Demers pentru o organigramă nouă la Consiliul Județean Mureș Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 1475 Vizualizări

Demers pentru o organigramă nouă la Consiliul Județean Mureș

Aleșii județeni sunt invitați să decidă vineri, 28 iunie, cu prilejul unei ședințe ordinare de lucru, cu privire la oportunitatea aprobării organigramei, statului de funcții și regulamentului de organizare și funcționale al aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș.

Organigrama, statul de funcţii și regulamentul de organizare și funcționare ale aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Mureş au fost aprobate prin Hotărârea Consiliului Judeţean Mureş nr. 7/2019 privind stabilirea unor măsuri de organizare a aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Mureş, cu modificările și completările ulterioare.

”Atât organigrama cât și statul de funcții s-au modificat între timp, actuala organigramă fiind configurată pe un număr de 198 de posturi, care cuprind și cabinetele persoanelor cu funcții de demnitate publică. Prin dispozițiile Capitolului 3, Secțiunea 1 – Măsuri economico-financiare referitoare la autoritățile/ instituțiile publice din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările ulterioare, sunt reglementate mai multe măsuri ce vizează organizarea autorităților și instituțiilor publice. Între acestea menționăm prevederile articolului XVIII potrivit cărora funcția publică de șef birou este desființată prin abrogarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ și cele ale articolelor XX-XXI prin care se modifică numărul de posturi de execuție necesare pentru constituirea unui serviciu/ direcție/ direcție generală”, a precizat Péter Ferenc, președintele Consiliului Județean Mureș, în Referatul de aprobare aferent proiectului de hotărâre.

În același document se mai subliniază că ”prevederile legale anterior menționate fac necesară stabilirea unor măsuri de reorganizare a aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș.”

”Prin urmare, s-a procedat la analiza fiecărei structuri luând în considerare cerințele actului normativ anterior menționat. În context, s-au analizat de asemenea activitățile specifice fiecărui compartiment prin raportare la numărul de posturi în scopul creșterii eficienței și funcționalității activității aparatului de specialitate. Analiza anterior menționată relevă faptul că există o încărcare disproporționată la nivelul Direcției amenajare teritoriu și urbanism și la nivelul Direcției tehnice, motiv pentru care structura organizatorică a aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș are în plus un număr de 11 funcții publice de execuție dintre care un număr de nouă sunt nou înființate, iar celelalte două sunt înființate prin transformarea unor posturi de natură contractuală. Astfel, structura organizatorică supusă spre aprobare este fundamentată pe un număr de 193 de posturi din care 15 funcții publice de conducere, 117 funcții publice de execuție și 61 posturi personal contractual, din care trei de conducere și 58 de execuție. În aceleași scop, al stabilirii numărului de posturi în raport cu atribuțiile specifice fiecărui compartiment au fost mutate mai multe posturi atât vacante cât și ocupate între diferite compartimentele funcționale din aparatul de specialitate”, a explicat președintele Consiliului Județean Mureș.

(Redacția)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 










 

 

 

Print


 





Transilvania Business

ARHIVE