Pași înainte pentru modernizarea comunei Acățari Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 552 Vizualizări

Pași înainte pentru modernizarea comunei Acățari

Primarul comunei Acățari, Osváth Csaba, a prezentat prezentat comunității locale Raportul anual privind starea economică, socială și de mediu a unității administrativ-teritoriale Acățari pe anul 2021. Documentul este structurat în 11 pagini și a fost publicat pe pagina web a Primăriei comunei Acățari, www.acatari.ro.

”Activitatea Comunei Acățari a fost orientată, în special, pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite de administraţia publică locală, aplicarea și implementarea Hotărârilor Consiliului Local, respectarea obligaţiilor şi atribuţiilor stabilite prin lege şi de alte acte normative. Obiectivele principale în anul 2021 au fost: gospodărirea eficientă a resurselor, a bugetului local, şi nu în ultimul rând, bunăstarea cetăţenilor comunei Acăţari”, a precizat Osváth Csaba.

Potrivit acestuia, investiţiile majore ale comunei Acăţari au urmat celor din anii anteriori, ”în sensul că s-a dorit continuitatea investiţiilor, modernizările și reparaţiile începute în anii anteriori.”

”S-a continuat reactualizarea Planului Urbanistic General și Regulamentului Local de Urbanism al comunei Acățari, lucrarea conține patru etape specifice elaborării Planului Urbanistic General, din care a fost finalizată etapa 2, constând în studii preliminare pentru realizarea situației. Au fost începute procedurile etapei 3, constând în corectarea planșelor conform măsurătorilor topografice pentru bornarea intravilanelor. Este în curs elaborarea memoriului general/ Regulamentul Local de Urbanism”, a punctat Osváth Csaba.

Rezumatul Raportului

Serviciul Voluntar de Situaţii de Urgenţă

”Activitatea serviciului este foarte complexă, începând cu prevenirea şi stingerea incendiilor, intervenţii în caz de situaţii de urgenţă, precum în caz de inundaţii, intervenţii pe drumurile publice în zona de competenţă: Gheorghe Doja, Crăciuneşti, Acăţari, Păsăreni. Servicul funcționează cu 6 angajaţi şi 48 de voluntari. În anul 2021 Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă a avut un număr de 30 de intervenţii, din care 6 incendii, 18 accidente de circulaţie şi 6 intervenţii de altă natură, cum ar fi transportarea apei pentru dezinfectare.”

Serviciul Public Comunitar de Evidenţa Persoanelor

”Populația deservită de către Serviciul Public Comunitar de Evidența Persoanelor este de 11.337 de persoane din care 4819 din comuna Acățari. În anul 2021 au fost ridicate de la BJABDEP Mureș un număr de 53 loturi de producție. Au fost eliberate un număr de 886 de acte de identitate respectiv au fost stabilite un număr de 74 reședințe. În registrul de intrare-ieșire au fost înregistrate un număr de 680 solicitări, au fost soluționate un număr de 111de cereri de furnizare informații. Au fost operate în baza de date un număr de 60 de nașteri și un număr de 153 de decese. Periodic au fost efectuate controale la instituțiile de ocrotire 7 (copii și bătrăni) de pe raza SPCLEP Acățari (Păsăreni și Bălăușeri) și au fost puse în legalitate un număr de 42 de persoane. În anul 2021 la stare civilă au fost întocmite un număr de 2 acte de naștere, 20 acte de căsătorie și 48 acte de deces. Au fost eliberate un număr de 142 certificate de stare civilă(naștere, căsătorie, deces). Au fost primite/ operate/ trimise/ un număr de 247 mențiuni. În registru de intrare-ieșire au fost înregistrate un număr de 876 poziții.”

Compartimentul Taxe şi impozite

”Au fost verificate 93 de dosare pentru insolvabilitate, a fost aprobată pentru scoaterea din evidența fiscală a persoanelor fizice aflate în stare de insolvabilitate un număr de 5 persoane, valoarea debitelor fiind de 4.739 lei. S-au adunat datele și s-a întocmit 20 de dosare insolvență la capitolul amenzi în valoare de 11.070 lei. Au fost făcute transfer de dosare în valoare de 18.500 lei, și au fost recuperate amenzi în valoare de 5.068 lei.”

Serviciul Agricol

”În domeniul regustrul agricol, în anul 2021 au fost terminate transcrierile registrelor agricole pentru perioada 2020-2024, iar numărul gospodăriilor înscrise în aceste registre pe sate și pe tipuri de volume sunt: Acățari 584, Stejeriș 152, Murgești 270, Roteni 408, Vălenii 414, Gruișor 156, Corbești 60, Găiești 190, Suveica 132, în total 2.366 gospodării. Străinași (cu domiciliu în alte localități) un număr de 1.267 poziții, persoanele juridice (T03) un număr de 93 poziții, în total un număr de 3.726 poziții. Pentru aceste poziții se completează, după caz 16 capitole, fiecare cu date specifice, iar până în prezent s-a reușit completarea acestor registre în format electronic și în format scriptic.”

(Redacția)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE