CL Târgu Mureș. Încă o prelungire a termenului de finalizare a lucrărilor pe Gheorghe Doja Administratie
  • Valentin Covaciu
  • 0 comentarii
  • 1089 Vizualizări

CL Târgu Mureș. Încă o prelungire a termenului de finalizare a lucrărilor pe Gheorghe Doja

Consilierii locali ai Municipiului Târgu Mureș au adoptat, în ședința din 24 aprilie, un proiect de hotărâre prin care este prelungit termenul de finalizare a lucrărilor de pe strada Gheorghe Doja cu încă 60 de zile. Conform unei hotărâri a Consiliului Local din septembrie 2024, de asemenea, de prelungire a duratei de execuție, lucrările ar fi trebuit finalizate până la mijlocul lunii decembrie, anul trecut. 

Strada Gheorghe Doja este modernizată în cadrul proiectului „Reamenajarea infrastructurii pe coridorul deservit de transportul public local pe zona vest-centru a Municipiului Tîrgu Mureș”. 

Lucrările sunt executate de Asocierea S.C. ASTOR COM S.R.L. – lider de asociere, S.C. GEIGER TRANSILVANIA S.R.L. – asociat, S.C. ASPHAROM S.R.L. – asociat, S.C. INSTA GRUP S.R.L. „Ordinul de începere a lucrărilor nr.61140/2328/DT/20.09.2023 a fost emis de către Municipiul Târgu Mureș începând cu data de 21.09.2023”, conform informațiilor prezentate în documentația care însoțește proiectul de hotărâre. 

Lucrări suspendate din 18 decembrie până în martie

„Prin ordinul administrativ nr. 2 (nr. 105/18.12.2024) emis de către Supervizor EUROPROIECT CVI SRL, lucrările au fost suspendate începând cu data de 18.12.2024 până la data îmbunătății condițiilor meteo dar nu mai târziu de 15.03.2025, ) astfel această suspendare a Lucrărilor de către Supervizor a avut loc din motive care nu sunt imputabile Antreprenorului”, este menționat în Referatul de aprobare.

„Astfel, SC ASTOR COM SRL, în baza art.67 din Legea 50/1991 (coroborat cu art.25 din Legea 10/1995), a emis adresa nr.628 din 11.03.2025 privind Notificarea de Revendicare a termenului de execuție nr.3 și ulterior în termenul contractual de 30 zile, în conformitate cu Sub-Clauza 69a.1 din Acordul contractual nr.146 din 14.09.2023, a emis Detalierea Revendicării nr.3.1 (înregistrată cu nr.642/13.03.2025) din Acordul contractual nr.146 din 14.09.2023, prin care revendică prelungirea cu 60 de zile a termenului de execuție pentru finalizarea lucrărilor”, potrivit aceluiași document. 

Finalizarea lucrărilor în 30 mai?

Conform datelor din documentul „Grafic Gantt. Revendicare durată de execuție suplimentară”, întocmit de SC Astor Com SRL, data 13 martie 2025, cele 60 de zile în plus cuprind lunile aprilie și mai, din 1 aprilie până în 30 mai. 

Sunt menționate cinci tipuri de lucrări: 

– Amenajare spații verzi și relocare sistem de irigații: 1 aprilie – 30 mai 2025;
– Aducere la cotă și înlocuire capace cămine utilități: 1 aprilie – 30 aprilie 2025;
– Realizare marcaje (carosabil, piste de biciclete, trotuare) și semnalizări rutiere și pietonale: 1 aprilie – 30 mai 2025;
– Montare parapeți pietonali și mobilier urban: 15 aprilie – 15 mai 2025;
– Intervenții punere în siguranță lucrări: 15 mai – 30 mai 2025.

Justificările Asocierii Astor COM SRL

Motivele solicitării de extindere a termenului de execuție sunt prezentate în documentul „Revendicare detaliată nr. 3.1”, întocmit de ing. Adrian Cornea, reprezentant antreprenor, Astor COM SRL. Printre problemele invocate se află renunțarea la plantarea de arbori și apariția infiltrațiilor la subsolul clădirilor din cauza noilor trotuare.

„În urma solicitărilor primite de la IPJ – SERVICIUL RUTIER prin adresa nr.341385/30.01.2025, adresa nr.379722/07.02.2025, adresa nr. 342217/24.02.2025, respectiv adresa nr.342748/04.03.2025 s-a procedat la modificarea planului de semnalizare, respectiv refacerea marcajului rutier aplicat pe str. Gheorghe Doja pentru evitarea unor conflicte de circulație.  

În acest sens, planurile de situație modificatoare au fost supuse spre avizare Inspectoratului Județean de Poliție – Serviciul Rutier. 

Realizarea marcajului și a semnalizării rutiere finale va fi posibilă doar după avizarea planurilor și întrunirea condițiilor meteo și de umiditate favorabile de aplicare a marcajelor rutiere, generând întârzieri în graficul de execuție a lucrărilor de aproximativ 45 – 60 zile.

Totodată, în planurile de semnalizare actualizate s-au corelat soluțiile de marcaj ale pistelor de biciclete în concordanță cu solicitările venite din partea IPJ – Serviciul Rutier, iar realizarea acestora fiind posibilă după avizarea acestora simultan cu planul de semnalizare rutier, generând astfel întârzieri în graficul de execuție. 

Schimbarea soluției de amenajare a spațiilor verzi din zona scuarurilor mediane prin plantarea de arbuști ligustrum ovalifolium pe toata lungimea acestora, schimbarea comenzilor de achiziție a materialelor și renunțarea plantării arborilor au generat întârzieri ale termenului de execuție de 30 – 45 zile.

O altă problemă întâmpinată în timpul execuției lucrărilor s-a regăsit în zona verde din intersectie, scuar median și sensul giratoriu pe strada Gheorghe Doja cu P-ta Gării unde este  necesară relocarea sistemului de irigații, până la refacerea acestuia nu se pot finaliza lucrările de amenajare a scuarurilor conform adresei nr. 470 din 04.12.2024 a Administrației Sere și Parcuri.

Pe perioada realizării lucrărilor de execuție a trotuarelor, în urma apariției infiltrațiilor la subsolurile clădirilor s-a constatat necesitatea realizării de hidroizolații prin montarea unei membrane PVC la soclul clădirilor, astfel, schimbarea soluției tehnice prin realizarea unui strat de hidroizolație prin montarea unei membrane PVC sub plăcile de trotuar, a generat lucrări suplimentare în programul de execuție și în planificarea achizițiilor de materiale, decalând astfel termenul de finalizare cu 30 – 45 zile.

Având în vedere cotele de realizare a trotuarelor, în unele situații s-a observat imposibilitatea scurgerii gravitaționale a apelor pluviale, fiind necesară realizarea unui sistem de drenaj prin montarea unor rigole cu grătar metalic care să faciliteze evacuarea apei.  În acest sens, s-au montat rigole cu grătar cu racordarea acestora în canalizarea/sistemul de colectare pluvial, generând întârzieri la graficul inițial.

În urma identificării din teren a capacelor căminelor de utilități existente de pe trotuare, piste de biciclete, spații verzi şi carosabil, s-a constatat că în funcție de adaptarea la gabarit şi/sau starea de uzură pentru realizarea ridicării la cotă a acestora, acestea necesită înlocuire, astfel, capacele căminelor de utilități s-au adaptat la gabarit și au fost înlocuite, generând lucrări suplimentare și decalarea termenului de execuție cu 30 zile. 

Pentru a asigura accesul la proprietăţi şi societăţi comerciale, adaptate la situația din teren în funcție de gabarit astfel încât trotuarele şi piste de biciclete să nu fie afectate pe termen lung, s-au găsit soluții personalizate de amenajare, unele din acestea fiind realizate cu structură rutieră similară drumurilor laterale, generând lucrări suplimentare în graficul de execuție și pe cale de consecință întârziere în executarea lucrărilor si creșterea cantităților necesare a fi executate în cazul Lucrărilor proiectate de către Beneficiar.

Pe tronsonul Str. Bogatei – str. Gării în momentul realizării lucrărilor de execuție au fost necesare lucrări suplimentare de stabilizare a fundației drumului și schimbarea aliniamentelor proiectate ale pistei de biciclete pentru evitarea conflictelor în stațiile de autobuz și asigurarea circulației în condiții de siguranță a pietonilor și bicicliștilor, generând astfel întârzieri ale graficului de execuție de 15 -20 zile.

Pe tronsonul Str. Bega – Str.Gării, fiind tot tronsonul în execuție concomitent, având în vedere traficul aglomerat și imposibilitatea devierii circulației în vederea descongestionării traficului, ridicarea la cotă a capacelor căminelor de utilități a fost decalată în programul de execuție pe trimestrul I al anului 2025, favorizând așternerea stratului final de asfalt la sfârșitul anului 2024, astfel asigurând circulația rutieră în condiții de siguranță și culoare de intervenție în caz de situații de urgență, și generând o întârziere a graficului de execuție de 60 zile.” (Revendicare detaliată nr. 3.1, document înaintat Primăriei Târgu Mureș, înregistrat la Direcția Tehnică în 13 martie 2025.)

(Imagine din arhiva Zi de Zi, septembrie 2024)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete


Citeste Zi de Zi Online


 

 











 

 

 

Print





Transilvania Business

ARHIVE

error: Content is protected !!