Home / Business / Ștefan Ormenișan, despre rădăcinile transilvănene și Mindthegap la TEDx Cornișa

Ștefan Ormenișan, despre rădăcinile transilvănene și Mindthegap la TEDx Cornișa

Distribuie

Piesa de puzzle a domeniului antreprenoriatului orientat către arta designului interior, Ștefan Ormenișan a urcat pe scena Casei de Cultură „Mihai Eminescu” în cadrul evenimentului TEDx Cornișa, reprezentând brandul cunoscut în peste 80 de țări, și visul măreț de a lăsa în urma sa ceva important, ceea ce reprezintă astăzi tezaurul „Mindthegap”. Compania proiectează și produce mobilier premium pentru casă, combinații interesante și creativitate nesfârșită, tapeturi de lux, țesături, și accesoriile, piese atemporale care îmbogățesc viețile cu frumusețe și stil, toate acestea inspirate de tradițiile și măiestria strămoșilor. Așa cum se menționează și se poate vedea cu ochiul liber pe pagina web www.mindtheg.com , toate produsele sunt fabricate folosind materiale de cea mai bună calitate de la cei mai buni producători din întreaga lume. 

„Suntem creatori de stări, povești și stiluri de viață. O lume de combinații interesante și creativitate nesfârșită, tapeturile noastre de lux, țesăturile, mobilierul și accesoriile pentru casă sunt piese atemporale care îmbogățesc viețile cu frumusețe și stil”, apare în descrierea site-ului.

„Nu sunt un model, sunt un antimodel”

Cel care a avut un curaj imens spre a porni cu îndârjire spre lumea care părea închisă cu lacăte grele, Ștefan Ormenișan, a povestit despre visul său cu modestia omului împlinit pentru care lucrurile făurite de mâinile, conștiința, sufletul și imaginația sa, împreună cu toată echipa din spatele imaginilor, vorbesc de la sine. 

„În primul rând aș vrea să vă spun că îmi face o deosebită plăcere să mă aflu pe această scenă alături de invitați de marcă din Târgu Mureș și nu numai, asta și din prisma faptului că probabil puțină lume cunoaște ce înseamnă Mindthegap, cine suntem și ce facem  aici la Târgu Mureș. Brandul nostru este prezent în peste 80 de țări și piața din România reprezintă foarte puțin din businessul nostru. Aș vrea să vă spun că nu sunt un model pe care probabil vi-l imaginați să îl vedeți pe o astfel de scenă și mai degrabă sunt un antimodel, un autodidact care nu a urmărit o școală de specialitate ca să ajungă un designer de succes și care nu a urmărit nici un pattern de business, la fel cum este și brand-ul pe care îl reprezint. La 13 ani eram exmatriculat de la Școala de Artă, în clasa a opta pentru că fugeam de acasă cu visul de a ajunge în America de Sud și de a-mi crea o altfel de viață. Bineînțeles, am fost prin la Constanța în port și m-am reîntors acasă. Mai apoi pentru că îmi doream să muncesc, și de la 16 ani în vacanțele de vară începusem să lucrez, imediat după terminarea liceului am devenit pe rând reporter, redactor, și am urmat și o școală de jurnalism, lucrând pentru publicații naționale și locale timp de aproximativ șapte ani. Am realizat destul de târziu că nu am nicio șansă să îmi creez o carieră în meseria de jurnalist mai ales pentru că mulți dintre dumneavoastră știți, jurnalismul adevărat în România nu prea există, astfel că am fugit din presă cât m-au ținut de mult picioarele și am intrat în lumea antreprenoriatului încercând să îmi creez un mic business care era o mică agenție de publicitate cu un fost coleg de clasă”.

Drumul spre succes, un roller coaster anevoios

„ Având în mine o permanentă dorință de a arăta că vreau să las ceva în urma mea și să creez un produs de care să se bucure  oamenii, am făcut o primă companie de producție în 2006-2007, cu un alt asociat, Victor Șerban pe care îl am și acum cu mine și pe care îl consider extrem de curajos că a rezistat atâția ani. De aici am intrat într-un roller coaster destul de anevoios pentru că acest prim business era făcut cu un credit de 50.000 de euro, fără niciun leu în buzunar, un apartament al părinților plus garaj, cărora le mulțumesc că au avut încrederea asta oarbă în mine. A fost extrem de  dificil pentru o perioadă destul de lungă de timp. Cred că ne-am stabilizat undeva prin 2011-2012 când am început să intrăm mai bine pe piața de tablouri decorative, la acea vreme cred că eram și printre pionieri în zona asta în România, am continuat aproximativ șase sau șapte ani lucrând privat label-uri pentru mari branduri din Europa, până în 2016 când Brexit-ul din Marea Britanie unde aveam cea mai importantă piață ne-a cam frânt aripile pentru că aveam un client care ne asigura 60% din capacitatea de producție”, a împărtășit Ștefan Ormenișan. 

După aproape 10 ani de muncă și speranță, când totul părea că se va risipi în neant, asumarea unei alegeri a deschis cutia spre lumea care parcă aștepta buchetul de idei încununat cu numele „Mindthegap”.

„Atunci am luat o decizie care cred că ne-a schimbat viața și mie și partenerului meu de afaceri, aceea de a crea propriul brand, în ianuarie 2016. Știam că va fi fie un mare eșec, fie un succes, pentru că nu prea poate să fie altfel. Așa a luat viață Mindthegap. Dacă vă întrebați de la ce vine „Mindthegap”, în primul rând vine de la conceptul „Mind the gap” care înseamnă „Think outside the box” sau „Be different” pentru că tot ceea ce facem și toată filosofia businessului a fost construită ca atare. Apoi sigur, Mindthegap este un cuvânt foarte celebru pentru cei care ați călătorit în Marea Britanie și în străinătate și știam că e unul ușor de reținut care știam că va ajunge repede în mintea oamenilor”.

Ce înseamnă astăzi Mindthegap? 

„Mindthegap înseamnă un brand cu facilitate de producție la Târgu Mureș, cu un birou de design, un birou de design la CLuj și cu o companie „mamă” în Irlanda care este deținută deținută de mine și de asociatul meu, cu un birou în Londra, o altă companie în New York. Mindthegap înseamnă un stil de viață pe care noi am încercat să îl creăm inspirați atât din cultura din Transilvania cât și din cultura mondială pentru că nu ne putem limita doar la ceea ce este în Transilvania chiar dacă multiculturalitatea etnică de aici este un izvor fantastic. Aș vrea să vă mai povestesc despre dificultatea de a intra pe o piață extrem de eterogenă și de bine clădită, de circa 200 de ani vechime și despre dificultățile de a răzbate bariera aceasta între Estul Europei comparativ cu Vestul Europei, cu o lume avansată și un capitalism la propriu. Totuși în cei șase ani cred că am reușit destul de mult, pentru că Anglia s-a dovedit a nu fi o barieră și în același timp celelalte piețe pe care lucrăm astăzi, SUA, Japonia, Noua Zeelandă, întreg Vestul Europei, au acceptat un brand nou chiar dacă nimeni nu asocia Transilvania sau România cu design de interior sau cu orice ar însemna fashion sau decorațiuni pentru casă”, a mai explicat antreprenorul. 

„Transylvanian Roots”,  și întoarcerea la rădăcini

La aniversarea a cinci ani, de la crearea brandului Mindthegap, evenimentul a fost marcat cu lansarea unei colecții speciale care se numește „Transylvanian Roots”, devenită ulterior cea mai vândută colecție a companiei.

„Transylvanian Roots” este inspirată din multiculturalitatea pe care o avem și din bogăția Transilvaniei și care astăzi, să știți că este cea mai vândută colecția noastră, mai ales în Statele Unite unde probabil mixul și istoria tumultoasă a acelor meleaguri a făcut ca modelele și desenele inspirate din cultura Transilvană a făcut să aibă un mare succes. Tot anul trecut am avut o colecție care s-a numit „Sundance Villa” și care este inspirată din stilul de viață mediteranean, din zona de rivieră și tot ceea ce înseamnă seaside. Anul acesta am lansat ultima colecție care se numește „Woodstock 69” care cred că este colecția mea favorită pentru că este inspirată din celebrul festival american care a schimbat istoria muzicii și istoria modei din 1969, și pentru că muzica este una marile mele pasiuni.

Acest an a însemnat pentru Mindthegap o reușită importantă și prin deschiderea primul showroom Mindthegap în capitala Mariii Britanii, în cel mai important centru de design din Europa, unde printre branduri ca Gucci Home sau Ralph Lauren există azi și un prim brand românesc din Transilvania. 

„Probabil că v-ați aștepta să vă spun câteva din cheile acestui succes într-un timp foarte scurt și de a ajunge în cele peste 8p de țări în care astăzi vinde. Știu că sună desuet, dar totul înseamnă foarte multă pasiune, ambiție, foarte multă muncă și foarte mult crez în ceea ce faci. Chiar dacă în 2016 când plecam la drum într-o piață cu totul nouă pentru noi, știam că dacă îți dorești cu adevărat, poți să reușești, și astăzi avem această confirmare. Chiar dacă mulți dintre voi nu știți cine suntem sau ce facem, marile lanțuri de magazine din New York, din Londra, restaurante, hoteluri chiar și filme de la Hollywood, recent avem un film cu  Keanu Reeves, seria John Wick folosește tapete de la noi, ei bine toată această industrie folosește produsele care sunt create și produse la Târgu Mureș”, a încheiat Ștefan Ormenișan.

Mălina MORARU


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Expoziția „Războiul Monumentelor” și lansare de carte, la Biblioteca Județeană Mureș

Distribuie Reprezentanții Bibliotecii Județene Mureș au anunțat luni, 18 martie, începerea expoziției „Războiul Monumentelor”, care …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.