
- redactia
- 0 comentarii
- 9777 Vizualizări
Viitorul nod rutier din zona Luduș, de pe Autostrada A3, prinde contur
19 aprilie 2025Comisia de Analiză Tehnică din cadrul Agenției pentru Protecția Mediului Mureș a decis, recent, că proiectul ”Realizarea de noi noduri rutiere pe autostrăzi – Nod rutier Luduș (A3 – 18+000) secțiunea 2A Ogra – Câmpia Turzii”, propus a fi realizat în extravilanul orașului Luduș, nu se supune evaluării impactului asupra mediului
Conform Proiectului pentru Decizia Etapei de încadrare, document făcut public în data de 8 aprilie 2025, pe pagina web a Agenției pentru Protecția Mediului Mureș, investiția aparține Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA și prevede amenajarea nodului rutier Luduș care pornește din Autostrada A3 pe tronsonul Târgu Mureș – Turda, zona kilometrului 34+600 a secțiunii Iernut – Chețani și se conectează cu DJ 107 G Luduș – Ațintiș.
”Soluția în plan este reprezentată de o amenajare pe principiul unui nod de tip semitreflă. Dezvoltarea acestei soluții se face în special în partea de nord și de sud a autostrăzii A3 în lungul DJ 107G. Poziția nodului rutier a rezultat prin folosirea pasajului existent pe DJ 107G ce subtraversează autostrada A3, pasaj ce impune analizarea unei variante de amenajare a nodului rutier, deși acest nod se va situa în apropierea nodului rutier Chețani, nod rutier existent dar care nu deservește direct orașul Luduș și zona învecinată. Traseul propus pentru două bretele ale nodului rutier (ieșire către Luduș din direcția Târgu Mureș și intrarea din Luduș către direcția Cluj Napoca pe A3), pleacă înspre direcția sud dintr-o intersecție giratorie proiectată cu DJ 107G (în partea de nord A3), după care urmează bretelele de legătură efectivă cu autostrada, bretele unidirecționale cu raze de 145 metri și respectiv 250 metri. Traseul propus pentru celelalte două bretele ale nodului rutier (ieșire către Luduș din direcția Cluj Napoca și intrarea din Luduș către direcția Târgu Mureș pe A3) pleacă înspre direcția nord dintr-o intersecție giratorie proiectată cu DJ 107G (în partea de sud A3), după care urmează bretele unidirecționale cu raze de 150-250 metri”, se precizează în document.
Conform sursei citate, bretelele nodului rutier Luduș vor include și supralărgirea ”acolo unde este cazul” și vor fi mărginite de parapeți metalici, ”pe toată lungimea lor, cu spațiu dedicat pentru montarea acestora.”
”Intersecțiile dintre beretelele de acces și drumurile pe care le vor conecta cu autostrada A3 vor fi de tip giratoriu la nivel. Raza minimă a insulei centrale a acestora va fi de 18 metri, iar lățimea căii inelare de 7 metri pentru intersecția giratorie la sud față de A3 și 11 metri pentru intersecția giratorie situată la nord față de A3”, se mai informează în documentul făcut public pe pagina web a Agenției pentru Protecția Mediului Mureș.
Alex TOTH
Foto: www.depositphotos.com
- Etichete:
- nod rutier autostrada mures
Recomandări zi de zi
Administratie
Social
Politic
Business
Sanatate
Invatamant
Sport
Citește și:
Recomandari
|
|
Lasă un comentariu