Manual de identitate vizuală pentru „Orașul Trandafirilor” Administrație
  • Malina Moraru
  • 0 comentarii
  • 461 Vizualizări

Manual de identitate vizuală pentru „Orașul Trandafirilor”

Reprezentanții Primăriei municipiului Târgu Mureș au prezentat miercuri, 16 februarie, „Manualul de identitate vizuală a municipiului Târgu Mureș”, în cadrul unei conferințe de presă desfășurate la mansarda restaurantului Nivo Resto Lounge. La evenimentul de prezentare al manualului de identitate vizuală au fost prezenți primarul orașului, Soós Zoltán, viceprimarul UDMR Portik Vilmos László și Porcsalmi Balázs, administratorul firmei SC Rubik Advert SRL. 

„Cred că nu trebuie foarte mult argumentat de ce este necesar pentru un oraș, municipiu, reședință de județ cu un trecut istoric important și cu o moștenire culturală importantă, să aibă și o imagine vizuală, o prezență vizuală nouă cu un design nou, mai ales că secolul 21 a produs nu numai smogul din mașini cât și smogul de informații, deci site-uri sau site-uri de socializare, internetul este plin de informații, este plin de simboluri și în acestea nu regăsim Târgu Mureșul. din acest punct de vedere cred că este important ca orașul nostru care este un oraș în dezvoltare și în revenire să aibă și o nouă identitate vizuală care să fie ușor de recunoscut pentru cetățenii acestui oraș și pe lângă asta să fie agreat și să respecte și tradițiile acestui oraș”, a declarat Soós Zoltán.

Audit vizual

Designerul Balázs Porcsalmi a afirmat că noua identitate vizuală se bazează pe valorile instituției, pe stema și pe particularitățile orașului. 

„Sistemul grafic face ca activitățile Primăriei Municipiului Târgu Mureș să fie transparente și ușor de înțeles, contribuie la construirea încrederii și a unei relații mai puternice între municipalitate și locuitorii orașului. Pe lângă aspectul grafic unificat, a fost important să se creeze un echilibru între limbajul vizual formal și apropiat de cel uman”, a explicat expertul.

În prima parte a evenimentului a fost prezentat procesul de creație care a cuprins trei capitole. În prima etapă s-a realizat o documentare asupra istoriei orașului, apoi s-au analizat identitățile vizuale actuale ale instituțiilor care funcționează sau care au reprezentat la un moment dat orașul Târgu Mureș (Teatrul Național, Universitatea de Medicină și Farmacie, Universitatea ”Petru Maior”, Hotelul ”Grand”, etc.). Următorul pas a fost reprezentat de o analiză pe ultimii zece ani a diferitelor designuri folosite de instituțiile orașului pentru promovarea diverselor activități sau evenimente importante, de asemenea analiza privind și arhitectura și domeniul artelor plastice ale orașului Târgu Mureș. În acest proces s-a acordat o atenție asupra stemei orașului care este un element de bază în noua formulă de prezentare vizuală a siglei reprezentative. Capitolul trei al auditului vizual a presupus informarea la nivel național și internațional cu privire la formele moderne de prezentare vizuală a instituțiilor, și în special a primăriilor  diferitelor orașe din țară sau din străinătate. 

Tranziția către noua identitate vizuală va face instituția mai ușor de identificat și activitățile, competențele și serviciile sale mai vizibile și transparente.

Propunere de logo

Imaginea logo-ului înfățișează un „U” întors, care cuprinde toate elementele stemei tradiționale: murala din argint cu șapte turnuri crenelate care simbolizează rangul de reședință de municipiu, brațul armat cu spadă din argint străpungând un cap natural de urs simbolizează lupta pentru apărare, eroism, vitejie și sacrificiu pentru cauza nobilă, balanța din aur cu talgerele în echilibru reprezintă rolul pe care l-au avut unele instituții, cum ar fi Tabula Regia, prima dată în sistemul judiciar din Scaunul Mureș, apoi cel din Transilvania. În plus, în propunerea modernă, va exista un element suplimentar sub forma unei săgeți ascendente ce reprezintă dezvoltarea orașului. Culoarea emblemei modernizate conține tonuri de albastru închis. 

Forma de „U” a fost construită pornind de la identificarea unui simbol prezent în mai multe categorii de interes. Stema orașului a servit artistului vizual un simbol important, drept urmare forma logo-ului pornește de la aceasta, totodată geometria simbolului poate fi regăsită și în design-ul țiglelor de pe clădirile orașului sau în arcadele construite la intrarea unor clădiri importante sau forma ferestrelor. De asemenea, forma de „U” poate fi regăsită și în construcția fizionomică a feței unei persoane, aceasta fiind o altă direcție abordată de Porcsalmi Balázs. În continuare au fost propuse mai multe exemple de materiale pentru care poate fi folosit logo-ul reinventat. 

Manualul de identitate vizuală al orașului Târgu Mureș înglobează patru categorii principale: comunicarea internă, comunicarea externă, orașul verde și orașul colorat.

„Acest logo nu este modificarea stemei care a fost deja aprobată oficial ci este doar un element vizual care o să apară pe antet și o să fie folosit pe toate documentele oficiale ale primăriei. Stema rămâne, desigur, nu are una influența asupra celeilalte. Cel puțin noi am considerat că sunt niște propuneri binevenite și creative, constructive. Valoarea contractului era de 64 de mii de lei și cred că după această prezentare se va concretiza oferta și decidem care dintre elemente vor fi preluate și fructificate în imaginea vizuală a orașului”, a mai transmis primarul orașului Târgu Mureș.

La același eveniment, viceprimarul Portik Vilmos a subliniat că punerea în practică a elementelor de identitate vizuală este un proces mai lung, până când în final elementele de imagine vor fi vizibile pe toate interfețele aferente instituției.

Mălina MORARU

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE