Toate cele patru mașini de forat Aktor au intrat în munte, lângă Racoș, pe traseul Brașov – Sighișoara Sighișoara
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 630 Vizualizări

Toate cele patru mașini de forat Aktor au intrat în munte, lângă Racoș, pe traseul Brașov – Sighișoara

Compania Aktor execută foraje pentru două perechi de tuneluri pe subsecțiunea 2 Apața – Cața a liniei ferate Brașov – Sighișoara, utilizând patru mașini de forat (TBM – Tunnel Boring Machines). Acestea au pătruns în colinele din apropierea localității Racoș, două dintre ele avansând spre Ormeniș, iar celelalte două spre Homorod.

Potrivit companiei de construcții Aktor, la finalul lunii ianuarie 2025, TBM 3 – Alexandra, care a început forajul la jumătatea lunii octombrie 2024, a forat deja 123 de metri și a instalat 87 de inele din prefabricate de beton, care formează profilul rotund al tunelurilor. TBM 4 – Konstantina a pornit forajul la mijlocul lunii decembrie 2024 și a săpat la rândul său 201 metri în adâncul muntelui, instalând 104 de inele din prefabricate de beton. Ambele sunt intrate complet în munte.

Cele două mașini TBM vor fora o pereche de tuneluri de 5,1 kilometri spre localitatea Homorod. Acestea reprezintă secțiunea nordică a tunelurilor construite de Aktor pe acest tronson feroviar, continuând tunelurile sudice de la Ormeniș, cu o lungime de 6,9 kilometri, care au fost începute în primăvara anului trecut de către TBM 1 Varvara și TBM 2 Eleni. În ciuda dificultăților neprevăzute întâmpinate în teren, ambele mașini au avansat considerabil în munte, spre Apața. Eleni a început forajul în martie 2024 și a ajuns la o adâncime de 1,15 kilometri, în timp ce Varvara a început la sfârșitul lunii mai 2024 și a realizat deja un foraj de 0,76 kilometri.

Mai mult de 200 de subcontractori și furnizori români de servicii, echipamente și subansamble sunt implicați în procesul de modernizare a căii ferate pe subsecțiunea 2 a liniei Brașov – Sighișoara. Aceștia furnizează tot ce este necesar, de la materiale de construcție esențiale, precum prefabricate din beton, structuri metalice, carcase de piloți, agregate pentru terasamente și soluții de hidroizolație, până la servicii specializate, inclusiv studii geotehnice, lucrări de semnalizare și electrificare, testări și analize de laborator, precum și proiectare și monitorizare a mediului. Acești parteneri joacă un rol fundamental în implementarea proiectului, iar echipa Aktor garantează calitatea livrărilor lor.

Conform aceleiași surse, subsecțiunea 2 Apața-Cața face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunăre, pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h, tronson Brașov-Sighișoara. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorțiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada.

(D.C.)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete


Citeste Zi de Zi Online


 

 











 

 

 

Print





Transilvania Business

ARHIVE

error: Content is protected !!