MasterPlan pentru municipiul Târgu Mureș Business
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 2458 Vizualizări

MasterPlan pentru municipiul Târgu Mureș

Aproximativ 50 de reprezentanți ai principalelor companii mureșene care dezvoltă proiecte imobiliare, ai unor instituții publice și profesioniști din domeniile conexe construcțiilor, imobiliarelor și arhitecturii au participat luni, 23 mai, la conferința ”Mureșul Rezidențial 2022. Dezvoltarea durabilă.”

Evenimentul a fost organizat în incinta restaurantului ”Cocoșul de Aur” din Târgu Mureș de către echipa cotidianului Zi de Zi și a revistei economice Transilvania Business cu scopul de a dezbate public și interactiv proiectele care transformă orașul, viața oamenilor și economia mureșeană, precum și de a prezenta cele mai atractive proiecte imobiliare și cele mai importante investiții de pe piața construcțiilor mureșene.

MasterPlan pentru Târgu Mureș

Primarul municipiului Târgu Mureș, Soós Zoltán, a prezentat, rezumativ, în prima parte a conferinţei, stadiul principalelor proiecte de infrastructură care alcătuiesc MasterPlanul de dezvoltare durabilă a orașului.

”Am lucrat împreună cu colegii de la firma Multinvest. Este un MasterPlan pentru orașul Târgu Mureș, cu tronsoanele ocolitoare. De fapt, dacă s-ar construi toate drumurile propuse ar fi o centură completă în jurul orașului, cu cel puțin trei poduri noi peste Mureș”, a afirmat edilul șef al ”Orașului Trandafirilor.”

”S-a reușit finalizarea acestui MasterPlan. În prima etapă sunt șapte tronsoane de ocolitoare, începând de la digul nou pe Mureș care merge în jur până la E60 drumul de la Corunca. Din aceste șapte tronsoane, șase fac parte din acest acord cu CNAIR-ul, al șaptelea tronson cu podul peste Mureș la Sâncrai este deja în faza de studiu de fezabilitate și vrem să depunem în acest an pentru PNRR, pe fonduri europene, respectiv încă vrem să pornim SF-ul unui pod peste Mureș paralel cu podul existent actualmente. Una dintre problemele mari a zonei de peste Mureș este lipsa totală a infrastructurii și nu mă referitor doar la pod sau la drum, ci la canalizare, rețeaua de apă, și multe alte probleme apar în zona respectivă. Dacă în următorii trei ani se construiesc aceste rețele și drumuri noi și pentru dezvoltările imobiliare devine o zonă mult mai atractivă. În momentul de față sunt probleme cu rețelele de pe partea de câmpie a orașului”, a completat Soós Zoltán.

În prezentarea sa, primarul municipiului Târgu Mureș și-a reamintit susținerea pentru un proiect care prevede construirea unui tunel pe sub Platoul Cornești, care ar urma să facă legătura între comunele Livezeni de Sângeorgiu de Mureș.

”Tunelul ar lega partea de Livezeni – Tudor, cu partea de Sângeorgiu de Mureș. S-a pornit deja partea de studii, în prima etapă trebuie făcute studii geotehnice, foraje de 200 de metri adâncime, ca să stabilească exact pe unde să treacă acest tunel. Am luat legătura cu Universitatea Tehnică din Cluj, numai ei au personal specializat pe această problemă și deși în România că nu sunt multe tunele, dacă mergem în Germania sau Cehia, între fiecare sat montan există câte un tunel”, a menționat Soós Zoltán.

Totodată, Soós Zoltán a oferit detalii despre stadiul în care se află câteva din principalele proiecte de infrastructură ale orașului: ”Pentru ocolitoarea Târgu Mureș deja în luna mai trebuie predate două tronsoane către CNAR și aici licitația e foarte probabil să pornească în septembrie, pentru execuție deja. Referitor la podul Sâncrai trebuie depusă documentația pentru finanțarea europeană și abia după ce este aprobat SF-ul și indicatorii tehnico-economici o să ajungem în faza să fie inclusă în finanțare europeană. Eu sper că anul viitor și aici deja vorbim de licitația podului de la Sâncrai și vorbim și de includerea încă unui pod peste Mureș, din Alea Carpați în altă zonă care să ușureze traficul între cele două maluri.”

Nu în ultimul rând, primarul municipiului Târgu Mureș a reamintit audienței că autoritățile locale, inclusiv Primăria municipiului Târgu Mureș se confruntă cu probleme în ceea ce privește personalul tehnic: ”Dacă nu există suficient personal o persoană, un inginer poate să ducă maxim trei proiecte, sunt foarte, foarte multe documente, acte. Noi avem trei ingineri în momentul de față la Direcția Tehnică. Deci asta înseamnă maxim nouă proiecte pe care putem în următorii 3-4 ani să le ducem, dacă nu reușim să angajăm încă persoane noi și încă nu am vorbit de dezvoltarea școlilor, n-am vorbit de construcții civile.”

Alex TOTH

Foto: Bristena

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE