Parteneriat Erasmus+ pentru Colegiul Național ”Unirea” din Târgu Mureș Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii

Parteneriat Erasmus+ pentru Colegiul Național ”Unirea” din Târgu Mureș

Colegiul Național ”Unirea” din Târgu Mureș este partener în cadrul proiectului Erasmus+ ”ChessAIThon – Chess Artificial Intelligence Hackathon”, a anunțat vineri, 17 octombrie, prin intermediul unui comunicat de presă, conducerea unității de învățământ.

Potrivit sursei citate, obiectivul general al proiectului constă în utilizarea întregului potențial al metodologiilor de învățare, al scenariilor de învățare și predare bazate pe șah, pentru a îmbunătăți și dezvolta abilitățile și competențele cheie ale elevilor VET, competențe solicitate de angajatori, și de a-i introduce în principiile Inteligenței Artificiale și Analizei Datelor.

”Obiectivele specifice: sprijinirea profesorilor în implementarea celor mai inovatoare soluții didactice bazate pe utilizarea limbajului universal al șahului, pentru dezvoltarea pregătirii elevilor pentru a face față provocărilor și așteptărilor pieței muncii, prin dobândirea de abilități non-tehnice, cum ar fi gândirea critică și laterală, rezolvarea problemelor, creativitatea, lucrul în echipă, comunicarea și adaptabilitatea, consolidând în același timp competențele cheie în utilizarea programării și a inteligenței artificiale; oferiți profesorilor și elevilor (VET) soluții de instruire eficiente, structurate și relevante pentru curriculum, bazate pe șah, pentru a motiva elevii și a le dezvolta abilitățile non-tehnice, combinând acest lucru cu transmiterea conceptelor fundamentale ale inteligenței artificiale; implicarea elevilor într-o experiență transnațională de învățare prin practică, prin care vor fi provocați atât în ​​aspectul rezolvării și evaluării scenariilor reale de șah, cât și în cel al antrenării unei inteligențe artificiale sau al analizei datelor, cu scopul explicit de a încuraja munca în grup, gândirea laterală și creativitatea”, se menționează în comunicat.

Grupurile țintă implicate în proiect sunt: elevi, profesori, echipe manageriale.

”Rezultatele proiectului: o resursă de învățare cuprinzătoare, adaptată atât pentru elevi, cât și pentru profesori, care va aprofunda principiile fundamentale ale șahului, informaticii și inteligenței artificiale; o bază de date online cu scenarii de șah din viața reală, accesibilă prin intermediul unei platforme web dedicate; o competiție de șah și inteligență artificială, utilizând documentația furnizată în prima componentă și platforma realizată”, se mai informează în același document.

Proiectul este coordonat de către IES Dr. L. Simarro (Spania), este implementat pe perioada 1 octombrie 2025 – 30 septembrie 2027 și are următorii parteneri: ALPE (Spania), Srednja Skola Dugo Selo (Croația), Pixel (Italia), ITIS Q. Sella (Italia) și AEP – Associação Empresarial de Penafiel (Portugalia).

(Redacția)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii




Recomandari

Recent
Popular
Etichete


Citeste Zi de Zi Online









 

 

 

 

 




Print





Transilvania Business

ARHIVE

error: Content is protected !!