Home / Invatamant / PROPUNERE. ”Săptămâna Meseriilor”, pentru elevii din ani terminali

PROPUNERE. ”Săptămâna Meseriilor”, pentru elevii din ani terminali

Distribuie

Comisia pentru Învățământ și Comisia pentru Tineret și Sport din Camera Deputaților, cu sprijinul Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în România, au organizat marți, 5 decembrie, o întrevedere având ca temă ”Educația tinerilor și accesul la piața muncii”, în marja întâlnirilor din seria ”Împreună pentru un viitor bun acasă”.

La eveniment a participat și deputatul social-democrat Dumitrița Gliga, care deține și funcția de președinte al Comisiei pentru Învățământ din Camera Deputaților, care a informat că Legea învățământului preuniversitar prevede, ”așa cum a fost solicitat tocmai de către sectorul economic, generalizarea învățământului dual ca unică forma de formare profesională până în anul 2029.”

Totodată, președintele PSD Mureș a mai arătat că această generalizare ”presupune existența unei viziuni comune”, astfel încât ”învățământul dual să devină un tipar sau o normă, permițând identificarea beneficiilor acestuia pentru toți și făcându-l atractiv pentru tineri și pentru familiile lor.”

”Principalele direcții ale dezbaterii cu experți reprezentativi din spațiul antreprenorial, dar și membri ai grupului de lucru constituit la nivelul Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în România pe acest domeniu, au vizat: necesitatea unor strategii de încurajare a elevilor și tinerilor în alegerea acestui parcurs profesional viitor. ”Săptămâna Meseriilor” – ca soluție pentru elevii din ani terminali, cu scopul ca aceșta să înțeleagă ce înseamnă o meserie și să decidă conștient traseul de urmat; beneficiile și importanța învățământului profesional și dual – noi propuneri în ce privesc prevederile legilor din domeniul educației, privind învățământul tehnologic și tehnologic dual, care să vină în sprijinul companiilor și să răspundă provocărilor privind lipsa forței de muncă calificate; încurajarea accesului la internship și oportunitatea creării de noi facilități fiscale pentru a încuraja companiile să delege mentori pentru interni; colaborarea dintre mediul privat și autoritățile administrației publice locale; conexiunea între formarea academică și nevoile pieței muncii”, a menționat președintele Comisiei pentru Învățământ din Camera Deputaților.

În aceeași postare, deputatul Dumitrița Gliga a mai informat că în România, în acest an școlar sunt 93.254 de elevi înscrişi învățământul profesional, inclusiv dual, în ușoară scădere față de anul trecut (94.319) și mult mai puțini elevi decât în anii școlari 2019-2020, 2020-2021 și 2021-2022 (100.916, 109.778, 105.566).

”Pe de altă parte, doar în învățământul dual sunt înscriși în prezent 15.805, cu aproximativ 700 de elevi mai mult decât în anul 2022, când au fost 15.118 de elevi, la fel ca în anul 2020, dar mai puțini față de 2021 – 16.049 de elevi”, a conchis deputatul Dumitrița Gliga.

(Redacția)


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   
Loading RSS Feed

De asemenea, verificati

Instalație electrică din Târgu Mureș, aflată într-un canal tehnologic, cuprinsă de flăcări

Distribuie Pompierii mureșeni au intervenit miercuri, 28 februarie, seara, la un incendiu izbucnit la nivelul …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.