Simona Ciff, psiholog din Mureș, prezentă la Senatul României pentru modernizarea planurilor-cadru din licee Educație
  • redactia
  • 0 comentarii

Simona Ciff, psiholog din Mureș, prezentă la Senatul României pentru modernizarea planurilor-cadru din licee

Săptămâna trecută, mureșeanca Simona Ciff, psiholog de bază, a participat la o dezbatere desfășurată în Senatul României, organizată de Elena Lotrean și Rethink România. Tema centrală a întâlnirii a fost pilotarea unor noi planuri-cadru în licee, menite să adapteze educația la nevoile și profesiile viitorului.

Inițiativa propune ca elevii să aibă, pe lângă materiile obligatorii, posibilitatea de a alege discipline moderne, relevante pentru viitoarele cariere. Părinții, elevii și companiile pot contribui cu sugestii pentru a crea programe care să ofere cunoștințe și abilități aplicabile imediat. Printre exemplele de materii propuse se numără: Copywriting, Robotică, Inteligență Artificială, Antreprenoriat digital, Design thinking sau Wellbeing.

Materii propuse și arii curriculare

Limbă și comunicare: comunicare digitală și storytelling multimedia, dezbatere & public speaking (cu aplicații în media, social media) și scriere creativă & jurnalism digital;

Matematică și științe ale naturii: inteligență artificială & machine learning (aplicat în educație și business), robotică și internet of things (IoT), big data & analiză de date (cum iei decizii cu date) și biotehnologii și neuroștiințe aplicate;

Om și societate: educație financiară avansată (crypto, blockchain, investiții), antreprenoriat digital și startup-uri sustenabile, leadership, management de proiect și gândire strategică și etică în tehnologie și cetățenie digitală;

Arte: design thinking și inovație vizuală, film, fotografie, teatru și storytelling vizual și muzică digitală și producție audio-video;

Educație fizică, sport și sănătate: wellbeing & fitness mental (mindfulness, reziliență), neuroștiințe aplicate sportului (cum funcționează corpul și mintea) și ănătate integrativă: nutriție, somn, prevenție;

Tehnologii: programare practică (Python, C++, Web, Apps), robotică aplicată (Arduino, Lego Mindstorms, drone), printare 3D și fabricație digitală și realitate virtuală și augmentată (VR/AR);

Consiliere și orientare: vocație & future of work (cum aleg cariera în era AI), autocunoaștere prin psihologie aplicată și teste de personalitate și time & energy management;

Specializare/Vocațional: simulări de business și incubatoare de startup, laboratoare verzi (energie regenerabilă, permacultură) și inovație socială și voluntariat global.

Beneficiul pentru elevi este unul clar, și anume accesul la discipline utile și aplicabile, care le oferă încredere și îi pregătesc pentru meseriile viitorului.

„Beneficiul pentru elevi: au șansa să învețe lucruri utile, aplicabile imediat, care le dau încredere și îi pregătesc pentru meseriile viitorului. E șansa noastră, a tuturor, ca în următorii 5 ani să introducem în școli subiectele și modul în care să fie predate acestea astfel încât liceenii României să găsească puncte comune între școală și realitatea în care trăim. Abia aștept să pilotam 4PEACE. Însă lista de mai sus e doar un exemplu. Ce alte subiecte crezi ca ar fi util sa fie incluse?”, a scris pe pagina sa de Facebook, Simona Ciff.

(D.C.)

Sursa foto: Facebook| Simona Ciff

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii




Recomandari

Recent
Popular
Etichete


Citeste Zi de Zi Online









 

 

 

 

 




Print





Transilvania Business

ARHIVE

error: Content is protected !!