Studentele de la PIPP descoperă metoda Montessori la Târgu Mureș Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 940 Vizualizări

Studentele de la PIPP descoperă metoda Montessori la Târgu Mureș

Școala Primară Montessori din Târgu Mureș a devenit recent gazda unui eveniment educațional deosebit, în cadrul protocolului de colaborare cu Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, extensia Târgu Mureș. Studentele anului III de la specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar (PIPP) au avut oportunitatea de a explora îndeaproape filosofia educațională Montessori, printr-o vizită în cadrul mediului pregătit preșcolar, destinat copiilor cu vârste între 3 și 6 ani.

Această activitate s-a desfășurat sub îndrumarea doamnei lector universitar doctor Iftimia Avram, alături de pedagogul principal al clasei, Mihaela Chirteș, care a facilitat o incursiune în principiile și tehnicile unice ale metodei Montessori.

Principii și practici ale metodei Montessori

În cadrul vizitei, studentele au descoperit structura mediului pregătit și au învățat despre rolul esențial al materialelor specifice Montessori în procesul de învățare. Fiecare arie a mediului pregătit – de la viața practică și dezvoltarea senzorială, la limbaj, matematică și cultură – le-a fost explicată în detaliu.

Mihaela Chirteș a demonstrat cum prezentările pedagogice, bazate pe utilizarea materialelor Montessori, ajută copilul să dobândească independență, abilități practice și cunoștințe relevante. Atmosfera din clasă, concepută pentru a încuraja curiozitatea naturală și autonomia copilului, a oferit studenților o perspectivă concretă asupra modului în care această metodă poate transforma procesul educațional, potrivit informațiilor publicate de Montessori Mureș.

Un pas înainte pentru viitorii pedagogi

Vizita a fost marcată de entuziasmul și deschiderea studenților, care au manifestat un interes viu pentru principiile și aplicațiile metodei Montessori. „Ne-au încântat cu dorința lor de a face lucrurile diferit și cu intenția de a aduce o contribuție semnificativă în sistemul de învățământ actual”, au declarat reprezentanții școlii.

Cuvintele lui Paul Pearsall, citate la finalul evenimentului – „Bucuria autentică se ivește atunci când devenim conștienți de conexiunea noastră cu tot ce ne înconjoară” – au subliniat importanța conexiunii dintre pedagog, elev și mediul educațional.

Colaborarea care inspiră schimbare

Acest parteneriat între Școala Primară Montessori Târgu Mureș și Universitatea „Babeș-Bolyai” demonstrează valoarea colaborării dintre instituțiile de învățământ pentru formarea unor viitori pedagogi dedicați și bine pregătiți.

Experiența practică oferită de metoda Montessori nu doar că aduce o perspectivă inovatoare asupra educației, ci și încurajează studenții să contribuie la transformarea sistemului de învățământ din România. Această inițiativă este un exemplu concret de cum schimbarea începe cu educația celor care o vor transmite mai departe.

(L.P.)

Sursa foto: Facebook – Montessori Mures

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari



Citeste Zi de Zi Online


 

 











 

 

 

Print


 





Transilvania Business

ARHIVE

error: Content is protected !!