Home / Administratie / Podul din Luduș, aproape de reabilitare

Podul din Luduș, aproape de reabilitare

Distribuie

Actualul pod rutier din Luduș care leagă cele două maluri ale râului Mureș a fost construit în anii 1973-1974 după inundația din 13-15 mai 1970, deci are o vechime de aproape 50 de ani de funcționare în regim de intensă circulație.

Cu o lungime de 136 de metri, cu cinci deschideri, partea carosabilă de 8 metri flancată de două trotuare pietonale de câte 2,25 metri mărginită de pe parapete pietonale din beton armat, podul are „o stare tehnică generală nesatisfăcătoare, la care sunt necesare lucrări de reabilitare și înlocuirea unor elemente”, după cum se constată în nota conceptuală întocmită de Primăria orașului Luduș care a solicitat și o expertiză tehnică a podului, în anul 2017. De la acea dată, Primăria orașului Luduș a întocmit documentația necesară cerută de lege și și-a asumat îndeplinirea tuturor obligațiilor care îi reveneau.

După patru ani….

Starea tehnică necorespunzătoare a podului rutier a fost constatată prin expertiza tehnică efectuată în anul 2017 și intervențiile făcute de Primăria orașului Luduș nu au încetat în acești patru ani care au trecut de atunci.

„Avem un proiect de reabilitare totală a podului, proiect  pe care l-am depus la Ministerul Dezvoltării, prin Compania Națională de Investiții care ar fi preferat să facă lucrările cu traficul oprit, dar acest lucru nu este posibil”, a declarat viceprimarul Kis Istvan.

Fiind singurul pod care unește cele două maluri ale Mureșului prin DJ 107G care duce la comunele Ațintiș, Bichiș și satele componente, rămâne în discuție doar varianta care presupune închiderea alternativă a celor două sensuri de circulație, prin semaforizare. Această soluție nu este agreată nici de proiectant, nici de constructor și nici de administrația locală, dar este singura soluție.

De-a lungul timpului, Primăria a încercat de nenumărate ori să demareze lucrările, dar nu s-a reușit din diferite cauze. Acum, în această perioadă se pare că lungul drum spre repararea podului este mai aproape ca oricând.

„Am fost la Ministerul Dezvoltării și Administrației Publice într-o precomisie tehnică de avizare împreună cu proiectantul lucrării, cu secretari de stat, cu specialiști din Minister și din alte instituții care au legătură cu tot ceea ce implică o asemenea lucrare. S-a făcut o analiză amplă a situației și apreciez că discuția a fost constructivă”, a afirmat viceprimarul Kis Istvan.

Documentația prezentată a fost corespunzătoare cu excepția avizului de mediu care va trebui să fie reactualizat, deoarece vechiul aviz a expirat din cauza tergiversării proiectului.

Viceprimarul Kis Istvan a precizat că după ce se obține noul aviz de mediu se va face o analiză într-o comisie tehnică în care se obține avizarea finală, definitivă, după care poate fi organizată procedura de licitație și de atribuire a lucrării.

„Avem speranțe că în cursul anului viitor(2022) să încheiem cu partea birocratică a proiectului și să înceapă lucrările propriu-zise, chiar dacă pentru un an de zile circulația în oraș va fi îngreunată în mod semnificativ”, a arătat Kis Istvan.

Așadar, sunt perspective bune pentru orașul Luduș având în vedere că s-au făcut pași importanți și pentru construirea unui pod nou în zona industrială a orașului. Dar, despre acest proiect și despre o posibilă bretea de coborâre de pe autostradă, cu alt prilej.

Ioan A. BORGOVAN

 

De asemenea, verificati

Un nou sezon pentru Mocănița dintre Sovata și Câmpu Cetății

Distribuie Prima cursă din acest sezon a Mocăniței care circulă între localitățile mureșene Sovata și …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.