Anunț – Agenția Națională de Administrare Fiscală Mica publicitate
  • Publicitate
  • 0 comentarii
  • 255 Vizualizări

Anunț – Agenția Națională de Administrare Fiscală

  Persoanele juridice fără scop patrimonial depun şi Declaraţia privind situaţia de trezorerie odată cu situaţiile financiare anuale

pentru anul 2023

         Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Braşov informează contribuabilii faptul că, persoanele juridice fără scop patrimonial care au primit sume reprezentând subvenţii, sponsorizări, sume redirecţionate, conform legii, din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microîntreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice, precum şi alte forme similare de finanţare, indiferent de valoarea cumulată a acestora, întocmesc Declaraţia privind situaţia de trezorerie, odată cu situaţiile financiare anuale.

         Termenul pentru depunerea situaţiilor financiare anuale întocmite la 31 decembrie 2023 de către persoanele juridice fără scop patrimonial este de 120 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, 29 aprilie 2024.

        Persoanele juridice fără scop patrimonial care, la data intrării în vigoare Ordinului nr.470/2024 cu privire la raportarea informaţiilor referitoare la finanţările primite de persoanele juridice fără scop patrimonial, au depus, conform legii, situaţiile financiare anuale aferente exerciţiului financiar al anului 2023 şi au primit în cursul acelui exerciţiu sume de natura celor prevăzute de art. 34 alin. (3^1) din Legea contabilităţii depun Declaraţia privind situaţia de trezorerieîn termen de 60 de zile de la încheierea termenului de depunere a situaţiilor financiare anuale, prevăzut de legea contabilităţii.

        Formatul declaraţiei este prevăzut în ordinul mai sus menţionat, astfel:

  • pentru exerciţiul financiar al anului 2023, se va depune declaraţia în formatul  prevăzut în anexa nr. 1;
  • persoanele juridice fără scop patrimonial care, în cursul exerciţiului financiar al anului 2023, au primit sume de natura celor prevăzute la art. 34 alin. (3^1) din legea contabilităţii în valoare cumulată de maximum 100.000 lei pot folosi pentru întocmirea Declaraţiei privind situaţia de trezorerie formatul prevăzut în anexa nr. 2.
  • începând cu exerciţiul financiar al anului 2024, Declaraţia privind situaţia de trezorerie se depune în formatul elaborat în acest sens.

        Declaraţia se depune folosind programul de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor, iar formatul electronic al declaraţiei prevăzute la art.5 alin. (1) din ordin se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor, care este pus la dispoziţia persoanelor juridice fără scop patrimonial, gratuit, de unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor sau poate fi descărcat de pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, de la adresa www.anaf.ro.

        Nerespectarea prevederilor referitoare la întocmirea declaraţiei prevăzute la art. 34 alin. (3^1) constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 20.000 lei la 30.000 lei.

       Informaţii suplimentare privind completarea și depunerea declaraţiei, pot fi obţinute:

– prin Formularul Unic de Contact aferent link-ului: https://www.anaf.ro/asistpublic/;

–         pot solicita asistență telefonică, în domeniul fiscal sau IT, apelând Call Center-ul A.N.A.F la nr. 031.403.91.60;

–       direct de la unităţile teritoriale.

Baza Legală:

  • Legea nr. 82/1991 din 24 decembrie 1991 *** Republicată, Legea contabilităţii;

– Ordin nr.470/2024 cu privire la raportarea informaţiilor referitoare la finanţările primite de persoanele juridice fără scop patrimonial.Compartament Comunicare, Relaţii Publice şi Mass Media

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE