Când vor susține elevii Evaluările Naționale în anul 2024 – 2025 Învățăământ
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 449 Vizualizări

Când vor susține elevii Evaluările Naționale în anul 2024 – 2025

Anul școlar 2024 – 2025 aduce câteva schimbări în metodologia privind susținerea examenelor de Evaluare Națională ale claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, potrivit unui ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial din 4 septembrie. Totodată, a fost publicat și calendarul desfășurării evaluărilor.

Elevii claselor a II-a vor avea din acest an mai mult timp dedicat rezolvării subiectelor, fiind alocate de acum 45 de minute pentru susținerea examenului, potrivit regulilor publicate în Monitorul Oficial.

Totodată, elevii din clasa a VI-a vor susține trei teste din acest an școlar, fiind adăugată o nouă disciplină în cadrul examinării, anume Limbă și comunicare –  Limba maternă. Este vorba despre elevii care au studiat în limba maternă. Până acum au susținut acest examen doar clasele a II-a și a IV-a.

Structura examenului

Testele claselor a II-a care au urmat cursurile în limba română sunt structurate astfel: primul test vizează evaluarea competențelor de producere a mesajelor scrise; al doilea test vizează evaluarea competențelor de receptare a mesajelor citite; al treilea test vizează evaluarea competențelor de matematică și explorarea mediului.

Pentru elevii care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă, aparținând minorităților naționale, testele vor avea o structură diferită: primul test vizează evaluarea competențelor de receptare-producere a mesajelor scrise-citite în limba română; al doilea test vizează evaluarea competențelor de matematică și explorarea mediului; al treilea test vizează evaluarea competențelor de receptare a mesajelor citite în limba maternă; al patrulea test vizează evaluarea competențelor de producere a mesajelor scrise în limba maternă.

Testele elaborate pentru clasele a IV-a, administrate elevilor care au urmat cursurile clasei a IV-a în limba română, sunt structurate astfel: primul test vizează evaluarea competențelor de înțelegere a textului scris în limba română; al doilea test vizează evaluarea competențelor de matematică și științe ale naturii.

Testele susținute de elevi aparținând minorităților naționale care au urmat cursurile clasei a IV-a în limba maternă, sunt structurate astfel: primul test vizează evaluarea competențelor de înțelegere a textului scris în limba română; al doilea test vizează evaluarea competențelor de matematică și științe ale naturii; al treilea test vizează evaluarea competențelor de înțelegere a textului scris în limba maternă.

Pentru clasa a VI-a, potrivit ordinului de ministru, structura testelor va fi următoarea: primul test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” – Limba română; al doilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” – Limba maternă; al treilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Matematică și Științe ale naturii”.

Este specificat, totodată, faptul că elevilor aparținând minorităților naționale, care au urmat cursurile în limba maternă, li se asigură testul care vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Matematică și Științe ale naturii” atât în limba în care au studiat, cât și în limba română.

Rezultate sub formă de punctaje, și nu coduri

Mai mult de atât, recent a fost anunțată o schimbare la nivelul afișării rezultatelor în urma susținerii evaluărilor. Potrivit ordinului publicat în Monitorul Oficial, codurile vor fi înlocuite de punctaje, pentru a putea „fi traduse mai ușor în progresul elevului”, a declarat ministra Educației, Ligia Deca în luna iulie.

Rezultatele individuale obținute la evaluările naționale nu se vor afișa, nu se vor comunica public și nu se vor înregistra în catalogul clasei. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare și prin informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

Astfel, decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la evaluarea națională din anul 2025 cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului. Apoi, planurile individualizate de învățare ale elevilor sunt comunicate părinților/reprezentanților legali ai elevilor.

Calendarul Evaluărilor Naționale

Elevii clasei a II-a vor susține testele astfel: Limbă și comunicare – scris – Limba română – 13 mai 2025; Limbă și comunicare – scris – Limba maternă – 13 mai 2025; Limbă și comunicare – citit – Limba română – 14 mai 2025; Limbă și comunicare – citit – Limba maternă – 14 mai 2025; Matematică și Explorarea mediului – 15 mai 2025; Limbă și comunicare – scris – citit – Limba română pentru minoritățile naționale – 16 mai 2025.

Calendarul evaluărilor claselor a IV-a este următorul: Limbă și comunicare – Limba română/Limba română pentru minoritățile naționale – 20 mai 2025; Matematică și Științe ale naturii – 21 mai 2025; Limbă și comunicare – Limba maternă – 22 mai 2025.

Elevii claselor a VI-a vor avea prima probă, Limbă și comunicare – Limba română în data de 27 mai 2025, urmată de Matematică și Științe ale naturii – 28 mai 2025 și Limbă și comunicare – Limba maternă – 29 mai 2025.

Alexandra BORDAȘ

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari



Citeste Zi de Zi Online


 

 

 










 

 

 

Print


 





Transilvania Business

ARHIVE

error: Content is protected !!