Home / Administratie / Soluție propusă de liberali pentru fluidizarea traficului din intersecția Cocoșul de Aur din Târgu Mureș

Soluție propusă de liberali pentru fluidizarea traficului din intersecția Cocoșul de Aur din Târgu Mureș

Distribuie

Primăria Municipiului Târgu Mureș a încheiat, în luna august 2023, un contract în valoare de 255.000 de lei, fără TVA, pentru realizarea obiectivului de investiții ”Studiu de prefezabilitate Pasaj subteran Piața Matei Corvin – strada Sinaia”. Proiectul are ca scop descongestionarea traficului rutier din zona aglomeratei intersecții de la Cocoșul de Aur, prin construirea unui pasaj subteran între Piața Matei Corvin și strada Sinaia.

Investiție cu avantaje multiple

Până în luna februarie 2024, studiul de prefezabilitate va trebui să propună două variante de pasaj subteran care să optimizeze atât traficul rutier, cât și pe cel pietonal.

”Rolul unui pasaj este să descongestioneze traficul din intersecție și să prioritizeze traficul de tranzit care în principiu este traficul greu, cu camioane, care au o singură rută la dispoziție să tranziteze orașul, spre Reghin. Astfel, traficul de suprafață din intersecție va beneficia de o reducere a volumelor de trafic. Intersecția va fi degrevată de traficul de tranzit datorită acestei investiții, la care putem adăuga foarte multe avantaje: reducerea poluării prin reducerea noxelor, reducerea uzurii mașinilor, reducerea poluării cu microparticule de cauciuc de la frânare, reducerea consumului de combustibil și desigur reducerea timpilor de staționare pentru traficul local. Pasajele subterane se pot realiza în timp mai scurt, cu etapizarea procedeelor de lucru, iar estetic nu afectează nici urbanistic și nici arhitectural zone cu obiective de interes turistic și istoric, cum ar fi Cocoșul de Aur. Studiul de prefezabilitate ne va oferi o serie de date tehnice generale care vor trebui aprofundate ulterior. Studiul de prefezabilitate va concluziona dacă soluția este viabilă”, a declarat ing. Horea Șarlea, consilier local PNL în Consiliul Local Târgu Mureș.

Expertul în infrastructură a atras atenția că pentru descongestionarea traficului din intersecția de la Cocoșul de Aur nu este suficientă construirea unui pasaj, ci este nevoie și de o reorganizare a circulației auto din zonă, cum ar fi instituirea de noi sensuri unice.

”Mai ales în perioada de vârf, de la ora 7.00 la 9.00 și de la ora 15.00 la 17.00, se vor elibera mult mai ușor direcțiile de deplasare care urmau să se intersecteze cu ruta de tranzit strada Matei Corvin – strada Sinaia. Noi am făcut o analiză pe trafic, pe trei perioade mai aglomerate. Dimineața tranzitul nu aduce foarte multe autovehicule, dar aduce mașini grele care din cauza deplasării anevoioase blochează intersecția mai mult decât blochează o mașină. Existența unui pasaj subteran ar ajuta de exemplu deplasarea între cartierul Unirii și strada Sinaia. Studiul pe care l-am făcut arată că dimineața de pe podul Mureș vin cam 1.500 de mașini spre sensul giratoriu, circa 800 merg spre strada Sinaia și câte 300-400 merg înainte pe strada Călărașilor și la dreapta, pe strada Cuza Vodă, Matei Corvin. Totodată, intersecția va beneficia și de semaforizare inteligentă, va fi primul sens giratoriu din Târgu Mureș semaforizat inteligent”, a menționat ing. Horea Șarlea.

Referindu-se la costurile proiectului, ing. Horea Șarlea a arătat că acestea ar putea fi suportate din bugetul local, cel național sau chiar din fonduri europene.

În tandem cu noul pod peste râul Mureș

Consilierul local Horea Șarlea a mai subliniat că noul pasaj subteran va avea o eficiență mai mare dacă în zonă va fi construit și podul peste râul Mureș, între cartierele Aleea Carpați și Unirii.

”Pasajul propus va trebui să funcționeze împreună cu podul cel nou peste râul Mureș, din Aleea Carpați. Asta înseamnă că și traficul de pe podul actual se va reduce dimineața, de exemplu. Jumătate din mașini vor merge pe podul din Aleea Carpați, care nu se va aglomera. Rolul noului pod va fi să împartă traficul existent, nu să îl preia integral. Cele două investiții trebuie să vină <la pachet>. Cred că nu va fi posibil să fie realizate simultan, dar e important ca ele să existe la un moment dat”, a explicat consilierul local expert în proiecte de infrastructură.

Ing. Horea Șarlea a mai menționat că și în cazul noului pod peste râul Mureș soluția pentru un trafic mai fluent va fi instituirea de noi sensuri unice și de rute alternative în zona Aleea Carpați – 7 Noiembrie.

(Redacția)


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

CS Unirea Ungheni 2018: Ultimul meci amical

Distribuie Miercuri, 21 februarie, echipa CS Unirea Ungheni 2018 a jucat ultimul meci din seria …

2 comentarii

  1. Liberalii și nu numai, au mai promis și șoseaua de centură a Tg Mureș ( Ernei- Corunca)., dar…., DOAR PROMISIUNI ELECTORALE. Așa și acum: campanie electorală. Să mai credem?

  2. Tare as vrea sa o mai vad si pe asta, oare e propunerea ăluia cu promenada prin Poklos de acum 4 ani, se stie el cine e?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.