Majoritatea companiilor adoptă tehnologii de marketing avansate. Inteligența Artificială, o nouă portiță spre performanță Business
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 453 Vizualizări

Majoritatea companiilor adoptă tehnologii de marketing avansate. Inteligența Artificială, o nouă portiță spre performanță

Conform unui studiu recent, 75% dintre companii implementează tehnologii de marketing avansate, inclusiv inteligența artificială generativă (GenAI), pentru a crește productivitatea vânzărilor și satisfacția clienților, dar și pentru a reduce costurile indirecte de marketing. Studiul, realizat de Deloitte, a fost publicat luni, 9 septembrie, și oferă o imagine detaliată asupra tendințelor tehnologice actuale din domeniul marketingului.

Beneficiile tehnologiilor de marketing

Studiul „Chief Marketing Officer (CMO) Survey” arată că liderii de marketing recunosc efectele pozitive ale tehnologiilor de marketing, însă acestea nu ating întotdeauna nivelul așteptărilor. În fapt, beneficiile resimțite sunt cu 34% mai mici decât ceea ce prevedeau aceștia.

Indicatorii principali folosiți pentru a evalua eficiența tehnologiilor de marketing includ generarea de noi clienți potențiali (lead generation), menționată de 76% dintre respondenți, vânzările (68%) și rata de conversie a potențialilor clienți în clienți efectivi (65%). Cu toate acestea, indicatori mai avansați, precum valoarea totală generată de un client pe toată durata relației sale cu brandul (customer lifetime value – 28%), loialitatea (27%) și accelerarea atragerii de noi clienți (pipeline – 23%), sunt folosiți mai rar.

Rolul GenAI în marketing

Deși tehnologiile avansate precum inteligența artificială generativă (GenAI) sunt în creștere, acestea sunt utilizate doar în 7% din timpul alocat activităților de marketing. Printre beneficiile directe pe care le aduce GenAI se numără creșterea productivității în vânzări (+5%), o creștere a satisfacției clienților (+6%) și reducerea costurilor indirecte de marketing cu aproximativ 7%.

Totuși, există provocări importante legate de integrarea acestei tehnologii, precum gestionarea prejudecăților algoritmice și asigurarea corectitudinii rezultatelor, precum și investițiile semnificative necesare pentru hardware-ul specific.

Cheltuielile de marketing: tendințe și previziuni

În ceea ce privește alocările financiare pentru marketing, studiul arată o reducere a bugetului de marketing ca procent din bugetul total al companiei, acesta scăzând la 10% în 2024, față de un maxim de 14% în 2022. În schimb, bugetul de marketing raportat la veniturile companiei a crescut la 10%, față de 9% în toamna lui 2023.

Proiecțiile arată o creștere de 5% a cheltuielilor totale de marketing în următoarele 12 luni, însă se anticipează o scădere a cheltuielilor destinate marketingului digital, de la 9% în 2024 la 8% în anul următor. În același timp, se prevede o ușoară creștere a bugetelor pentru activitățile de social media, de la 11% în 2024 la 12% în următorul an, cu o creștere mai pronunțată până la 16% în următorii cinci ani.

Studiul Deloitte evidențiază un trend ascendent în adoptarea tehnologiilor de marketing avansate, inclusiv GenAI, cu impact semnificativ asupra eficienței operaționale. Deși provocările există, companiile care investesc în aceste tehnologii reușesc să își crească productivitatea și să ofere o experiență mai bună clienților. În județul Mureș, deși încă la început, aceste soluții tehnologice ar putea deveni tot mai relevante pe măsură ce companiile locale își diversifică strategiile de marketing.

Lorena PINTILIE

Sursa foto: freepik.com

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari



Citeste Zi de Zi Online


 

 

 










 

 

 

Print


 





Transilvania Business

ARHIVE

error: Content is protected !!