Home / Administratie / Culisele noului contract de salubrizare stradală din Târgu Mureș

Culisele noului contract de salubrizare stradală din Târgu Mureș

Distribuie

Reprezentanții Primăriei Municipiului Târgu Mureș au publicat, pe pagina web a instituției, www.tirgumures.ro, secțiunea ”Informații publice – Transparență”, contractul încheiat în data de 13 martie 2023 cu societatea Sylevy Cleaning SRL Târgu Mureș pentru delegarea serviciului de salubrizare pentru activitățile de măturat, spălat, stropire și întreținerea căilor publice, precum și pentru colectarea cadavrelor animale de pe domeniul public și predarea acestora către unitățile de ecarisaj sau către instalațiile de neutralizare.

Conform documentului, ”la data încheierii contractului, prețul convenit pentru îndeplinirea acestuia, respectiv prețul serviciilor prestate plătibil operatorului-delegat de către autoritatea contractant-delegatar este de 18.824.498,73 de lei, fără TVA, la care se adaugă 3.576.654,75 de lei, valoare TVA, rezultând valoarea totală de 22.401.153,48 lei, cu TVA.”

În ceea ce privește durata contractului, aceasta este de 12 luni de la data semnării, ”până la atribuirea serviciului, prin procedură de licitație deschisă derulată de Municipiul Târgu Mureș sau până la implementarea gestiunii directe”, cu o perioadă de mobilizare de 5 zile.

În data de 14 martie 2023, pe pagina de Facebook a Primăriei Municipiului Târgu Mureș a fost publicat un comunicat intitulat ”Târgu Mureș are un nou operator de salubrizare stradală!”, care avea următorul conținut:

”În 13 martie, primarul Soós Zoltán a semnat contractul cu S.C. Sylevy Cleaning SRL, câștigător al licitației în regim de urgență pentru serviciul de salubrizare stradală. Ordinul de începere va fi dat imediat după finalizarea procedurilor conexe. ”Am decis încetarea prin acord a contractului pentru salubrizarea stradală, pe care municipalitatea îl avea încheiat cu SC Brantner Servicii Ecologice SRL, pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale. Cred că niciunul dintre târgumureșeni nu este mulțumit de modul în care arată orașul, și nici noi, ca administrație.

Problema cea mai urgentă cu care ne confruntăm este, în continuare, neridicarea gunoiului și curățarea orașului. Este nevoie urgent să avem servicii de calitate pentru salubrizare. Din păcate însă, administrația publică nu funcționează precum sistemul privat, adică dacă nu ești mulțumit cu un operator, cauți altul și îl poți schimba imediat. Contează să ai un serviciu de calitate la un preț acceptabil. Am reușit să avem o procedură pentru desemnarea unui operator de salubritate, iar acest lucru l-am realizat în termenul cel mai scurt posibil”, a declarat primarul Soós Zoltán.

Durata contractului este de 12 luni.”

În același contract publicat pe pagina web a Primăriei Municipiului Târgu Mureș sunt înscrise și cantitățile estimate alături de tarife, pentru 12 luni, pentru următoarele categorii:

– Măturat manual și întreținere căi publice, inclusiv transportul și neutralizarea prin depozitare a deșeurilor rezultate (168.000.000.000 metri pătrați, tarif de 16,9 lei/1.000 metri pătrați, fără TVA);

– Golire coșuri stradale, inclusiv transportul și neutralizarea prin depozitare a deșeurilor (16.031 tone; tarif de 312,68 lei/tonă, fără TVA);

– Măturat și aspirat mecanizat căi publice, inclusiv transportul și neutralizarea prin depozitare a deșeurilor (168.000.000.000 metri pătrați; tarif de 39,9 lei/1.000 metri pătrați, fără TVA);

– Spălat mecanizat căi publice (160.000.000.000 metri pătrați; tarif de 16,9 lei/ 1.000 metri pătrați, fără TVA);

– Stropire mecanizată căi publice (4.800.000.000 metri pătrați; tarif de 10,2 lei/1.000 metri pătrați, fără TVA);

– Curățare manuală canale pluviale/ rigole, inclusiv transportul și neutralizarea prin depozitare a materialelor grosiere rezultate (240.000 metri liniari; tarif de 3,3 lei/metru liniar, fără TVA);

– Curățare mecanizată canale pluviale neamenajate, inclusiv transportul și neutralizarea prin depozitare a materialelor grosiere rezultate (48.000 metri liniari; tarif de 10,8 lei/ metri liniari, fără TVA);

– Colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public și predarea acestora către unitățile de ecarisaj sau către instituțiile de neutralizare (8.400 kilogram; tarif de 8,5 lei/kilogram, fără TVA);

– Colectarea, transportul și depozitarea deșeurilor vegetale de pe domeniul public și privat al municipiului (7.500 tone, tarif de 865 lei/tonă, fără TVA);

– Colectarea, transportul și depozitarea deșeurilor clandestine de pe domeniul public și privat al municipiului și de pe domeniul privat al terților (15.000 tone; tarif de 526 lei/tonă, fără TVA);

– Decolmatarea șanțurilor deschise de captare a apelor pluviale (120.000 metri liniari; tarif de 12 lei/metri liniari, fără TVA).

Alex TOTH

Foto: Facebook – Sylevy Cleaning


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Dotări noi pentru școala din Acățari

Distribuie Conducerea Primăriei Comunei Acățari a atribuit, în data de 18 martie 2024, societății Dac …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.