Home / Stiri regionale / Porțiune din Autostrada Sebeș – Turda, închisă!

Porțiune din Autostrada Sebeș – Turda, închisă!

Distribuie

Administratorul A10 a decis să blocheze traficul pe această distanță pentru remedierea unor deficiențe apărute în perioada de garanție.

“Pentru remedierea unor deficiențe apărute în ultima perioadă, la cererea constructorului, am luat decizia ca începând de miercuri, 1 februarie, ora 08:00, timp de 30 de zile, traficul să fie închis pe sensul de deplasare Sebeș – Turda, de pe A10, pe sectorul cuprins între km 15+760 – 16+800”, a transmis conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

CNAIR a precizat că în perioada instituirii restricțiilor traficul va fi deviat. Ieșirea de pe autostradă se va realiza, prin nodul rutier Alba Iulia Nord, prin breteaua 3, către sensul giratoriu de pe DN 1, km 386+140, din care se va realiza și revenirea pe A10,  prin utilizarea bretelei de acces 4.

“Toate lucrările necesare vor fi efectuate de constructor din fonduri proprii, acestea fiind în perioada de garanție. Facem apel la conducătorii auto să circule prudent în zona cu restricții și să respecte semnalizarea rutieră din zona lucrărilor”, conform CNAIR.

Alunecări de teren în serie

O alunecare de teren s-a produs în zona dealului de la Pârâul Iovului în decembrie, deși A10 a fost deschisă circulației de trei ani. Aceasta a avut loc la Alba Iulia Nord, la km 17, asfaltul fiind crăpat pe banda de urgență (continuarea bretelei de intrare pe autostradă) și pe o porțiune mică din prima bandă.

În timpul construirii A10, în zona dealului de la Pârâul Iovului au mai fost alunecări, terenul argilos fiind predispus la astfel de fenomene. Lucrarea pe acest lot a fost efectuată de antreprenorul italian Pizzarotti, fiind încă în garanție.

Circulația pe lotul 2 din A10 s-a deschis în noiembrie 2021, dar restricționată pe o bandă pe sens, pe 1,5 km, în zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren. Contractul pentru lotul 2 a fost semnat, în 2014, cu asocierea Aktor – Euroconstruct Trading.

Lotul 2 a fost dat traficului rutier fără recepția finală a lucrărilor, la fel cum s-a întâmplat și la lotul 1, cu promisiunea inițială ca execuția lucrărilor să fie terminată până în primăvara lui 2022, termen nerespectat. A10 se conectează cu Autostrada Transilvania Câmpia Turzii – Nădășelu, iar deschiderea acesteia pe cei 70 km între Sebeș și Turda a făcut circulația autovehiculelor mai rapidă decât pe Drumul Național 1.

Constructorii A10 au fost: lot 1 (17 km) Sebeș – Pârâul Iovului: asocierea Pizzarotti (Italia); lot 2 (24 km), Pârâul Iovului – Aiud: asocierea Aktor (Grecia); lot 3 (12 km), Aiud – nod Decea: asocierea Tirrena Scavi (Italia); lot 4 (16 km), nod Decea – Turda: asocierea Porr (Austria). Prin joncțiunea dintre A3, A10 și A1 se circulă acum pe șosele de mare viteză, de la Nădășelu (Cluj), prin Alba, la Sibiu și Deva.

Călin POENARU


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Tânără de 20 de ani răpită din fața casei

Distribuie Poliţiştii o caută pe o fată de 20 de ani care ar fi fost …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.