de povești!” stimulează lectura în grădinițe și în familie și oferă următoarele resurse de calitate, corelate curriculum-ului național: cărți foarte atent selecționate pentru copiii preșcolari și educatoarelor lor, sesiuni de formare profesională centrate pe literație pentru educatoarele copiilor, resurse educaționale pentru a organiza activitatea, conform planului de lectură întocmit la nivel de grădiniță, ateliere de lectură pentru copii, astfel încât preșcolarii să își dezvolte vocabularul și dragostea pentru lectură.

Cărțile selectate și oferite în program sunt atent evaluate dintre cărțile valoroase din punct de vedere literar și potrivite vârstei preșcolare.

„În primii cinci ani de viață, creierul copilului se dezvoltă în proporție de 95%. De aceea, este important ca fiecare copil să aibă acces la educație timpurie de calitate și să fie expus unor experiențe de învățare diverse, care să constituie baza dezvoltării sale intelectuale, ca adult”, afirmă inițiatorii proiectului.

Grădinița Gurghiu, implicată în proiect

Lansat în ianuarie 2021, programul s-a bucurat de un interes deosebit din partea directorilor și educatoarelor.  Printre cei care au aderat la acest proiect se numără și Grădinița din comuna Gurghiu, structură în cadrul Liceului Silvic Gurghiu, care a bifat astăzi un nou moment dedicat lecturii, protagonist fiind directorul Liceului Silvic Gurghiu, ing. Marcel Mândru. Nu doar că le-a cititi povești, dar le-a și explicat, dar fiind faptul că povestea citită avea în prim plan Bradul de Crăciun.

„Continuăm seria de povești din cadrul proiectului național,, Citește-mi 100 de povești,pe Insula de lectură de la Grădinița Gurghiu, jud. Mureș, alături de invitatul nostru, domnul director de la Liceul Silvic Gurghiu dr. Ing. Mîndru Marcel, care a citit copiilor ,,Povestea bradului” de Hans Christian Andersen, apoi copilașii au aflat multe informații despre viata unui arbore specific zonei noastre de munte, bradul (creștere, îngrijire, întreținere, importanță, etc. ). Copiii au fost foarte încântați. Mulțumim!”, a fost mesajul postat pe Facebook de educatoarea  Maria Suceava, coordonator de structură, responsabil cu implementarea proiectului „Citește-mi 100 de povești” la Grădinița Gurghiu.

Alin ZAHARIE


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Ședință extraordinară ”de îndată” la Consiliul Județean Mureș

Distribuie                                          DISPOZIŢIA NR.102   din 28 martie 2024 privind convocarea, de îndată, a Consiliului …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.