Home / Business / Comunicat de presă despre Proiectul legislativ de modificare a Legii CCIR

Comunicat de presă despre Proiectul legislativ de modificare a Legii CCIR

Distribuie

Camera de Comerț și Industrie a Județului Mureș dorește să informeze mediul de afaceri mureșean despre propunerea legislativă pentru modificarea Legii 335/2007 a Camerelor de Comerț și Industrie din România (CCIR), cu modificările și completările ulterioare, care a intrat în dezbatere spre aprobare în Parlamentul României.

În vederea înțelegerii corecte a viziunii camerale, vă prezentam în detaliu punctele atinse în propunerea de modificare.

Cu referire la pct. II din reglementarile propuse dorim să informăm mediul de afaceri asupra valorii taxei anuale, care depinde de mărimea companiei:

            – 10 euro/an: PFA, II, AF;

            – 20 euro/an: microîntreprinderi;

            – 50 euro/an: întreprinderi mici și mijlocii;

            – 100 euro/an: întreprinderi mari și foarte mari. 

Pentru alte detalii vă stăm la dispoziție: office@cciams.ro

Reglementări propuse prin proiectul legislativ de modificare a Legii 335/2007 a Camerelor de Comerț și Industrie din România

  1. Considerații generale

1. Este nevoie de descentralizarea unor atribuții din domenii specifice zonei publice, pe modelul altor state europene, vizând preluarea de către rețeaua camerală a unor sarcini referitoare la dezvoltarea și internaționalizarea afacerilor.

2. Sistemul cameral din România reprezintă rețeaua asociativă a mediului de afaceri cu cea mai extinsă reprezentare la nivel național și este singura organizație prezentă în fiecare județ al țării. Camerele de comerț au fost înființate și recunoscute de către Stat, funcționând prin lege specială.

3. Statul trebuie să aibă în vedere necesitatea consolidării și recunoașterii camerelor de comerț ca instituții viabile, funcționale și moderne, care să poată lucra în interesul economic general.

4. Statul poate să delege competenţe şi atribuţii de la autoritățile publice către camerele de comerţ, plecând de la modelele consacrate din state precum Austria, Germania, Franța, Italia și Turcia, unde relația dintre camera de comerț și antreprenor este legiferată sub forma afilierii obligatorii.

5. Statele din întreaga lume acordă instituției camerale diverse prerogative, consolidate de afilierea voluntară sau, după caz, obligatorie a companiilor la camerele de comerț. În România, afilierea la camerele de comerț este voluntară.

6. Este necesară reconsolidarea afacerilor românești, dinamizarea și optimizarea schimburilor comerciale și, implicit, a balanței comerciale ale României, a exporturilor și stimularea atragerii de investiții în mediul de afaceri național.

  1. Catalogul firmelor

1. Prin includerea tuturor antreprenorilor din România în Catalogul firmelor se vor genera vizibilitate și oportunități reale de promovare și internaționalizare, atât în mediul fizic, cât și în cel virtual.

2. Catalogul firmelor va fi gestionat de către camerele de comerț, conform unor modele consacrate, testate și valorificate corespunzător, la nivel european, măsura fiind necesară și justificată în contextul crizei economice, sociale și de identitate pe care România o traversează, în vederea creării cadrului optim pentru reconsolidarea mediului de afaceri național și, implicit, a economiei țării.

3. Prin Catalogul firmelor Camerele de comerț vor genera beneficii pentru antreprenori, prin implicarea în:

  1. realizarea de măsuri de promovare a capitalului autohton și facilitarea accesului acestuia către noi piețe, inclusiv overseas;
  2. sprijinirea antreprenorilor pentru identificarea de oportunități/parteneri de afaceri/resurse de finanțare, printr-un sistem digitalizat, cu expunere pe plan mondial, prin afilierea la rețeaua mondială, respectiv, europeană, a camerelor de comerț;
  3. sprijinirea activității reprezentanțelor României din străinătate vizând promovarea comerțului;
  4. facilitarea și derularea operațiunilor aferente participării companiilor românești la misiuni economice, târguri și expoziții internaționale;
  5. asigurarea complementarității programelor guvernamentale vizând susținerea exporturilor, inclusiv prin accesarea piețelor extra-comunitare;
  6. facilitarea participării oamenilor de afaceri români la evenimente de promovare economică, de natura întâlnirilor și forumurilor de afaceri, întâlnirilor B2B;
  7. sprijin acordat companiilor autohtone în toate etapele proiectelor de dezvoltare ale acestora pe plan internațional, precum și alte servicii conexe.

4. Camerele de comerț vor sprijini, atât Statul român, prin identificarea în fiecare județ a acelor companii care nu apar în statisticile oficiale (implicit care nu au bilanțuri depuse), cât și mediul de afaceri, prin conectarea antreprenorilor la o bază de date, nelimitată, de oportunități și resurse, în mediul fizic și online, la nivel global. 

5. În Europa, un model similar a fost implementat cu succes în Ungaria, unde toate companiile înregistrate în Registrul Comerțului au obligația legală de a se înscrie și în Registrul Cameral, administrat de camerele de comerț maghiare.

  1. Certificatul de competență

1. Scopul introducerii certificatului de competență, ca act obligatoriu necesar pentru desfășurarea activității urmare înființării unui nou profesionist, este acela de a crește calitatea actului comercial, de a responsabiliza agenții economici și de a contribui la îmbunătățirea și dinamizarea activității economice.

2. Încă de la înființarea unei societăți, cu răspundere limitată sau pe acțiuni, reprezentantul legal – cel care va conduce activitatea administrativă, economică și, respectiv, juridică, și care va reprezenta profesionistul în relațiile cu terții, precum și în justiție, va fi informat, va avea create abilități de administrare, de management al afacerilor, i se vor oferi informații fiscale și financiare, va conștientiza importanța activității pe care o va desfășura, va fi informat cu privire la instituțiile cu care va colabora, fie că este vorba de administrarea fiscală a afacerii sau de obținerea unei autorizații sau a unui brevet.

3. Certificarea de către camerele de comerț a competențelor administratorilor,va consolida circuitul unor afaceri oneste și predictibile și va aduce valoare adăugată atât pentru Stat cât și pentru antreprenori, în relațiile de afaceri pe care aceștia le dezvoltă. Concret, emiterea unui certificat de competență va echivala cu deținerea unui pașaport de încredere, cu valabilitate pe plan global, în mediul fizic și în cel online.

  1. Învățământul în sistem dual

1. La nivel mondial, camerele de comerț sunt implicate în activitățile de pregătire și perfecționare profesională, în marja afilierii tradiționale a antreprenorilor la sistemele camerale și a cunoașterii aprofundate a realităților mediului de afaceri. Exemple relevate sunt sistemele camerale din Germania, Austria, Franța, Italia, Spania etc.

2. Primele școli de ucenici și de meserii au fost înființate în România de către camerele de comerț. Tradiția și experiența camerelor de comerț în formarea profesională a adulților certifică competențele ridicate ale acestora în ceea ce privește:

  1. identificarea nevoilor de instruire corelate cu cerințele mediului economic;
  2. dezvoltarea de programe de instruire;
  3. pregătirea de formatori;
  4. planificarea, organizarea, implementarea și evaluarea proceselor de instruire;
  5. atragerea de resurse pentru dezvoltarea proceselor de instruire;
  6. certificarea de competențe dobândite în mod non-formal, standardizarea ocupațiilor etc.

3. Camerele de comerț județene cunosc specificul local și regional și participă activ la dezvoltarea durabilă a acestora, prin programe de formare, derulate la înalte standarde calitative, și infrastructură corespunzătoare (spații dedicate, resurse umane calificate etc.) pe care o implică acest proces.

  • Camerele bilaterale

Noua reglementare propune întărirea rolului și a importanței Camerei Naționale în efortul de relansare a diplomației economice și, în egală măsură, a modalităților de gestionare a situației camerelor bilaterale, inclusiv prin intermediul registrului camerelor bilaterale, instrument cu rol de evidență și sinteză, toate acestea având ca rezultate urmărite dezvoltarea și eficientizarea relațiilor economice interstatale din perspectiva dezvoltării internaționalizării mediului de afaceri, atragerea şi valorificarea investițiilor străine directe în România și, implicit, reducerea deficitului comercial.

Vasile POP,

Președinte CCI Mureș


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Doi atleți mureșeni premiați la Campionatul Național U20

Distribuie În perioada 9-10 martie s-a desfășurat la București finala Campionatului Național de Atletism U20, …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.