Ajutoare de urgență pentru situații deosebite la Luduș Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 170 Vizualizări

Ajutoare de urgență pentru situații deosebite la Luduș

În cadrul programelor de asistență socială, Consiliul Local Luduș a aprobat un proiect de hotărâre propus de executivul administrației publice locale. În 25 ianuarie 2022, prin Hotărârea Consiliului Local nr. 18, s-a aprobat situațiile și procedura de acordare a ajutoarelor de urgență și de înmormântare, pentru familiile sau persoanele care locuiesc în orașul Luduș.

Legislativul local a aprobat documentul în unanimitate, dar după punerea în aplicare a Hotărârii s-a constatat că aceasta poate să fie îmbunătățită. Astfel, prin Raportul de specialitate al directorului executiv al Direcției de Asistență Socială din Primărie, Claudia Vereș precizează: „Având în vedere particularitățile situațiilor medicale și sociale care au fost identificate pe parcursul acordării ajutoarelor de urgență, precum și faptul de a interveni în concordanță cu necesitățile reale, astfel încât să se înlăture starea de dificultate și nevoie socială a persoanelor și familiilor, cu venituri mici sau fără venituri, acestea fiind astfel expuse riscului de excluziune socială, se impune modificarea anexei nr. 1 a Hotărârii Consiliului Local nr. 18 din 25 ianuarie 2022, privind aprobarea acordării ajutoarelor de urgență și de înmormântare pentru situațiile deosebite, în care se află familiile sau persoanele care locuiesc pe raza orașului, prin completarea situațiilor de necesitate, precum și a situațiilor deosebite, care justifică acordarea ajutoarelor de urgență familiilor sau persoanelor care locuiesc pe raza orașului, în conformitate cu Legea nr. 416/2001, privind venitul minim garantat”.

În Raportul de aprobare pentru modificrea anexei nr. 1 la Hotărârea Consiliului Local nr. 18/2022, privind aprobarea acordării ajutoarelor de urgență și de înmormântare pentru situațiile deosebite în care se află familiile sau persoanele care locuiesc pe raza orașului Luduș, primarul Cristian Moldovan a afirmat că proiectul de hotărâre este elaborat în conformitate cu prevederile Legii 416/2001, privind venitul minim garantat, Hotărârea Guvernului nr. 50/2011, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 416/2001, Legea 272/2004, privind protecția și promovarea dreptului copilului, precum și Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ.

Modificările aduse Hotărârii Consiliului Local nr. 18/2022 sunt cuprinse în anexa Hotărârii aprobate de aleșii locali, în ședința din 29 noiembrie 2022 și cuprinde în opt puncte situațiile de necesitate și cele deosebite care justifică acordarea ajutoarelor de urgență sau de înmormântare, familiilor sau persoanelor care locuiesc în orașul Luduș, în conformitate cu Legea nr. 416/2001, privind venitul minim garantat.

Valoarea maximă a ajutorului acordat se încadrează între 2.000 – 2.500 de lei, 300 de lei/lună și între 500 de lei – 10.000 de lei /an, în funcție de situația solicitantului și de natura ajutorului.

Ioan A. BORGOVAN

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE