Home / Gala Presei Mureșene / De ce dispare apetența elevilor pentru evenimentele culturale?
Students in period clothing during a school theater performance of The Music Man. North Forsyth High School, Feb. 22, 2014.

De ce dispare apetența elevilor pentru evenimentele culturale?

Distribuie

Cultura este sufletul unei societăți vibrante, şi e exprimată prin modul în care ne spunem poveștile, celebrăm prezentul, ne amintim de trecut și concepem viitorul. Expresiile creative ne ajută să definim cine suntem și ne ajută să vedem lumea prin ochii altora.

În plus faţă de valoarea sa intrinsecă, cultura presupune importante beneficii sociale și economice.

Nu cu mult timp în urmă, acest tip de evenimente erau de mare pentru public, însă odată cu venirea unor generații și globalizarea internetului şi a rețelelor de socializare, a scăzut interesul public pentru cultură.

Aici vine întrebarea: de ce generațiile tinere s-au cam oprit din a participa la evenimentele culturale? Unde a dispărut interesul acestora față de ele?

Un prim motiv ar fi absența interesului acestora. Există și un sentiment de vinovăţie în aceștia produs de petrecerea pasivă a timpului liber fără dorință sau interes față de activitatea culturală în ansamblul ei.

În ziua de azi orice legătură cu participarea tinerilor la evenimente culturale are neajunsuri, iar consecinţele directe se manifestă ca dezinteres, nivel de cultură precar și, uneori, dispreţ faţă de acesta.

Am intervievat câțiva elevi ai liceului meu, iar răspunsurile au fost asemănătoare, majoritatea pornind de la aceeași idee. O elevă a răspuns: „Sincer, sunt plictisitoare. Simt că nu se întâmplă nimic interesant pentru a-mi captiva interesul. Mai bine stau acasă si mă uit la un serial.“

Nu crezi că ai putea să îți extinzi cunoștințele participând la unul?

Răspunsul a fost: „Nu.“

Eleva a răspuns scurt și la obiect, fiind sigură de sine. Însă prietena sa a avut un răspuns mai diferit.

„Nu cred neapărat că sunt plictisitoare, însă majoritatea trebuie plătite, iar eu consider că sunt o pierdere de bani din moment ce pot căuta pe internet ce mă interesează.“

Nu ar fi totuși o experiență deosebită să participi la astfel de evenimente?

„Nu, ar fi un efort prea mare pentru mine. E mai comod acasă.“

Majoritatea elevilor au avut un răspuns asemănător cu acesta, iar din cei 20 de elevi cu care am vorbit pentru a le afla opiniile, majoritatea au fost de acord că internetul este o soluție mai ușoară și rapidă, fiind dezinteresați de evenimentul cultural ce ar putea lăsa o amintire bună.

Datorită factorilor relatați mai sus, este foarte important să fie verificate şi evaluate omisiunile culturale în educația elevilor și iniţierea unor activități interesante pentru a-i face să-și dorească participarea activă la evenimente culturale.

E necesar mult efort şi perseverenţă în acest domeniu, însă în cele din urmă va contribui la perpetuarea unui climat de deschidere şi efervescenţă culturală. Nu în ultimul rând, va conduce la îmbunătățirea calităţii vieții tinerilor și a comunității în care trăiesc.

de Ana Maria Drosu


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

VIDEO: Primar mureșean, partidă de amor în aer liber cu o colegă, în timpul programului

Distribuie Primarul comunei mureșene Miheșu de Câmpie, Emil Casoni, a fost surprins de un grup …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.