Nu sunt fonduri dar sunt datorii Eveniment
  • admin
  • 0 comentarii
  • 38 Vizualizări

Nu sunt fonduri dar sunt datorii

716_NuSuntFond.gifLa şedinţa de ieri a Consiliului Judeţean, patosul s-a îmbinat cu plictisul şi cu urările de bine. Consilierii vor să rentabilizeze Palatul Culturii instalând ghiduri digitale, au aflat datoriile de anul trecut le diminuează bugetul pe acest an, că drumurile,totuşi, se strică şi şi-au amintit că Florea are datorii la Aeroport.

Adminstrarea Palatului Culturii a suscitat şi în şedinţa de ieri discuţii aprinse, uneori frizând hilarul, dar care s-au finalizat într-o concordie exemplară şi printr-un vot covârşitor în favoarea proiectului de hotărâre propus dezbaterii.
SC Palatul Culturii
La propunerea preşedintelui CJ, Lokodi Edita, consilerii mureşeni au stabilit tarifele orare pentru folosirea celor două săli. La acest capitol, consilierul PPRM Nelu Şopterean a dorit să ştie dacă prevederile hotărârii restricţionează spectacolele de dans popular şi dacă în Palatul Culturii se vor putea organiza concerte de manele. Pentru a proteja scena, şubrezită, s-a decis ca spectacolele de dans să fie direcţionate spre Teatrul Naţional, sala Sporturilor, Teatrul de vară sau scena din Cetate, pentru că "Palatul nu e casă de cultură", după cum a subliniat Lokodi. A fost, de asemenea, aprobat programul de vizitare a Palatului Culturii. La propunerea liberalului Teodor Giurgea, Palatul va fi deschis vara între orele 9 şi 18 iar iarna între 9 şi 16 pe perioada verii. Pentru a face mai atractiv din punct de vedere turistic acest obiectiv, a fost decisă ampasarea pe holurile Palatului Culturii a unor dispozitive digitale pentru informarea vizitatorilor.

Banii de drumuri merg pe datorii

Trecând la proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Judeţean Mureş şi a nivelelor de echilibrare a unităţilor administrativ-teritoriale, consilierii au constatat cu tristeţe că o serie de datorii nechitate de Ministerul Transporturilor anul trecut pentru lucrări de reparaţii la drumurile judeţene vor trebui, totuşi, plătite, astfel că, pentru anul 2005 bugetul pentru drumuri va fi văduvit de 36 din cele 102 miliarde. Această frustrare este cu atât mai mare cu cât atât preşedintele Lokodi cât şi vicepreşedintele Alexandru Frătean au sesizat că, din cauza faptului că unele lucrări nu au fost executate corespun-zător, pe unele porţiuni este din nou nevoie de intervenţii. Mai mult, cei doi le-au cerut consilierilor să le sesizeze cât mai curând dacă au cunoştinţă de alte asemenea situaţii, pentru ca firmele care au lucrat prost să poată fi trase la răspundere şi să refacă lucrările pe cheltuiala lor.
În aceast sens, pentru a se evita fuga de răspundere a contractorilor, liberalul Akos Mora a propus ca, de acum înainte, la acest tip de lucrări să fie solicitate garanţii de minum doi ani.

Turism, urgenţă şi taxe speciale

A fost aprobat şi un parteneriat cu Consiliul Local Târgu Mureş în vederea înfiinţării unui birou de informare pentru turişti. Consilierii judeţeni au votat pentru încheierea protocolului între cele două instituţii, act ce prevede spaţiu de lucru şi expoziţii pentru CL Târgu Mureş în cadrul Centrului de promovare al turismului ce va funcţina în incinta CJ, dotarea cu un infochioşc, elaborarea de studii pentru stabilirea acţiunilor ce vor fi întreprinse pentru promovarea turismului şi construirea unei adrese de internet pentru promovarea turismului. Asemenea protocoale urmează să fie încheiate şi cu celelalte localităţi care doresc să fie promovate prin acest birou, mai ales Sighişoara, Sovata sau Reghin,aprecizat Lokodi Edita.
În prima parte a şedinţei, singura chestiune care a mai suscitat interes a fost aprobarea cooperării cu CL Târgu Mureş în vederea finanţării în comun a investiţiei "Modernizare şi extindere Dispecerat integrat de urgenţa". La acest punct, consilierul liberal Teodor Giurgea a amintit datoria de 3,8 miliarde pe care Consiliul Local o are faţă de Aeroport, apreciind că aceasta ar trebui dedusă din cele circa 5 miliarde, cota de participare a CJ la acest proiect.
Fără nici un fel de obiecţii sau comentarii consilierii au mai aprobat proiect de hotarâre privind stabilirea unor taxe speciale pe linie de protectie civila pe anul 2005.

Fotografii şi urări de bine

La punctul opt pe ordinea de zi s-a aprobat colaborarea cu Asociaţia Culturală "Fotoclub"pentru organizarea celei de-a III-a Bienale Internaţionale de Artă Fotografică, CJ alocând peste 106 milioane de lei pentru acest eveniment. Au fost aprobate apoi organigrama şi numărul de persoane ale aparatului propriu al Consiliului Judeţean, totalul angajaţilor fiind suplimentat astfel cu 25 ajungând la 150. Planul de restructurare a instituţiilor rezidenţiale vechi pentru protecţia persoanelor cu handicap a readus în discuţie problemele grave în privinţa asistenţei pentru persoanele cu astfel de probleme, dar proiectul de hotărâre a fost votat până la urmă, deşi Centrele de asistenţă din Târgu Mureş, Reghin şi Sighişoara vor fi închise.
Aprobarea acordării a 50% din salariul de bază (ca indemnizaţie de conducere) pentru cei 5 directori ai centrelor zonale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Mureş a stârnit alte discuţii îndelungate, cel mai feroce contestatar fiind Teodor Giurgea, însă în final proiectul de hotărârea fost aprobat.
Eliberarea din funcţie a directorului Bibliotecii Judeţene Mureş a fost votată după o pleiadă de felicitări, urări de bine şi regrete exprimate de majoritatea consilierilor. Dimitrie Poptămaş a rămas director interimar, până la organizarea concursului care-l va desemna pe succesorul său.

Dilema Runcan

La ora închiderii ediţiei nu se votase încă soarta directorului aeroportului, Petru Runcan. Comisia economico-financiară a CJ – formată din Szalkay Iosif, Victor Suciu, Bozodi Alexandru, Amza Margarit, Vasile Pokorny, Cornel Chiorean, Teodor Giurgea, Dinu Socotar şi Vasile Boloş votase anterior respingerea proiectului de hotărâre pentru destituirea lui Runcan. Consiliul de administraţiei al Aeroportului a solicitat amânarea până în luna iulie a demiterii lui Ştefan Petru Runcan, iar preşedinta CJ l-a pus pe Runcan să semneze în sala de şedinţă criterii de performanţă stabilite de el însuşi, având obligaţia ca până pe 20 mai lucrările de investiţii să fie terminate. Până la urmă Runcan s-a angajat doar la finalizarea lucrărilor la noua clădire a Aerogării până pe 20 mai.

Ionuţ OPREA
Relu TÃTAR

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE