Home / Slider / Peste 2.400 de documente de ședere și 2.015 avize de muncă emise

Peste 2.400 de documente de ședere și 2.015 avize de muncă emise

Distribuie

Peste 2.400 de documente de ședere și 2.015 avize de muncă au fost emise de polițiștii Serviciului pentru Imigrări al Județului Mureș, în anul 2022. Au fost depistați în situații ilegale 32 de străini. Aproximativ 50 de documente administrative prin care străinii au fost obligați să părăsească țara au fost emise. În nouă cazuri au fost instituite măsuri de interzicere a intrării pe teritoriul României.

În anul 2022, polițiștii de imigrări din Mureș au asigurat managementul șederii și rezidenței pe raza județului Mureș pentru 3.973 de persoane, dintre care 2.621 de cetățeni ai U.E/S.E.E/C.H, cei mai mulți proveniți din Italia, Germania, Ungaria, Olanda, Suedia și 1.352 de cetățeni din state terțe, majoritatea din Nepal, Moldova, Sri Lanka, Turcia, SUA.

Principalele scopuri pentru care străinii și-au stabilit rezidența sunt conexe dreptului la unitatea familiei (reîntregirea familiei, membri de familie ai cetățenilor români, U.E sau S.E.E), angajare în muncă, studii sau stabilirea permanentă pe teritoriul țării noastre.

În ceea ce privește admisia în România, în perioada de referință au fost înregistrate 37 de invitații depuse pentru străini proveniți în principal din Iran, Afganistan, Egipt și nouă cereri de admisie în scopul reîntregirii familiei pentru cetățeni din Egipt, Turcia,  China, Coreea de Sud.

Au fost înregistrate 2.771 de cereri de obținere a avizelor de angajare în muncă, majoritatea pentru cetățenii din Pakistan, Bangladesh, Nepal, Sri Lanka și Turcia. Dintre acestea, 2.015 au fost aprobate, fiind emise avize de angajare în muncă pentru lucrători permanenți.

De asemenea, au fost înregistrate 879 de cereri pentru prelungirea dreptului de ședere temporară. 43 de permise de ședere pe termen lung au fost emise și 687 de certificate de înregistrare au fost eliberate.

Totodată, polițiștii de imigrări au emis și 51 de cărți de rezidență permanentă, patru cărți de rezidență temporară pentru cetățenii terți, membri de familie ai cetățenilor U.E/S.E.E/C.H. Totodată, au fost eliberate 748 de permise pentru beneficiarii de protecție temporară.

Pe linia combaterii șederii ilegale, în perioada de referință au fost efectuate 137 de acțiuni și controale cu forțe proprii, precum și în cooperare cu instituțiile cu atribuții în domeniu, dar și 326 de verificări în teren, fiind depistați 32 de străini aflați în situații ilegale. În acest context au fost emise 44 de decizii de returnare, două comunicări privind obligativitatea părăsirii teritoriului României și au fost instituite nouă măsuri de interzicere a intrării pe teritoriul României pentru perioade de câte 6 luni.

În materie contravențională, polițiștii de imigrări au aplicat, atât persoanelor fizice, cât și juridice, 237 de sancțiuni contravenționale în valoare totală de 109.000 de lei, pentru nerespectarea prevederilor O.U.G nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, O.U.G nr. 102/2005 privind libera circulație pe teritoriul României a cetățenilor statelor membre ale U.E/S.E.E și a cetățenilor Confederației Elvețiene, cu modificările și completările ulterioare, respectiv O.G. nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare.

În perioada analizată, polițiștii de imigrări au dispus măsuri de  revocare și încetare pentru 29 de vize de ședere, drept de ședere temporară și de lungă durată.

Controlul permanent asupra legalității șederii străinilor în România, combaterea migrației ilegale și a muncii nedeclarate sunt acțiunile prioritare ale polițiștilor de imigrări, care contribuie la creșterea gradului de siguranță a cetățeanului.

Pentru informații privind activitatea Inspectoratului General pentru Imigrări, documentația necesară prelungirii dreptului de ședere/înregistrării dreptului de rezidență, tipuri de formulare și alte informații, se poate accesa site-ul oficial al instituției la adresa www.igi.mai.gov.ro.

Solicitanții care vor să utilizeze aplicația on-line de depunere a documentelor, pot accesa adresa www.portaligi.mai.gov.ro,pentru reducerea timpilor de așteptare la ghișeu și eficientizarea procesului de preluare a documentelor.


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Prohibiția pescuitului în 2024

Distribuie Ca în multe alte domenii, și pescuitul are o legislație în vigoare, care stabilește …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.