Carol I, modelul Monicăi Şincan Social
  • admin
  • 0 comentarii
  • 133 Vizualizări

Carol I, modelul Monicăi Şincan

10-2_48.jpgDespre importanţa zilei de 24 ianuarie, semnificaţia sa istorică, învăţămintele şi opiniile unui dascăl pasionat, citiţi în interviul de mai jos  cu Monica Alexandra Şincan, profesor de istorie la Gimnaziul “Europa” din Târgu-Mureş.
Reporter: Faceţi un scurt istoric al activităţii dumneavoastră…
Monica Şincan:
Am predat la liceul din Horezu, judeţul Vâlcea, apoi la un colegiu din Drăgăşani, am ajuns apoi la Liceul de Artă şi Liceul Pedagogic din Târgu-Mureş. Acum sunt profesor titular aici, la Gimnaziul “Europa” şi la Colegiul Economic „Transilvania”.
Rep: Ce implicaţii are predarea acestei materii?
M.Ş.:
Eu fac din plăcere această meserie. Încerc să îi fac pe copii să fie atraşi de ea pentru că marea majoritate au ideea preconcepută că istoria înseamnă date şi multă materie de memorat. Eu îmbrac datele în evenimente şi mizez pe logică. La o lecţie, au una sau două date de memorat, dar nu mai mult.
Rep: Ce trebuie să învăţăm din trecut?
M.Ş.:
Avem multe lucruri de învăţat; trebuie să luăm elementele pozitive dar nu trebuie să le neglijăm nici pe cele negative pentru că avem de învăţat. Istoria trebuie studiată. Putem întotdeauna alege modele din trecut. Eu îl prefer pe Carol I.
Rep: Care este importanţa zilei de 24 ianuarie?
M.Ş.:
Ziua de 24 ianuarie este cunoscută ca “Mica Unire” a celor două Principate, Ţara Românească şi Moldova, în 1859, având în centru personalitatea lui Cuza. I se spune astfel deoarece s-au unit doar două Principate. Este un eveniment important.
Rep: Cum percep elevii această zi?
M.Ş.:
Elevii sunt destul de receptivi. I-am pregătit pentru această zi, ca în fiecare an, aşadar ei nu uită de semnificaţia acestei zile. Am observat că şi mass-media pune accentul pe această zi. Nu s-a întâmplat să întreb pe elevi despre semnificaţia acestei zile şi ei să nu îmi dea un răspuns corect. La începutul caietului, notăm nişte date importante şi 24 ianuarie se află printre ele. Iar aceste date reprezintă punctul pentru nota 10 atunci când îi ascult pe elevi.
Rep: De ce aţi ales să predaţi istoria şi nu altceva?
M.Ş.:
Am ales această materie din pasiune. În clasa a IX-a, am intrat la Liceul de Matematică din Horezu, la cea mai bună clasă. Singura materie la care nu am luat 9, a fost Istoria. Când eram mică, mama nu îmi citea poveşti nemuritoare, ci poveşti istorice. Aveam multe cărţi de istorie, era pasiunea meamei mele, care s-a transmis şi la mine.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Citește și:

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE