22.000 de muncitori pentru secțiunea Sărăţeni – Pipirig a autostrăzii Unirii (A8) Slider
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 1803 Vizualizări

22.000 de muncitori pentru secțiunea Sărăţeni – Pipirig a autostrăzii Unirii (A8)

Conform estimărilor prezentate în Studiul de Fezabilitate, Compania Naţională de Investiţii Rutiere precizează că pentru realizarea secţiunii montane Sărăţeni – Pipirig a autostrăzii Unirii (A8) sunt necesari aproximativ 22.000 de muncitori.

Această porţiune, cu o lungime de 116 kilometri, va cuprinde 38 de tuneluri și aproape 200 de poduri și viaducte, fiind considerată unul dintre cele mai complexe proiecte de infrastructură rutieră. De asemenea, acest proiect va contribui la dezvoltarea economică, reducerea disparităților regionale și a șomajului, precum și la atragerea de noi investiții, conform unui mesaj postat de CNIR pe Facebook.

Conform informațiilor din Studiul de Fezabilitate, necesarul de muncitori pentru execuția secțiunii 1 C Sărățeni – Joseni, care se întinde pe 32,4 km, este de aproximativ 6.000 de persoane. Pentru următorul lot, 1D Joseni – Ditrău (14,4 km), estimarea este de 3.000 de lucrători, în timp ce cel mai lung segment al secțiunii montane, 2A Ditrău – Grințieș (37,9 km), va necesita 7.000 de persoane.

Potrivit Agerpres, în ceea ce privește al patrulea lot, 2B Grințieș – Pipirig (31,5 km), proiectantul estimează că vor fi necesare încă 6.000 de lucrători în etapa de execuție. De asemenea, CNIR va oferi punctaj suplimentar pentru angajarea a 350 de șomeri, conform declarațiilor reprezentanților companiei.

Achizițiile publice realizate într-un mod responsabil din perspectiva socială constituie un instrument esențial pentru implementarea politicilor de ocupare a forței de muncă și de dezvoltare socială. În acest context, Compania Națională de Investiții Rutiere a integrat criterii menite să promoveze incluziunea socială în sistemul de evaluare pentru atribuirea contractelor legate de Autostrada Unirii, conform informațiilor furnizate de reprezentanții companiei.

„Industria de profil din România, precum şi cea din multe alte ţări europene se confruntă cu o provocare economică şi socială majoră, respectiv lipsa forţei de muncă. În acest sens, CNIR acordă un punctaj suplimentar de 6% pentru creşterea incluziunii sociale şi reducerea şomajului local. Astfel, constructorii care angajează 350 de şomeri din judeţele Bacău, Harghita, Iaşi, Mureş, Neamţ şi Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

(D.C.)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 










 

 

 

Print


 





Transilvania Business

ARHIVE

error: Content is protected !!