Contract de finanțare anulat la Luduș Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 265 Vizualizări

Contract de finanțare anulat la Luduș

În anul 2018, Consiliul Local Luduș a aprobat prin Hotărârea nr. 84 din 26 iunie indicatorii tehnico-economici ai investiției „Construcția și echiparea infrastructurii pentru educația timpurie (creșă)”, valoarea contractului de finanțare fiind de 6.014.598 de lei (inclusiv TVA), din care valoarea totală eligibilă 1.140.624 de lei și valoare totală neeligibilă de 4.543.974 de lei, contribuția proprie în proiect a UAT Luduș este de 29.412 de lei.

Prin semnarea contractului de finanțare, în perioada februarie – august 2020 s-au achiziționat serviciile de elaborare a proiectului tehnic și s-a încheiat contractul de servicii nr. 81 din 12 august 2020. A urmat perioada de obținere a tuturor avizelor și acordurilor, a fost efectuată verificarea tehnică, după care proiectul tehnic a fost transmis la finanțator, documentația fiind avizată în data de 1 octombrie 2021. Pentru demararea lucrărilor au fost lansate un număr de patru licitații, toate anulate din oficiu din cauza absenței ofertanților. Cauzele acestei situații sunt multiple, dar poate că determinantă este valoarea actualizată a investiției care a ajuns la 9.840.573 de lei, din care C+M (inclusiv TVA) este de 7.676.903 de lei.

În această situație, Consiliul Local Luduș a inițiat un proiect de hotărâre privind încetarea, prin acordul părților, a contractului de finanțare nr. 4919/18 noiembrie 2019 în legătură cu construcția și echiparea unei creșe. În Referatul de aprobare la proiectul de hotărâre primarul Cristian Moldovan a afirmat: „Analizând impactul bugetar, raportat la alte obligații asumate până în prezent de autoritatea locală, apreciem că nu există posibilitatea suportării din bugetul local a sumei de circa 8.400.000 de lei în perioada 2022-2023, termenul de finalizare a implementării proiectului fiind 31 decembrie 2023”.

Anca Năsăudean de la Serviciul „Achiziții și Implementarea Proiectelor” a precizat: „În acest moment este o problemă cu executanții care fie că nu vin, fie întârzie lucrările și prin asta există posibilitatea să nu finalizăm la termen proiectul și ne-am propus să găsim o altă sursă de finanțare pentru programul următor care începe să se deruleze anul viitor. Încercăm atunci să accesăm fonduri în condițiile în care se schimbă ghidul solicitantului.”

Proiectul de hotărâre privind încetarea, prin acordul părților, a contractului de finanțare nr. 4919 din 18 noiembrie 2019 aferent proiectului „Construcția și echiparea infrastructurii pentru educația timpurie (creșă)” a fost aprobat de consilierii locali cu 13 voturi „pentru” și 4 voturi ”contra”, aceștia din urmă considerând, în dezacord cu argumentele aduse de specialiștii Primăriei, că anularea contractului de finanțare a proiectului în cauză este greșită.

Ioan A. BORGOVAN

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE