Ce este un compresor auto, care sunt tipurile sale și la ce este folosit? Altele
  • I.T
  • 0 comentarii
  • 248 Vizualizări

Ce este un compresor auto, care sunt tipurile sale și la ce este folosit?

Anvelopele sunt una dintre cele mai importante componente ale unei mașini. Acestea conectează vehiculul la drum și ajută la menținerea aderenței acestuia la sol pe șosea pentru o conducere sigură. Dar, pentru a se asigura că anvelopele funcționează în mod optim, acestea trebuie să fie întreținute în mod corespunzător și, pentru aceasta, este foarte important ca acestea să mențină presiunea de aer necesară. În acest caz, un compresor auto pentru anvelope este extrem de util.

Dacă presiunea din pneuri este corectă, nu numai că veți conduce mașina în siguranță, dar anvelopele se vor uza mai puțin și consumul de combustibil va fi mai mic. Verificarea presiunii în anvelope cel puțin o dată pe lună este o rutină de siguranță de bază, deoarece presiunea în anvelope nu trebuie să fie nici prea scăzută, dar nici prea ridicată.

Dar, chiar și cu o întreținere adecvată a anvelopelor, pe șosea se poate întâmpla ceva neașteptat, cum ar fi o pană de cauciuc. În acest caz, un compresor auto portabil vă poate scoate din încurcătură și vă poate ajuta să vă întoarceți la drum cât mai repede posibil.

Ce este un compresor de aer pentru anvelope auto și la ce folosește?

Un compresor auto de aer pentru anvelope este un dispozitiv mecanic care funcționează prin preluarea aerului din mediul înconjurător și stocarea acestuia într-un rezervor pentru a-l folosi la umflarea anvelopelor auto.

Este una dintre cele mai bune opțiuni pentru întreținerea preventivă a anvelopelor și, de asemenea, pentru a o transporta în mașină pentru orice eveniment neprevăzut. Unele modele de compresoare de anvelope sunt portabile și se potrivesc perfect în portbagajul mașinii, astfel încât să îl aveți mereu la îndemână.

A avea propriul compresor auto de aer portabil pentru întreținerea anvelopelor este o decizie inteligentă. Cu acest instrument puteți verifica în mod regulat presiunea din anvelope și vă puteți asigura că aceasta este la nivelul optim.

Tipuri de compresoare de aer pentru anvelope auto

Majoritatea compresoarelor de aer pentru anvelope sunt portabile. Cel mai frecvent este format dintr-o pompă și un furtun, care este conectat la anvelopă prin supapă pentru a începe umplerea acesteia.

Există două tipuri diferite de compresoare pentru anvelope auto: manuale și electrice. Anvelopele manuale trebuie să fie pompate manual, în timp ce anvelopele electrice sunt pompate cu ajutorul unui compresor de aer.

Există, de asemenea, cele cu roți pentru a fi mai ușor de mutat și cele fără roți, care trebuie ridicate pentru a le muta dintr-un loc în altul.

Cum funcționează un compresor de aer pentru anvelope?

Funcția de bază a unui compresor auto de aer pentru anvelope este de a umple anvelopa cu aer atunci când presiunea din anvelopă este scăzută. Utilizarea acestuia este o sarcină foarte simplă. Puteți face acest lucru urmând acești pași simpli:

  1. Verificați presiunea aerului din pneuri, de preferință când acestea sunt reci.
  2. Conectați furtunul de aer la anvelopă. Ar trebui să aveți o unealtă numită mandrină pentru jante care vă va permite să conectați furtunul de aer la supapa anvelopei.
  3. Folosiți compresorul pentru a verifica dacă anvelopa a atins presiunea necesară.
  4. Deconectați furtunul și verificați presiunea din pneuri cu ajutorul manometrului până când presiunea din pneuri este corectă.

Compresoarele auto, în ciuda designului lor relativ simplu, sunt dispozitive de o importanță inestimabilă pentru aproape fiecare șofer. Datorită acestora, nu numai că puteți controla periodic nivelul aerului din anvelope, ci și îl puteți regla la nivelul corespunzător în doar câteva minute. Cu toate acestea, acest tip de echipament este disponibil gratuit în majoritatea benzinăriilor. Deci asta înseamnă că nu are rost să-ți iei propriul compresor? Absolut nu.

Aerul din anvelopele auto-combustibile este în medie pe o scară de 0,1 până la 0,2 bari. Cu cât este mai frig afară, cu atât acest factor este mai rău, așa că toamna și iarna aparține unei rate și mai rapide de pierdere a aerului. Presupunând că șoferul are acces la o stație de compresor și are grijă să confirme nivelul de umflare a anvelopei, aceasta nu este o problemă serioasă.

Dar dacă uităm de această chestiune mai mult decât de obicei și în momentul de urgență, echipamentele pentru stații se dovedesc a fi temporar nefuncționale? Ce se întâmplă și când, de exemplu, din cauza unei loviri nefericite de o bordură, a doua zi dimineață găsim o mașină cu o anvelopă foarte flască, care nu este potrivită pentru condus? Este prin prismă, de exemplu, ca o persoană care ia în considerare răspunsul la întrebarea dacă merită să aibă un compresor auto.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE