Acreditarea şcolilor Social
  • admin
  • 0 comentarii
  • 28 Vizualizări

Acreditarea şcolilor

232_1acreditarescoli.gifMinisterul Educaţiei lucrează la metodologia de acreditare a unităţilor de învăţământ preuniversitar. Pentru a fi acreditate, şcolile vor trebui să prezinte un dosar complex, care să includă noul proiect de dezvoltare instituţională, rezultate ale elevilor la olimpiade şi situaţia inserţiei asolvenţilor pe piaţa muncii.

În comformitate cu normele legale, activitatea de evaluare în vederea acreditării este realizată de Comisia Naţională de Evaluare şi Acreditare a Învăţământului Preuniversitar şi de către comisiile judeţene de evaluare şi acreditare a învăţământului preuniversitar, care pot aviza sau nu funţionarea unei unităţi şcolare. Pentru a fi acreditate, unităţile de învăţământ au obligaţia de a solicita acet lucru, în condiţiile legii, cu cel puţin 6 luni înainte de sfârşitul ultimului an şcolar din perioada pentru care au primit autorizaţia de încredere. În caz contrar, unitatea de învăţământ respectivă primeşte un avertisment din partea Comisiei Naţionale. Cei care nu solicită acreditarea în termen de 3 luni de la primirea avertismentului intră în lichidare începând cu anul şcolar următor, în baza ordinului ministrului Educaţiei şi Cercetării de retragere a autorizaţiei de încredere. În vederea obţinerii acreditării, unitatea de învăţământ preuniversitar autorizată depune o cerere-tip, însoţită de un raport de autoevaluare şi un dosar complex, care trebuie să includă studiul diagnostic privind stadiul de dezvoltare a unităţii de învăţământ şi eficienţa ei internă şi externă, precum şi noul proiect de dezvoltare instituţională, în baza diagnozei realizate şi prin comparaţie cu proiectul iniţial. De asemenea, şcolile vor fi obligate să mai prezinte copia după autorizaţia de încredere, lista spaţiilor deţinute în proprietate, lista obiectelor de inventar şi a mijloacelor fixe aflate în proprietatea unităţii de învăţământ sau actele privind baza materială închiriată şi actele privind asigurarea condiţiilor de securitate şi igienico-sanitare. Pentru a convinge că merită o nouă acreditare, şcolile vor trebui să ateste cu acte că elevii au primit o educaţie de calitate iar în dosarul pentru acreditare trebuie să fie incluse acte privind rezultatele elevilor: performanţe obţinute la concursuri şi olimpiade şcolare, rezultatele obţinute la testările naţionale, examene de bacalaureat şi chiar situaţia privind inserţia absolvenţilor pe piaţa forţei de muncă. Datele conţinute în raportul de autoevaluare vor fi asumate, sub semnătură şi cu aplicarea sigiliului şcolii, de către directorul unităţii de învăţământ.

Pentru a acorda autorizaţia de încredere şcolilor, Comisia Naţională se va organizeaza pe subcomisii de evaluare şi acreditare care vor efectua vizite în teren, pentru a verifica documentaţia cuprinsă în raportul de autoevaluare, precum şi îndeplinirea criteriilor şi standardelor naţionale de evaluare şi de acreditare. Subcomisiile întocmesc un raport de evaluare care va fi analizat de Comisia Naţională, cea care va hotărî acodarea sau neacordarea acreditării. În caz de răspuns negativ, preşedintele comisiei judeţene are obligaţia de a prezenta inspectorului şcolar general motivele de invalidare comunicate de preşedintele Comisiei Naţionale. Decizia de acordare sau neacordare aparţine inspectorului şcolar general.

Monitorizare continuă

În primii 5 ani după obţinerea acreditării, unităţile de învăţământ preuniversitar acreditate vor fi controlate anual de comisia judeţeană, apoi şcolile vor fi controlate din cinci în cinci ani. Controalele care vor fi efectuate în unităţile acreditate pot fi anunţate instituţiilor în cauză cu cel mult 3 zile înaintea efectuării lor. “Pentru unităţile de învăţământ particular există deja o metodologie. În cazul celorlalte, se discută un proiect pentru cele 8 judeţe pilot, iar dacă se vor constata îmbunătăţiri, atunci se vor pune în aplicare”, ne-a declarat Albertini Zoltan, inspector şcolar general adjunct şi preşedintele Comisiei Judeţene de Evaluare şi Acreditare a Învăţământului Preuniversitar.
Ionuţ OPREA
ionut@zi-de-zi.ro

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Citește și:

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE