Anunț important pentru administratorii de condominii
14 ianuarie 2022Începând cu data de 1 ianuarie 2022, persoanele fizice care desfășoară activități de administrare a condominiilor sunt obligate să fie atestate în conformitate cu reglementările Legii nr. 196/ 2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor.
Metodologia de atestare
Potrivit informațiilor furnizate de jrs. Dorin Belean, director executiv în cadrul Primăriei municipiului Târgu Mureș, autoritatea administrației publice locale a aprobat prin Hotărârea Consiliului Local Târgu Mureș nr. 326 din 28 octombrie 2021 metodologia de atestare a persoanelor fizice în vederea practicării activității de administrator de condominii la asociațiile de proprietari.
”În acest sens, reamintim persoanelor interesate, că în conformitate cu articolul 5 din Hotărârea Consiliului Local numărul 326 din 28 octombrie 2021 în vederea eliberării atestatului necesar dobândirii calității de administrator de condominii, vor depune, la registratura Municipiului Târgu Mureș, camera 13 sau prin poștă, următoarele documente: cerere-tip, curriculum vitae, copii de pe actele de stare civilă – buletin de identitate sau card de identitate, certificat de naștere și de căsătorie, copii după actele de studii, copia certificatului de calificare profesională pentru ocupația de administrator de condominii, certificatul de cazier judiciar, certificat de cazier fiscal”, a arătat jrs. Dorin Belean.
Totodată, reprezentantul Primăriei municipiului Târgu Mureș a informat că ”desfăşurarea de către persoane fizice sau juridice a activităţii de administrare a condominiilor fără îndeplinirea condiţiilor prevăzute la articolul 64 din Legea 196/2018, constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 de lei la 10.000 de lei, așa cum statuează articolul 102, alineatul 2, litera d”, din actul normativ citat.
(Redacția)
Lasă un comentariu