Autostrada Mureș – Cluj, în pericol de blocaj! Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 8096 Vizualizări

Autostrada Mureș – Cluj, în pericol de blocaj!

Compania austriacă Strabag contestă procedura de licitație pentru lotul Chețani (Mureș) – Câmpia Turzii (Cluj) al Autostrăzii Transilvania (A3), conform Asociației Pro Infrastructură (API).

Strabag a înaintat o contestație privind acest tronson, anunță Marton Kodok, membru al API. Acesta a prezentat un extras de pe portalul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în care Strabag apare cu o contestație la dosarul de achiziție nr. 324 / 2022. CNAIR a anunțat, la începutul lunii, că a desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția sectorului de 15 km, din secțiunea 2A Ogra – Câmpia Turzii – lotul 3, practic o relicitare.

Acesta este asocierea Drum Asfalt, OPR Asfalt, Obras Publicas y Ragadios, Trameco, Drumuri Bihor, la un prețul propus de 363 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Durata contractului este de trei luni pentru proiectare și de un an și jumătate pentru execuția lucrărilor. Garanția ofertată pentru tronson era de 10 ani.

“Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații, respectiv după soluționarea contestaților sau plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a avertizat CNAIR. “Dacă nu apar contestații și contractul va fi semnat rapid, din 2023 vom putea circula doar pe autostradă pe cei aproximativ 100 km dintre municipiile Cluj-Napoca și Târgu Mureș”, susținea ministrul Sorin Grindeanu.

Ceilalți ofertanți la licitație erau asocierile Dimex 2000 Company, Alpenside, Explan și Strabag, Geiger Transilvania. Valoarea estimată inițial de CNAIR se ridica la 283 de milioane de lei, fără TVA. Contractul semnat inițial, în 2015, cu asocierea Straco Grup – Specialist Consulting – Total Road, de 280 milioane de lei, mai puțin de jumătate decât valoarea estimată inițial, de 620 de milioane de lei, a fost reziliat în 2021 după ce în cinci ani de la începerea lucrărilor, stadiul fizic era de doar 40%.

CITR București, administrator judiciar al Straco Grup (companie în insolvență), a solicitat apoi, la Tribunalul București, anularea înștiințării de reziliere a contractului, obținând în instanță, suspendarea efectelor acestui act prin ordonanță președințială. Hotărârea a fost atacată cu succes de CNAIR la Curtea de Apel București. În iulie 2021, instanța a declarat falimentul Straco Grup.

Cum autostrada dintre cele trei județe ale Transilvaniei este funcțională acum pe traseele Câmpia Turzii – Nădășelu (62 km) și Târgu Mureș – Chețani (36 km), prin finalizarea tronsoanelor Chețani – Câmpia Turzii (15 km) și Nădășelu – Poarta Sălajului (42 km), promisă de grupul UMB pentru sfârșitul anului viitor, ar rezulta o șosea de mare viteză, la finalul lui 2023, care va conecta județele Mureș, Cluj și Sălaj.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Călin POENARU

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE