Consiliul Județean Mureș. Din raportul de audit financiar efectuat de Curtea de Conturi Administratie
  • Valentin Covaciu
  • 0 comentarii
  • 2883 Vizualizări

Consiliul Județean Mureș. Din raportul de audit financiar efectuat de Curtea de Conturi

Curtea de Conturi a României a publicat, la începutul lunii septembrie, Raportul de audit financiar pentru Unitatea Administrativ Teritorială a Județului (UATJ) Mureș. Au fost auditate situațiile financiare consolidate pentru exercițiul financiar încheiat la 31 decembrie 2023. Misiunea de audit financiar a fost efectuată de Curtea de Conturi prin Camera de Conturi Mureș. Au fost identificate probleme cu inventarierea unor terenuri din Călugăreni și cu achizițiile directe la spitalul din Târnăveni.

6 erori cu influențe semnificative

În urma auditului financiar, au fost constatate 6 erori cu influențe semnificative asupra situațiilor financiare. Pentru trei dintre acestea, au fost „efectuate rectificări contabile pe parcursul misiunii de audit.

Terenuri neinventariate

Potrivit raportului de audit, a fost identificată „neinventarierea, neevaluarea și neînregistrarea în evidența contabilä, potrivit prevederilor legale, a activelor fixe de natura terenurilor în suprafață de 84.110 mp, aparținând domeniului public al județului, aferente imobilelor în care își desfășoară activitatea ordonatorul terțiar de credite – Centrul de Recuperare Reabilitare Neuropsihiatrică Călugăreni”.

Curtea de Conturi recomandă „identificarea tuturor activelor fixe corporale de natura terenurilor pentru care dreptul de proprietate al unității administrativ-teritoriale a fost intabulat, evaluarea și înregistrarea acestora în evidențele contabile, potrivit legii”.

Spitalul din Târnăveni, prag depășit pentru achiziții directe

„Nerespectarea reglementărilor legale, privind stabilirea valorii estimate a achiziției de produse alimentare și ca urmare neaplicarea de către ordonatorul terțiar de credite – Spitalul Municipal „Dr. Gheorghe Marinescu” Târnăveni a unei proceduri de achiziție publică, în condițiile în care, valoarea achizițiilor a depășit pragul stabilit pentru achiziții directe. Astfel, în anul bugetar 2023, unitatea sanitară a achiziționat direct produse alimentare în sumă totalä de 1.959.213 lei, fiind depășit pragul valoric de 1.090.812 lei”, este menționat în raportul de audit financiar.

În același document, publicat pe site-ul Curții de Conturi a României, este recomandată alegerea procedurii de atribuire aplicabilă, potrivit, în funcție de obiectul de valoarea achizițiilor publice.

Raportul poate fi descărcat de pe site-ul curteadeconturi.ro/.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 










 

 

 

Print


 





Transilvania Business

ARHIVE

error: Content is protected !!