Soluții pentru transportul public în comun din municipiul  Reghin Administrație
  • redactia
  • 0 comentarii

Soluții pentru transportul public în comun din municipiul  Reghin

Consilierii reghineni întruniți în ședinţa extraordinară în regim de îndată în data de 3 octombrie anul curent au aprobat indicatorii tehnico-economici, faza Studiu de Fezabilitate și eliberarea acordului Consiliului Local pentru realizarea investițíei „Proiect integrat privind modernizarea transportului public în comun din Municipiul Reghin, Județul Mureș”.

Urgența aprobării proiectului de hotărâre a constat  în necesitatea depunerii Cererii de finanțare pentru realizarea investiției, până la data de 30.10.2025, în cadrul Programului Regiunea Centru, Prioritatea 4-0 Regiune cu Mobilitate Urbană Durabilă, Obiectiv Specific 2.8-Promovarea mobilității urbane multimodale durabile, Acțiunea 4.1-Dezvoltarea mobilității urbane durabile în municipiile Regiunii Centru (inclusiv zonele metropolitane şi zonele funcționale urbane).

Potrivit reprezentanților Primăriei Reghin, proiectul se concentrează pe furnizarea de soluții cuprinzătoare de mobilitate care să conducă la creşterea calității vieții pe termen lung pentru toate grupurile sociale, la creştere economică și în același timp, protejează mediul și se adaptează la schimbările climatice.

„Proiectul vizează o strategie de transport integrată, pe termen lung, cu obiective și ținte clare, care urmăresc o mai bună accesibilitate şi calitate a vieții pentru oraș și zona sa urbană funcţională. Având în vedere faptul că rețeaua rutieră urbană este suprasolicitată, iar indicele de motorizare depășește 370 de autoturisme la 1000 de locuitori se urmărește satisfacerea nevoilor de mobilitate ale oamenilor și sectorului economic din oraș și din împrejurimile acestuia. Studiul de trafic arată că peste 65% din locuitori folosesc autoturismul personal ca principal mijloc de deplasare. Mersul pe jos are o pondere de aproximativ 25% din totalul deplasărilor zilnice, fiind preferat pe distanțe scurte în special pentru accesul la unități de învăţământ, servicii și comerţ de proximitate. Deplasările cu bicicleta reprezintă aproximativ 5% însă sunt limitate de lipsa infrastructurii dedicate iar transportul public deține o cotă modalǎ scăzută sub 10% din cauza atractivității reduse a serviciului actual”, se arată în proiectul de hotărăre aprobat de consilieri.

Pentru a rezolva  dezechilibrul  între cererea ridicată de mobilitate și oferta insuficientă de transport public din punct de vedere tehnic și operațional, au fost identificate următoarele aspecte:

-lipsa unei autobaze moderne pentru garare, service, curățare și încărcare a autobuzelor electrice,

– infrastructura de stații depășită cu standarde reduse de confort, siguranță și accesibilitate,

– acoperirea insuficientă a cartierelor ți zonelor periferice de transport public, dependența ridicată de autoturisme și presiune suplimentară asupra rețelei rutiere.

Necesitățile identificate vizează:

– achiziția a 5 autobuze electrice care să completeze flota actuală,

– construirea unei autobaze moderne dotate cu funcțiunile necesare exploatării,

– modernizarea a 9 stații de călători și construirea a 4 staţii noi, extinderea traseelor pentru o acoperire mai bună a zonelor periferice și conexiuni eficiente cu punctele de interes din municipiu.

Alin ZAHARIE

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii




Recomandari

Recent
Popular
Etichete


Citeste Zi de Zi Online









 

 

 

 

 




Print





Transilvania Business

ARHIVE

error: Content is protected !!