Mureș: Rețea de incluziune pe piața muncii, de tip e-jobs Business
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 131 Vizualizări

Mureș: Rețea de incluziune pe piața muncii, de tip e-jobs

În urma implementării proiectului „Abordarea Coerentă şi Competitivă a Educaţiei Şcolare (ACCES)” de către Fundaţia ADEPT Transilvania au fost dezvoltată o reţea de incluziune pe piaţa muncii, de tip e-jobs, un instrument online de relaţionare între elevi, unităţi de învăţământ şi agenţi economici.
„Fundaţia ADEPT Transilvania, în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Silver Leaf SRL, finalizează cu succes proiectul ‘Abordarea Coerentă şi Competitivă a Educaţiei Şcolare (ACCES)’ POCU/633/6/14/130684. Acesta s-a desfăşurat în perioada 03.08.2020 – 02.08.2022 (24 luni), iar obiectivul general l-a reprezentat facilitarea participării la programe de învăţare la locul de muncă pentru 182 de elevi din învăţământul secundar şi/sau terţiar non-universitar, din regiunile Centru, Vest, Sud-Est, Sud Muntenia şi Sud-Vest Oltenia, prin crearea de parteneriate între unităţile de învăţământ şi sectorul privat. (…) Proiectul a dezvoltat şi o reţea de incluziune pe piaţa muncii, de tip e-jobs, un instrument online de relaţionare între elevi, unităţi de învăţământ şi agenţi economici, iar în cadrul acesteia au fost organizate 5 workshop-uri şi 5 întâlniri ale reţelei”, a declarat managerul de proiect Ben Mehedin, într-o conferinţă de presă.
Potrivit lui Ben Mehedin, în cadrul proiectului au fost organizate numeroase stagii de practică centrate pe formarea şi dezvoltarea de competenţe profesionale cerute pe piaţa muncii, inclusiv pentru categoriile de persoane dezavantajate, pe domenii de pregătire profesională, care pun accent pe sectoarele economice cu potenţial competitive.
Stagiile au fost corelate cu programe specifice de consiliere şi orientare în carieră, pentru facilitarea inserţiei pe piaţa muncii a viitorilor absolvenţi de învăţământ gimnazial, liceal, profesional şi postliceal.
„De-a lungul celor doi ani de implementare, au beneficiat de sprijin 261 de elevi înscrişi în grupul ţintă al proiectului (dintre aceştia, 133 provin din mediul rural, 3 de etnie romă şi 3 persoane cu dizabilităţi), participanţi la stagiile de practică aferente anului şcolar 2020-2021 şi 2021-2022. Aceşti elevi au provenit de la Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară ‘Ţara Bârsei’ Prejmer, Colegiul Naţional Economic ‘Andrei Bârseanu’ Braşov, Colegiul Agricol ‘Traian Săvulescu’ Târgu Mureş, unităţile de învăţământ cu care s-a încheiat un parteneriat pentru derularea acestor stagii de practică, la diverşi operatori economici, cu accent pe sectoarele economice cu potenţial competitiv. În acest scop, au fost încheiate 15 parteneriate cu agenţi economici. Au fost organizate şi 6 evenimente de informare şi popularizare a beneficiilor proiectului. În timpul derulării stagiilor, au fost distribuite elevilor 182 de kit-uri de practică”, a arătat Mehedin.
Managerul proiectului ACCES a precizat că 182 de elevi au beneficiat de consiliere de grup şi individuală, în timp ce 232 au fost consiliaţi în grup, 214 elevi şi-au îmbunătăţit competenţele şi abilităţile în domeniul TIC, în cadrul celor 10 sesiuni organizate pe acest domeniu, la fel ca şi că alţi 212 elevi au participat la stagii de educaţie financiară.

De asemenea, 157 de elevi şi-au testat perspicacitatea şi şi-au dezvoltat abilităţile de comunicare, creativitate sau de rezolvare a problemelor, luarea de decizii, asumarea responsabilităţii, lucrul în echipă, prin participarea la cele 6 evenimente de dezvoltare personală.
‘Cunoştinţele dobândite pe parcursul stagiilor de practică au fost testate în cadrul unui concurs de meserii, finalizat cu acordarea de premii constând în 30 de biciclete. Tot la capitolul rezultate, sunt 10 elevi angajaţi, în prezent, 19 elevi care urmează cursuri/studii de formare şi 140 de elevi certificaţi. Proiectul a fost implementat cu succes şi mulţumim, pe această cale, unităţilor de învăţământ şi operatorilor economici colaboratori pentru implicarea acestora în formarea şi dezvoltarea competenţelor profesionale ale elevilor’, a mai spus Ben Mehedin, reprezentantul Fundaţiei ADEPT Transilvania.
De asemenea, Fundaţia ADEPT Transilvania, în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Asociaţia de Reconstrucţie şi Dezvoltare (ARDIS), a anunţat şi finalizarea proiectului „Facilitarea Autodepăşirii prin Stagii de Practică (FASP)” desfăşurat în perioada 03.08.2020 – 02.08.2022, în cadrul căruia 256 de elevi au beneficiat de sprijin pentru participarea la stagiile de practică aferente anului şcolar 2020-2021 şi 2021-2022.
În cadrul acestui proiect, 16 elevi au fost angajaţi, 19 elevi care urmează cursuri de formare şi 140 de elevi au primit certificate de calificare. 

(www.agerpres.ro)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE