- redactia
- 0 comentarii
- 6357 Vizualizări
Cum va fi reamenajat culoarul rutier care face legătura între cartierul Tudor Vladimirescu și centrul municipiului Târgu Mureș
17 septembrie 2024Consiliul Local al Municipiului Târgu Mureș a aprobat, într-o ședință care a avut loc în data de 17 octombrie 2023, cu majoritate de voturi, proiectul privind aprobarea studiului de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ”Reabilitare infrastructură rutieră pe coridorul: cartier Tudor Vladimirescu – cartier 22 Decembrie 1989, deservit de transportul public”, cod SMIS 143410 – Scenariul 3”, la valoarea de 325.987.884 de lei.
”Proiectul ”Reabilitare infrastructură rutieră pe coridorul: cartier Tudor Vladimirescu – cartier 22 Decembrie 1989, deservit de transportul public”, cod SMIS 143410, este un proiect prioritizat în lista proiectelor transmise la ADR Centru, pentru care intenționăm să depunem o cerere de finanțare în vederea executării lucrărilor prin POR 2021-2027, unde Municipiul Târgu Mureș are o alocare FEDR de 41.019.272 euro, din care pentru mobilitate urbană un procent de 43,83%, iar pentru regenerare urbană și infrastructura de turism, patrimoniu și cultură din zonele urbane, un procent de 34,75%. Sumele reprezintă fonduri FEDR, la care se adaugă fonduri de la Bugetul de stat (13%) și din bugetul propriu (2%)”, se menționează în Referatul de aprobare aferent proiectului de hotărâre.
Ce prevede, pe scurt, ”Scenariul 3”
În același document se furnizează câteva detalii despre ”Scenariul 3”:
– Pe segmentul cuprins între sensul giratoriu de la Calea Sighișoarei și intersecția Strada Gheorghe Doja – Bulevardul 1 Decembrie 1918, realizarea unui profil 1+1 benzi de circulație, benzi dedicate transportului public de călători în dublu sens, piste velo și trotuare;
– Pentru zona centrală, Piața Trandafirilor, un profil 1+1 benzi de circulație, benzi dedicate transportului public de călători în dublu sens, piste velo și trotuare, după cum este prezentat și în figura următoare.
– În acest scenariu străzile Tușnad (parțial), Primăriei, George Enescu, Horea (parțial), Bartok Bela (parțial), Artei, Bolyai (parțial) și parțial din Piața Trandafirilor (atât partea sudică, cât și cea nordică) devin pietonale;
– Pe sectorul Strada Călărașilor – Strada Poștei realizarea unui profil cu 1+1 benzi de circulație, benzi dedicate transportului public de călători, piste velo și trotuare;
– Pe sectorul Strada Poștei – Piața Mărășești realizarea unui profil cu 1+1 benzi de circulație, o bandă dedicata transportului public de călători pe direcția Piața Mărășești – Piața Trandafirilor, piste velo și trotuare;
– Pe sectorul Piața Mărășești – limita administrativă a municipiului Târgu Mureș cu localitatea Sângeorgiu de Mureș realizarea unui profil cu 1+1 benzi de circulație, benzi dedicate transportului public, piste velo și trotuare.
”Coridor” între Tudor și 7 Noiembrie
Cotidianul Zi de Zi vă invită să lecturați, în rândurile următoare, un rezumat al Studiului de Fezabilitate cu elemente de DALI ”Reabilitare infrastructură rutieră pe coridorul: Cartier Tudor Vladimirescu – Cartier 22 Decembrie 1989, deservit de transportul public”, document de 348 de pagini întocmit de către o echipă multidisciplinară de profesioniști de la SC FIP Consulting SRL București și publicat pe pagina web a Primăriei Municipiului Târgu Mureș, www.tirgumures.ro.
”Zona de studiu analizată în cadrul proiectului este alcătuit din arterele de circulație care formează una din axele principale ale municipiului după cum urmează: limita administrativă a municipiului Târgu Mureș cu localitatea Corunca – Bulevardul 1 Decembrie 1918 – Piața Victoriei – Piața Trandafirilor – strada Revoluției – strada Republicii – strada 22 Decembrie 1989 – limita administrativă a municipiului Târgu Mureș cu localitatea Sângeorgiu de Mureș”, se menționează în document.
Obiectivele specifice Tronsonului 1
Documentul conține detalii și despre Tronsonul 1 al traseului, delimitat de limita administrativă a municipiului Târgu Mureș cu localitatea Corunca – Bulevardul 1 Decembrie 1918 – Piața Victoriei, situat între zona OMV – intrare Târgu Mureș dinspre Sighișoara și intersecția Bulevardul 1 Decembrie cu strada Gheorghe Doja.
”Tronsonul 1 propune realizarea unui culoar de mobilitate integrat dedicat transportului public de călători și deplasări nemotorizate (piste velo și infrastructura pietonală). Tronsonul realizează legătura dintre două cartiere urbane cu densitate ridicată și zona centrală istorică”, se menționează în Studiul de Fezabilitate cu elemente de DALI.
În ceea ce privește obiectivele specifice Tronsonului 1, acestea sunt următoarele:
– Realizarea unor culoare dedicate transportul public de călători, piste de biciclete/ infrastructura pietonală, pe traseul: limita administrativă a municipiului Târgu Mureș cu localitatea Corunca – Bulevardul 1 Decembrie 1918 – Piața Victoriei Proiectul face legătura dintre două cartiere cu o populație numeroasă, cartierul Tudor Vladimirescu și cartierul 22 Decembrie 1989 și zona centrală a municipiului.
– Reabilitarea infrastructurii rutiere, prin separarea benzilor pentru autoturisme de benzile destinate transportului public de călători, reabilitarea Podului peste pârâul Pokloș (Bulevardul 1 Decembrie 1918).
– Instituirea/ amenajarea de puncte/ stații bike-sharing pentru închiriere biciclete pe traseul propus.
– Achiziționarea de biciclete/ biciclete electrice.
– Plantarea de arbori și arbuști de-a lungul traseului propus, refacerea zonelor verzi adiacente.
– Iluminat public adiacent – relocarea anumitor stâlpi de iluminat.
– Reabilitare rețele edilitare de apă și canalizare pe traseul propus.
– Mobilier urban: bănci, coșuri de gunoi, etc., inclusiv relocarea anumitor copertine de adăpostire a călătorilor în stațiile de autobuz.
Alex TOTH
- Etichete:
- culoar turodr centru targu mures
Recomandări zi de zi
Administratie
Social
Politic
Business
Sanatate
Invatamant
Sport
Citește și:
Recomandari
|
|
|
Lasă un comentariu