Asociația Pro Autism Mureș: Spune NU discriminării copiilor cu dizabilități și CES din Legea educației Slider
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 112 Vizualizări

Asociația Pro Autism Mureș: Spune NU discriminării copiilor cu dizabilități și CES din Legea educației

Asociația Pro Autism Mureș, partener al Asociației Help Autism și membru FEDRA și RO TSA se implică în apărarea drepturilor copiilor cu cerințe educaționale speciale CES și cere senatorilor să nu voteze proiectul Legii Educației în forma actuală. Asta pentru că prin art. 68 alin. 11., noua Lege a Educației ar exclude copiii cu CES din învăţământul de masă. Potrivit proiectului de lege care va intra la vot în Senat, „Înmatricularea beneficiarilor primari cu CES într-o unitate de învăţământ de masă se face doar în situaţia în care aceasta dispune de resursă umană şi bază materială corespunzătoare, inclusiv de cadre didactice de sprijin şi itinerante”, iar reprezentanții Asociației Pro Autism Mureș spun că foarte puţine şcoli din România dispun de resursă umană şi bază materială corespunzătoare.

Astfel, dacă legea va fi adoptată, subliniază reprezentanții Pro Autism Mureș, copiii cu CES vor putea fi refuzați de directorii școlilor, fiindu-le astfel refuzat dreptul la educație și la integrare în societate. „Vrem ca populația să înțeleagă și, pe ultima sută de metri să se implice și să semneze petiția inițiată de FEDRA și RO TSA prin care cerem eliminarea articolului 68 alin 11 din proiectul de lege deoarece această prevedere legală restricționeaza accesul în învățământ a copiilor cu CES.

Toți cei care doresc să susțină acest demers pot să o facă accesând linkul https://www.petitieonline.com/spune_nu_discriminrii_copiilor_cu_dizabilitti_i_ces_din_legea_educatiei”, subliniază reprezentanții Asociației Pro Autism Mureș, care atrag atenția că orice copil poate ajunge în categoria elevilor cu CES. CES înseamnă: dizabilitate senzorială, elevi nevăzători sau cu vedere parţială, surzi sau cu auz parţial, dizabilitate mintală, dificultăţi de învăţare, apartenenţa la o categorie dezavantajată socioeconomic, tulburări emoţionale şi de comportament, tulburări de limbaj, tulburări din spectrul autist sau ADHD. Precizăm că, în momentul de față, în România sunt peste 100.000 de elevi cu CES și mulți alții cu dizabilitate integrați în învățământul de masă.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE