Home / Administratie / Noutăți despre Programul ”Casa Verde Fotovoltaice”

Noutăți despre Programul ”Casa Verde Fotovoltaice”

Distribuie

Administrația Fondului pentru Mediu organizează sesiune de înscriere pentru validarea instalatorilor în cadrul Programului privind instalarea de sisteme fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională în perioada 15 noiembrie – 16 decembrie 2021.

Programul va demara în data de 20 decembrie 2021, se va închide în momentul epuizării bugetului alocat şi are ca scop creşterea eficienţei energetice, îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, prin utilizarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică necesară consumului propriu şi livrarea surplusului în sistemul energetic naţional.

”Înscrierea persoanelor fizice în cadrul programului se va realiza prin intermediul instalatorilor. După aprobarea ghidului de finanțare pentru anul acesta, vom anunța data de la care persoanele fizice se vor putea prezenta la instalatori în vederea înscrierii în program”, a declarat Lóránd-Árpád Fülöp, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu.

Criteriile de eligibilitate pentru validarea instalatorului, conţinutul dosarului de validare și alte informații privind depunerea dosarului de validare se regăsesc în Ghidul de finanțare aprobat prin Ordinul nr. 1287/2018, cu modificările și completările ulterioare, disponibil pe site-ul www.afm.ro, la secțiunea Programe de finanțare – Sisteme fotovoltaice.

Etapele programului:

a) Publicarea pe pagina de internet a Autorităţii a informaţiilor necesare demarării programului;

b) Validarea, încheierea contractelor cu instalatorii şi publicarea listei acestora;

c) Înscrierea solicitanţilor, rezervarea sumelor aferente finanţării şi aprobarea solicitanţilor;

d) Obţinerea ATR şi încheierea contractelor de finanţare nerambursabilă;

e) Implementarea proiectului;

f) Decontarea şi plata sumelor solicitate de către instalatorii validaţi;

g) Monitorizarea beneficiarilor finali.

(Sursa: Ghidul de finanţare)

Cuantumul finanţării:

(1) Finanţarea se acordă în procent de până la 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile, în limita sumei de 20.000 lei.

(2) Suma finanţată de Autoritate se scade de către instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferenţa se suportă de către beneficiarul final, din surse financiare proprii.

(Sursa: Ghidul de finanţare)

Cheltuieli eligibile:

(1) Sunt considerate cheltuieli eligibile următoarele:

a) Cheltuielile cu achiziţia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere minimă instalată de 3kWp, având ca principale părţi componente: panouri fotovoltaice; invertor/invertoare; materiale conexiuni; structura de montaj a sistemului; modul de comunicaţie; contor inteligent care măsoară cantitatea de energie produsă de sistemul de panouri fotovoltaice şi care permite colectarea şi transmiterea datelor relevante de la distanţă, în format electronic; tablou electric curent continuu/curent alternativ;

b) Cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a sistemului de panouri fotovoltaice, reprezentând maximum 15% din valoarea finanţată de Autoritate;

c) TVA aferentă cheltuielilor eligibile

(1^1) Sunt eligibile şi pot fi finanţate de Autoritate sistemele de panouri fotovoltaice care nu conţin toate părţile componente menţionate la alineatul (1) litera a), dar ale căror echipamente îndeplinesc funcţionalităţile prevăzute de prezentul ghid, respectiv:

a) permit producerea energiei electrice din surse regenerabile şi transformarea acesteia, pentru a fi utilizată în gospodării;

b) permit stocarea informaţiilor privind cantitatea de energie electrică produsă, colectarea, precum şi transmiterea datelor relevante de la distanţă, în format electronic.

(2) Sunt considerate eligibile numai cheltuielile efectuate după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă încheiat între beneficiarul final şi Autoritate.

(3) În situaţia în care AMPOR declară neeligibile anumite cheltuieli, acestea nu se finanţează/nu se plătesc/se recuperează de la beneficiarul final sau de la instalatorul validat, după caz, în funcţie de persoana culpabilă.

(4) Suma aprobată nu se poate suplimenta; beneficiarul trebuie să asigure din surse proprii finalizarea investiţiei.

(Sursa: Ghidul de finanţare)

Dosarul de validare a instalatorului trebuie să conțină:

a) Cererea de validare a instalatorului, completată integral prin tehnoredactare, conform formularului prevăzut în anexa nr. 1 la ghid, în original, semnată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia;

b) Împuternicirea notarială, în original, pentru cazul în care cererea de validare este semnată de către persoana împuternicită;

c) Certificatul de cazier fiscal al operatorului economic, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau în copie legalizată;

d) Certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele operatorului economic, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare în original, în copie legalizată sau emis în SPV;

e) Certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele operatorului economic de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul social, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau în copie legalizată;

f) Certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele operatorului economic, de către Autoritate, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau în copie legalizată;

g) Certificatul constatator emis de către oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială îşi are sediul social instalatorul, în original sau în copie legalizată, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de validare; nu se acceptă formatul electronic al certificatului constatator emis de Serviciul INFOCERT;

h) Documentul doveditor al deschiderii contului 50.70.24 „Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanţare sau cofinanţare nerambursabilă a proiectelor pentru protecţia mediului“, în copie, sau angajamentul că va deschide acest cont şi îl va prezenta cel mai târziu la data perfectării contractului de participare în vederea decontării cu Autoritatea;

i) Atestatul emis de ANRE de tip B sau alte atestate care includ competenţele de tip B, în termen de valabilitate la data depunerii cererii de validare, în copii certificate „conform cu originalul“; în situaţia în care instalatorul este atestat în altă ţară din Uniunea Europeană, documentul de echivalare, eliberat de ANRE, aflat în termen de valabilitate la data depunerii cererii de validare, în copie certificată „conform cu originalul“;

j) Documente din care rezultă executarea lucrărilor de instalare sau prestarea serviciilor de întreţinere/mentenanţă a sistemelor de panouri fotovoltaice, însuşite de beneficiarii lucrărilor/serviciilor respective, în copii certificate «conform cu originalul»;

k) Raport per salariat extras din REVISAL de unde să rezulte că are personal angajat specializat în instalarea de sisteme de panouri fotovoltaice (cod COR 741103 – REVISAL) şi inginer profil electric (cod COR 2151 – REVISAL), însuşite prin semnătură de către instalator, în original.

(Sursa: Ghidul de finanţare)

Depunerea dosarului de validare:

(1) Dosarul de validare se depune paginat şi opisat, într-un dosar, în plic sigilat, la Autoritate.

(2) Plicul conţinând dosarul de validare poate fi transmis prin orice mijloc care asigură confirmarea recepţionării acestuia de către Autoritate în interiorul perioadei sesiunii de înscriere.

(3) Plicul conţinând dosarul de validare va avea înscrise următoarele informaţii:

a) denumirea completă a instalatorului şi adresa sediului social;

b) titlul: „Dosar de validare în Programul privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională“ – instalator;

c) perioada de organizare a sesiunii de înscriere.

(4) La data recepţionării plicului conţinând dosarul de validare, acesta din urmă primeşte de la Autoritate un număr unic de înregistrare, în ordinea sosirii.

(5) În cazul în care se constată neclarităţi în documentele depuse sau vreun document dintre cele cuprinse în dosarul de validare este incomplet, prezintă neconcordanţe sau a fost depus într-o altă formă decât cea prevăzută de ghid, Autoritatea aduce la cunoştinţă instalatorilor, prin publicarea pe site-ul propriu, motivele invalidării, iar aceştia, în termen de 5 zile lucrătoare de la publicare, au posibilitatea de a completa/transmite documentele iniţiale în forma corectă şi/sau a clarificărilor, cu condiţia ca documentele şi/sau clarificările să dovedească eligibilitatea solicitantului la data depunerii cererii de validare.

(6) Dispoziţiile alineatului (5) nu se aplică documentelor aflate în afara perioadei de valabilitate la data depunerii dosarului de validare.

(7) Atrag respingerea dosarului de validare următoarele:

a) nerespectarea termenului prevăzut la alineatul (5);

b) lipsa unui document, neprezentarea acestuia la termenul stabilit ori ieşirea sa din perioada de valabilitate;

c) neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate.

(8) În cazul în care unui dosar i se aplică atât prevederile alineatului (5), cât şi ale alineatului (7), acesta va fi respins.

(Sursa: Ghidul de finanţare)


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

”Candidaturi-bombă” anunțate de AUR la Primăria Târgu Mureș și Consiliul Județean Mureș

Distribuie Evenimentul de lansare a candidaților AUR la alegerile locale din județul Mureș va avea …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.