Oportunitate de afaceri pentru studenții mureșeni Business
  • Malina Moraru
  • 0 comentarii
  • 165 Vizualizări

Oportunitate de afaceri pentru studenții mureșeni

Asociația Culturală Amphion împreună cu Universitatea „Dimitrie Cantemir” din Târgu Mureș și Universitatea de Arte din Târgu Mureș , au demarat un proiect care se adresează studenților celor două universități partenere care doresc să își dezvolte  competențele antreprenoriale și să-și înființeze propria afacere.  

„Acest proiect reprezintă o oportunitate atât pentru programele de studii pe care avem cât și complementar la ideatica universității, aceea de a oferi o șansă în plus studenților noștri de a se realiza într-o carieră care pe de o parte necesită abilități speciale fiind un domeniu de artă, pe de altă parte presupune o viață și o forță de muncă extrem de volatilă. Universitatea va putea, prin acest proiect să aducă un plus de cunoștințe în ceea ce privește actul artistic în sine, actul artistic și al industriei creative în complementaritate cu demersul antreprenorial”, a declarat Sorin Crișan, rectorul Universității de Arte din Târgu Mureș.

Proiectul „Student Start-up 1.0”, cod 142131, este cofinanţat din Fondul Social European  prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 6: Educație și  competențe, Apelul pentru proiecte: POCU/829/6/13 – Innotech Student. Proiectul se implementează pe durata a 24 de luni, în perioada 19 ianuarie 2022 – 31  decembrie 2023 şi beneficiază de finanțare în valoare totală eligibilă de 9.049.810,53 lei, din  care finanțare din Fondul Social European 7.687.388,22 lei, contribuția națională 1.349.615,65 lei și cofinanțare din partea partenerilor de 12.806,66 lei. 

„Proiectul își propune ca scop general consolidarea gradului de ocupare a absolvenților de învățământ superior în domenii inteligente de activitate identificate ca fiind de viitor. Scopul general al acestor măsuri de finanțare europene este dezvoltarea unei economii competitive și bazate pe cunoaștere. Proiecte de tipul aceasta Start-up au mai fost finanțate în România, dar este pentru prima oară când un apel de proiecte de genul acesta se adresează exclusiv studenților care doresc să își înființeze o afacere” a transmis în cadrul unei conferințe online, Brândușa Gorea, membru fondator al Asociației Amphion.

Ce reprezintă domeniile inteligente 

Există o strategie națională pentru competitivitate în România care se bazează pe strategia generală în acest sens a Uniunii Europene și care prevede niște domenii mari bazate pe coduri Caen. Nu toate codurile Caen intră în aceste politici de strategii inteligente. Dar cele care sunt eligibile pot fi: turismul și ecoturismul, industria textilelor și pielăriei, lemn și mobilă, industria auto sau tehnologia informațiilor.

„Ce ne interesează pe noi în mod deosebit în acest proiect și ce încurajăm cu predilecție sunt domeniile din industria creativă. Aici este de exemplu zona în care se poate se poate înființa un teatru independent sau o companie de producție cinematografică , sau în ceea ce privește tehnologia informațiilor și telecomunicațiilor, un student creativ ar putea să încerce o firmă de securitate web. Pe lângă domeniile acesta de care vă spuneam și care sunt predefinite prin niște coduri Caen, sunt gândite și niște categorii: bioeconomia, tot ce înseamnă energie, mediu și schimbări climatice, și nu în ultimul rând eco-nano-tehnologii avansate”, a explicat Brândușa Gorea.

Desfășurarea cursurilor

Cursurile sunt organizate de Asociația Culturală Amphion, și se vor desfășura în Târgu-Mureș, pentru un număr de 342 de participanți, studenți, masteranzi și doctoranzi provenind de la Universitatea „Dimitrie Cantemir” și Universitatea de Arte din Târgu Mureș. Cursurile de formare antreprenorială sunt autorizate de Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC) și vor fi susținute de formatori specializați sau cu experiență în domeniul antreprenoriatului, managementului și consultanței pentru afaceri. Acestea se vor desfășura în perioada februarie – aprilie 2022, iar cei 342 de participanți vor fi organizați în mai multe grupe, de câte 17-18 cursanți pe grupă. Fiecare grupă va participa la cursuri pe o perioada de două săptămâni, cu un program intensiv la sfârșit de săptămână (vineri, sâmbătă, duminică). Cursurile se pot desfășura și pe parcursul săptămânii, în funcție de programul alternativ propus de participanți. În funcție de disponibilitatea și opțiunea participanților, precum și în funcție de condițiile și reglementările în vigoare la data organizării programului, cursurile se vor desfășura on site, în săli special amenajate și cu respectarea regulilor de distanțare fizică, sau online. Fiecare grupă va parcurge un număr de 40 de ore de formare, timp de minim 6 zile, în medie câte maximum opt ore pe zi. Programul de formare se va finaliza cu un concurs de planuri de afaceri elaborat de către participanții la formare. În urma absolvirii cursului, participanții vor primi certificate de absolvire. 

Proiectul de concurs

Cursul se va finaliza cu elaborarea unui proiect de plan de afaceri pentru societate comercială cu activitate conform Anexelor 5a si 5b ale Ghidului Solicitantului Condiții Specifice – Innotech Student. Obiectivul formării îl reprezintă pregătirea și informarea candidaților pentru a participa la concursul de planuri de afaceri, derulat prin intermediul proiectului. Cursurile vor urma o structura complementară, cu o componentă teoretică şi una practică, de realizare, identificare și analizare efectivă a nevoilor comunităților și generare a minim 342 de idei de afaceri. Cursanții vor primi în mod gratuit un Suport de curs, precum și mai multe instrumente de lucru și învățare practică, precum formulare, model de plan de afaceri, jocuri de rol, exerciţii, exemple practice, studii de caz, etc. Pe durata derulării, cursurilor participanții vor avea oportunitatea de a lucra împreună cu trainerii pentru perfectarea ideilor de afaceri.

Diplome de formare profesională

Cursurile se vor finaliza printr-un examen de absolvire, constând într-o probă teoretică (lucrare scrisă și/sau examinare orală) şi una practică (plan de afaceri), prin care se constată dobândirea competenţelor specifice programului de formare și se susține în fața unei comisii de examinare. La examenul de absolvire se pot înscrie, în baza unei cereri, participanții care au parcurs tematica programului de formare profesională. Participanții care nu se prezintă la examenul de absolvire sau nu îl promovează, primesc o adeverință de participare la programul de formare profesională, în baza căreia se pot înscrie pentru susținerea unui alt examen. Toți cursanții care au absolvit cursul și au promovat examenul final vor primi certificate de absolvire cu recunoaștere națională, împreună cu suplimentele descriptive aferente. Certificatul este recunoscut de Ministerul Muncii și Justiției Sociale și Ministerul Educației Naționale. De asemenea, cursanții vor beneficia și de servicii de catering gratuite, respectiv masă de prânz, cafea, ceai, răcoritoare etc. Toate cursurile se vor desfășura la cel mai înalt nivel de calitate și profesionalism și cu asigurarea măsurilor de protecție a participanților în contextul COVID.

Mălina MORARU

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE