Home / Administratie / Demers CNAIR pentru două sensuri giratorii ”ochelar” în Bălăușeri

Demers CNAIR pentru două sensuri giratorii ”ochelar” în Bălăușeri

Distribuie

Comisia de Analiză Tehnică din cadrul Agenției pentru Protecția Mediului Mureș a decis, într-o ședință care a avut loc în data de 19 iulie 2022, că proiectul “Amenajare intersecție DN 13 cu DN 13A și DJ 142, kilometrul 146+200 la Bălăușeri, județul Mureș”, propus a fi realizat în comuna Bălăușeri, sat Bălăușeri, nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

Potrivit proiectului Deciziei etapei de încadrare, document făcut public pe pagina web a Agenției pentru Protecția Mediului Mureș, www.apmms.anpm.ro, investiția aparține Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA – Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov și prevede realizarea unui sens giratoriu cu patru brațe ”care să echilibreze circulația în zonă”, având în vedere ”că accesul din DJ 142 și din DN 13A în DN 13 este foarte greoi.”

”Se vor realiza două intersecții giratorii apropiate (“ochelar”). Insulele centrale ale intersecțiilor giratorii propuse au formă circulară, cu raza insulei centrale de 10 metri și raza de girație de 17 metri. Lățimea părții carosabile pe calea inelară va fi de 7 metri, cu o bandă de circulație de 7 metri. Inelul de semnalizare alcătuit din pavele autoblocante, dispuse în culoare alb/ gri și roșu, așezat pe nisip. Panta pe care se dispun aceste pavele este 1:2 și lățimea 1,1 metri. Între inelul de semnalizare și calea inelară se va prevede inelul de siguranță de 1,5 metri, montat denivelat față de carosabil cu 2 centimetri”, se menționează în documentul citat.

Totodată, în același document se mai precizează că se vor realiza ”insule separatoare pentru sensurile de circulație cu acces din calea inelară”, respectiv că aceste insule ”se vor realiza denivelat pe primii 12,5 – 25 metri față de calea inelară iar până la 25 – 50 de metri de calea inelară din marcaj.”

”Insulele separatoare vor fi denivelate față de carosabil cu 10 centimetri și încadrate cu borduri din beton de 20 x 25 centimetri. La exteriorul acestor borduri (la 50 – 100 de centimetri) se va realiza marcajul marginal al benzilor de circulație pe care le separă, marcaj ce ajuta la ghidarea și încadrarea vehiculelor pe o traiectorie optimă”, se mai arată în proiectul Deciziei de încadrare.

Alex TOTH


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

INTERVIU – Patru elevi de la „Papiu”, calificați la Etapa Națională a Olimpiadei de Matematică. „Matematica este regina tuturor științelor”

Distribuie Performanță demnă de admirație și aplauze pentru patru elevi ai Colegiului Național „Alexandru Papiu …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.