Așteptări și visuri pentru anii de studenție. INTERVIU cu Lorena Năznean, studentă la Facultatea de Științe și Litere „Petru Maior” UMFST Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 711 Vizualizări

Așteptări și visuri pentru anii de studenție. INTERVIU cu Lorena Năznean, studentă la Facultatea de Științe și Litere „Petru Maior” UMFST

Lorena Năznean, o tânără pasionată de literatură și cultură, își construiește cu entuziasm drumul în viață, fiind studentă în cadrul Facultății de Științe și Litere „Petru Maior” din cadrul UMFST ”George Emil Palade” Târgu Mureș. Cu o dragoste profundă pentru citit și călătorit, Lorena își propune să îmbine creativitatea cu rigoarea academică, transformând anii de studenție într-o experiență memorabilă și plină de învățături. Prin acest interviu, descoperim perspectivele sale asupra educației, literaturii și carierei, dar și motivația care o determină să-și urmeze visurile, cu încredere și curaj.

Reporter: Lorena, ce pasiuni ai?

Lorena Năznean: Pasiunea mea cea mai mare este cititul. De la vârsta de 6 ani am fost chemată de lumea basmelor și a poveștilor. Te poartă prin mii de emoții și îți dezvoltă imaginația. Este modul meu preferat de a evada, de a mă relaxa, dar și de a învăța și de a mă dezvolta continuu. Călătoritul este o pasiune care îți oferă posibilitatea de a descoperi lumi noi, culturi diferite și peisaje uimitoare. Prin călătorii, nu doar vizitezi locuri, ci și trăiești experiențe care îți lărgesc perspectivele și îți aduc amintiri de neuitat. Poate de aceea am fost mereu pasionată de cultura greacă și romană sau bucătăriile asiatice. De aceste momente frumoase, îmi aduc aminte prin intermediul fotografiilor. În spatele fiecărei fotografii se află o emoție, o poveste, o stare de spirit. Pentru cei pasionați de fotografie, fiecare imagine devine o fereastră către o clipă unică, o invitație la introspecție și o declarație artistică.

Rep.: Cum ai descrie experiența ta de până acum în cadrul facultății?

L.N.: În prima zi a facultății, când profesorul a intrat în clasă, mi-am dat seama că am început un nou capitol al vieții, unul mai matur. Pe parcursul acestui modul am avut parte de cursuri și seminare educative, proiecte, cât și voluntariate. Pe lângă aspectele academice, facultatea înseamnă și momente de socializare, evenimente studențești, prietenii care se leagă în pauzele dintre cursuri sau la petrecerile de după sesiuni.

Rep.: De ce ai ales această specializare?

L.N.: Pasiunea mea pentru citit m-a atras față de acest profil. Acest profil combină studiul aprofundat al limbii române cu cel al limbii engleze, dezvoltând competențe avansate de analiză literară, de exprimare orală și scrisă, dar și de înțelegere interculturală. În cadrul acestui profil, orele de limba română te ajută să explorezi în detaliu literatura clasică și contemporană, elevii aprofundează gramatica, vocabularul avansat și tehnicile de redactare și au ocazia să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare fluentă în limba engleză. Consider că cest profil se potrivește excelent celor pasionați de literatură și de limbile străine, oferindu-le o bază solidă pentru viitoare cariere în domenii precum filologia, jurnalismul, traducerea, comunicarea internațională sau educația.

Rep.: Ce așteptări ai de la anii de studenție?

L.N.: Așteptările mele de la anii de studenție sunt destul de mari, deoarece văd acești ani ca pe o oportunitate de a învăța și de a mă dezvolta într-un mod semnificativ. Aș dori să am ocazia să aprofundez în domeniul meu ales și să dobândesc cunoștințe valoroase care să mă ajute în cariera mea. Pe lângă mediul academic, mă aștept să echilibrez mediul academic și viața socială. Prin Erasmus, sper să cunosc oameni cu perspective diferite, să învăț de la ei și să fac conexiuni care să mă sprijine pe termen lung. După ce am acumulat experiență în limba engleză, aș dori să-mi continui studiile în altă țară.

Rep.: Ce schimbări ai face în sistemul educațional legat de studiul literaturii, pentru a-l face mai accesibil și interesant?

L.N.: Voi încerca să conectez literatura cu alte domenii precum psihologie, sociologie, filozofie, istorie pentru a arăta cum poveștile și personajele din literatură reflectă realitățile culturale și sociale. Astfel, literatura nu va deveni doar un subiect, ci și un mijloc pentru a înțelege mai bine lumea din jurul nostru. În loc să ne concentrăm doar pe analiza literară formală, încurajez crearea de proiecte creative, cum ar fi scrierea de eseuri, piese de teatru, poezie sau chiar adaptări moderne ale operelor literare. Acestea îi vor ajuta pe elevi să-și exprime gândurile și interpretările, facilitând astfel o mai bună înțelegere și apreciere a literaturii. Iar pentru a-l face mai accesibil pentru toată lumea, propun crearea unui site în cadrul tuturor facultăților pentru studenți ca să aibă acces de pe dispozitivele lor oriunde și oricând.

Rep.: Recomandă-ne câteva cărți pe care toată lumea ar trebui să le citească.

L.N.: Iubesc această întrebare. Un autor pe care îl recomand tuturor este Dostoievski. Nu pot recomanda o carte de la acest autor, le recomand pe toate. Fiecare poveste portretizează complexitatea psihologică a unui personaj sau aspecte ale vieții. Scrisul să surprinde problemele filosofice ale ființei umane, morale și religioase, dar mereu când citesc cărți le lui timpul încremenește și stă pe loc, iar eu sunt brusc în perspectiva lui. O carte clasică pe care consider că lumea ar trebui să o citească este „Mândrie și Prejudecată”de Jane Austen. Povestea cărții reprezintă viața femeilor din Anglia secolului al XIX-lea și stereotipurile la care aceasta era supusă la vremea respectivă. Mai presus de atât, autoarea ne reamintește importanța în prim-plan că adevărata valoare a unei persoane nu stă în avere sau statutul social, ci în caracterul și integritatea acesteia. „Hoțul de cărți”,  de Markus Zusak nu a fost o lectură ușoară pentru mine, dar a fost cu adevărat specială. Abordează tema holocaustului și importanța curajului într-o perioadă sumbră. Cartea aceasta trebuie citită neapărat, pentru că este o experiență trăită. Mi-aș dori să o mai pot citi pentru prima dată.

Rep.: După terminarea studiilor, ai vrea să lucrezi în domeniul educației, al editorialului, al traducerilor sau ai alte planuri?

L.N.: După terminarea studiilor mi-ar plăcea să încep o nouă facultate în altă țară în urma aprofundării limbii engleze în timp ce aș lucra în domeniul educației sau a scrisului. Mi-ar plăcea să predau copiilor mici limba engleză într-un mod interactiv sau să predau în cadrul facultății literatură și mitologie. Unul dintre visurile mele este să public o carte, totodată, sunt deschisă și altor oportunități care ar putea apărea, în funcție de direcțiile pe care le voi descoperi în timpul studiilor. M-aș bucura să pot transmite cunoștințele și iubirea pentru cărți altora, fie prin predare, fie prin domeniu editorial.

A consemnat Alisia BALOGH

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari



Citeste Zi de Zi Online


 

 











 

 

 

Print


 





Transilvania Business

ARHIVE

error: Content is protected !!