Târgu Mureș: 3.000 de lei pentru fiecare rablă scoasă din circulație! Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 1949 Vizualizări

Târgu Mureș: 3.000 de lei pentru fiecare rablă scoasă din circulație!

Consilierii locali ai municipiului Târgu Mureș au aprobat vineri, 29 aprilie, într-o ședință ordinară de lucru, instituirea Programului multianual de interes public „Programul local Rabla”, în vederea creșterii calității vieții în municipiul Târgu Mureş, prin eliminarea autoturismelor cu grad ridicat de poluare din trafic.

În aceeași ședință, a fost aprobat și Regulamentul Programului de interes public „Programul local Rabla”, precum și suma de 1.500.000 de lei, în vederea finanțării programului respectiv.

Proiectul a fost inițiat de trei consilieri locali UDMR, Portik Vilmos László, Szabó Péter și Berecki Sándor, și are ca model Programul multianual de interes public „Dăm valoare rablei tale” iniţiat de municipiul Sfântu Gheorghe în anul 2021.

”Conform evidenţei Direcţiei Impozite şi Taxe Locale, în mai 2021 în Târgu Mureş figurau 67.777 de autovehicule declarate în vederea impozitării. Scopul şi obiectivul Programului constă în eliminarea din trafic a autoturismelor mai vechi de 10 ani, cu grad ridicat de poluare, și în vederea creşterii calităţii aerului, protecției spațiilor verzi, stimulării înnoirii parcului auto și utilizării raționale a locurilor publice de parcare în municipiul Târgu Mureş. Persoanele fizice sau juridice interesate vor trebui să depună sau să trimită prin e-mail o cerere completată și semnată alături de documentele specificate în regulamentul programului. Beneficiari pot fi cei care au domiciliul stabil sau sediul în municipiul Târgu Mureş, nu au restanţe la bugetul local, şi declară pe propria răspundere că nu au obţinut şi nu au depus cerere pentru autovehiculul introdus în program acte pentru a obține vouchere în cadrul Programului de stimulare a înnoirii parcului auto național. De asemenea, ei se vor angaja ca în următorii 3 ani să nu achiziţioneze autoturism mai vechi de 5 ani”, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.

Potrivit aceleiași surse, autoturismele vor fi predate de către proprietari la un centru autorizat de casare şi colectare autovehicule în termen de 90 de zile de la primirea comunicării privind aprobarea cererii. Suma care va fi plătită pentru fiecare autoturism casat va fi de 3.000 de lei.

”Autoturismul trebuie predat conținând cumulativ toate componentele esențiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamentele electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitivul catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație). Suma de 3.000 de lei va fi virată de către Primăria municipiului Târgu Mureş în contul bancar indicat de beneficiar, în termen de 15 zile de la predarea de către acesta a certificatului care atestă casarea autoturismului, eliberat de Centrul autorizat de casare şi colectare autovehicule. La Primărie va rămâne doar copia certificatului de casare, originalul se returnează solicitantului deoarece inițierea radierii din evidențele fiscale locale, respectiv scoaterii din circulație din evidențele poliției este obligația proprietarului”, se mai menționează în același document.

(Redacția / Foto: https://ro.depositphotos.com/home.html )

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE