Home / Administratie / INTERVIU. Multiple proiecte pentru Iernut

INTERVIU. Multiple proiecte pentru Iernut

Distribuie

Primarul orașului Iernut, Ioan Nicoară, a oferit un interviu cotidianului Zi de Zi în care a expus informații cu privire la proiectele depuse în ceea ce privește obținerea de finanțări prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”, dar și restul proiectelor la nivelul orașului și satelor aparținătoare. Mai mult decât atât, primarul orașului Iernut a explicat cum a reușit să gestioneze pandemia de COVID-19 la nivelul localității și a menționat care au fost principalele măsuri luate în vederea prevenirii și răspândirii virusului.

Reporter: Vă rog să enumerați proiectele depuse recent în vederea obținerii de finanțări prin intermediul Programului Național de Investiții ”Anghel Saligny”.

Ioan Nicoară: Prin intermediul Programului Național de Investiții „Anghel Saligny”, orașul Iernut a depus în vederea obținerii de finanțări următoarele proiecte: ,,Rețea de canalizare branșamente în satul Cipău” și ,,Alimentare cu apă în localitatea Oarba de Mureș”.

Rep.: Vă rog să prezentați valoarea proiectelor, precum și cuantumul cofinanțărilor asigurate de către instituția dumneavoastră.

I.N.: Primul proiect a fost ,,Modernizare drum comunal DC 86 Iernut – Sălcud, județul Mureș” cu o valoare totală de 11.067.915 de lei. Al doilea proiect a fost ,,Extindere  rețea de canalizare menajeră, statie de epurare și branșamente la rețelele de apă și canalizare în satul Sălcud, UAT Iernut, județul Mureș” cu o valoare totală de 6.626.689 de lei din care valoarea finanțată de la bugetul local a fost de 147.208 de lei. Al treilea proiect a fost ,,Reabilitare rețea de distribuție apă potabilă și canalizare în cartierul Mihai Eminescu Nou din orașul Iernut, județul Mureș” cu o valoare totală de 6.632.186 de lei din care valoarea finanțată de la bugetul local a fost de 245.171 de lei. Cel de-al patrulea proiect a fost ,,Construirea unei platforme de depozitare și gospodărire a gunoiului de grajd în orașul Iernut județul Mureș” cu o valoare totală de 1.753.571 de lei din care valoarea finanțată de la bugetul local a fost de 79.374 de lei. Al cincilea proiect a fost ,,Cresterea eficienței energetice a blocurilor de locuințe în orașul Iernut – blocurile 15,16,17 Mihai Eminescu și blocul 10 Gheorghe Doja” cu o valoare totală de 3.276.384 de lei din care valoarea finanțată de la bugetul local a fost de 1.367.706 de lei. Cel de-al șaselea proiect a fost ,,Cresterea eficienței energetice a clădirilor publice din orașul Iernut, Casa de Cultură – Exterior” cu o valoare totală de 1.897.273 de lei din care valoarea finanțată de la bugetul local a fost de 37.945 de lei. Cel de-al șaptelea proiect a fost ,,Reabilitarea și modernizarea interioară Casa de Cultură Iernut, I Decembrie 1918, nr. 9/A, Iernut” cu o valoare totală de 3.705.895 de lei din care valoarea finanțată de la bugetul local a fost de 3.152.011 de lei. Proiectul al optulea a fost ,,Creșterea eficienței energetice a clădirilor publice din orașul Iernut, Primăria” cu o valoare totală de 1.614.470 de lei din care valoarea finanțată de la bugetul local a fost de 327.776 de lei. Al noulea proiect a fost ,,Îmbunătățirea vieții populației în orașul Iernut și satele aparținătoare – trei proiecte de investiții” cu o valoare totală de 13.417.396 de lei din care valoarea finanțată de la bugetul local a fost de 272.385 de lei. Ultimul proiect a fost ,,Construire blocuri locuințe sociale în orașul Iernut – Legea 114” cu o valoare totală de 11.033.182 de lei din care valoarea finanțată de la bugetul local a fost de 1.444.314 de lei.

Rep.: La mai bine de un an de la depunerea jurământului de primar, vă rog să prezentați care au fost principalele trei realizări ale instituției pe care o conduceți.

I.N.: La aproximativ un an de la depunerea jurământului de primar, principalele trei realizări ale Primăriei Iernut pentru comunitate sunt: asfaltarea drumului comunal DC 86 Iernut – Sălcud, aproximativ 5 kilometri, reabilitarea termică a patru blocuri de locuințe – trei blocuri în Cartierul Mihai Eminescu și unul pe strada Gheorghe Doja, precum și demararea lucrărilor la rețeaua de apă și canalizare în Cartierul Mihai Eminescu Nou – aproximativ 750 de beneficiari direcți. Avem însă și ofuri, cel mai mare fiind tergiversarea obținerii de finanțare pentru șapte proiecte depuse la Compania Națională de Investiții, la care s-au depus cereri de finanțare în ultimii ani. Printre proiectele depuse la CNI aș putea menționa: ”Modernizare stăzi și parcări în orașul Iernut”, ”Modernizare străzi în satul Sfântu Gheorghe”, ”Cămin Cultural Lechința”, ”Reabilitarea și modernizarea interioară Casa de Cultură Iernut”.

Rep.: Cum ați gestionat pandemia de COVID-19 la nivelul localității dumneavoastră? Care au fost principalele măsuri luate în acest sens?

I.N.: Administrația publică a continuat să funcționeze, în ciuda distanțării impuse de pandemie. Având în vedere contextul actual cauzat de pandemia COVID -19, Primăria orașului Iernut a luat măsuri în acest sens, atât legate de activitatea internă, cât și cea privind activitatea cu persoanele care se adresează instituției. Prin intermediul paginii oficiale ale Primăriei, www.primariaiernut.ro, și al biroului Relații cu Publicul s-au făcut cunoscute măsurile luate în ceea ce privește documentele necesare, modul de întocmire și de transmitere către Primărie. Toate aceste informații au fost publicate pe site-ul instituției, au fost afișate la sediul Primăriei și au fost comunicate telefonic celor care au solicitat.

În același timp, activitatea de bază a Primăriei a continuat și au fost stabilite modalități de primire a documentelor, transmiterea acestora la Primărie, și am încurajat transmiterea online pentru a evita deplasarea persoanelor, iar pentru cei care nu pot transmite pe email, a fost amenajat un ghișeu special.

Tot personalul a fost instruit cu privire la prevenirea infectării și transmiterii Corona-virusului, măsuri igienico-sanitare. Locuitorii orașului Iernut au fost informați, cu privire la toate măsurile luate de autoritățile centrale și de către autoritățile publice locale pentru combaterea răspândirii COVID-19, prin diferite comunicate numerele de telefon la care să se adreseze în cazul în care au contactat virusul, inclusiv pentru persoanele care s-au întors din străinătate. Pentru o scurtă perioadă au fost suspendate activitățile cu publicul, dar au fost încurajate folosirea mijloacelor electronice de transmitere a documentelor.

Comitetul Local pentru Situații de Urgență s-a întâlnit în ședințe, iar toate Hotărârile luate, au fost comunicate cetățenilor, agenților economici. Au fost publicate măsurile care trebuie repsectate pentru persoanele autoizolate. Prin interemdiul mediului online și afișării în oraș, am comunicat cetățenilor modelul de declarație pe propria răspundere pentru starea de urgență, respectiv starea de alertă.

Au fost achiziționate pentru blocurile de locuințe materiale dezinfectante. De asemenea, pentru Primărie au fost achiziționate măști, mănuși, dezinfectante, s-au afișat la vedere materiale publicitare privind accesul publicului în incintă, folosirea dezinfectanților de mâini. S-au executat servicii de dezinfecție a locațiilor publice. Activitatea descrisă, cât și practicile privind prevenția, se aplică în continuare și se vor aplica permanent noile reglementări ce vor apărea pe parcurs, până la încetarea perioadei de pandemie. Obiectivele Direcției de Asistență Socială din cadrul Primăriei Iernut au fost: facilitarea accesului persoanelor vârstnice la servicii și alimente de bază necesare. Au fost organizate patrule mixte formate din efective ale Poliției Locale și Poliției Orășenești. Acestea au monitorizat cu extremă rigurozitate spațiul public și, mai ales, persoanele sosite din zonele afectate de COVID-19 în sensul respectării regulilor de autoizolare și de distanțare socială.

Rep.: Care a fost bugetul instituției dumneavoastră pe anul 2021 și în ce măsură acest buget a reușit să acopere necesitățile?

I.N.: Bugetul instituției noastre pe anul 2021 a fost de 53.733.000 lei. Fondurile au fost suficiente pentru a acoperi toate cheltuielile, necesitățile instituției noastre.

A consemnat Alexandra HAJA


De asemenea, verificati

Brad dispărut după o acțiune de ”toaletare” în Târgu Mureș

Distribuie Un internaut târgumureșean pe nume Vali Borz susține că vineri, 3 februarie, la orele …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.