Paşcan, şah la Boc pentru anularea taxei de primă înmatriculare Politic
  • admin
  • 0 comentarii
  • 58 Vizualizări

Paşcan, şah la Boc pentru anularea taxei de primă înmatriculare

6_caaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.jpg
Prefectul judeţului Mureş, Marius Paşcan, susţine demersul de modificare a legislaţiei în ceea ce priveşte taxa de primă înmatriculare, din cauza sutelor de procese pierdute în această speţă de Instituţia Prefectului Mureş. De asemenea, prefectul susţine şi modificarea legii care reglementează activitatea Comisiei Judeţene de Fond Funciar care funcţionează fără patrimoniu şi buget propriu.

Reporter: Cum apreciaţi activitatea din 2010 a Compartimentului informare – relaţii publice din cadrul Instituţiei Prefectului Judeţul Mureş?
Marius Paşcan: Cred că a reprezentat una din cele mai intense activităţi a Instituţiei Prefectului. Foarte mulţi dintre solicitanţi nici nu apar în statistica oficială întrucât au venit adresându-se fie unor servicii din cadrul instituţiei, fie direct prefectului, fără a urma procedura specifică. Însă în toate cazurile n-am respins pe nimeni deoarece consider că e firesc ca atunci când un cetăţean vine până la Instituţia Prefectului să îl primesc şi chiar dacă problema nu ţine de competenţa mea, măcar să îi dau un sfat bun. La fel i-am instruit şi pe colegii mei pentru că acesta e rolul nostru, să răspundem solicitărilor cetăţenilor.

Rep.: Pe ce teme sunt audienţele dumneavoastră?
M.P.: Majoritatea problemelor ţin de fondul funciar, în proporţie de peste 80% audienţele mele sunt alocate acestui domeniu. Suntem cu un procent de circa 72-75% titluri de proprietate eliberate în judeţul Mureş, iar pentru cele neeliberate situaţiile sunt în general litigioase, majoritatea ajungând în instanţă. Nu pot interveni în niciun caz ajuns în instanţă, unii cetăţeni vin chiar cu sentinţe negative şi solicită ca prefectul să schimbe sentinţa. Încerc să le explic că prefectul nu le poate asigura racordarea la apă, gaz sau alte situaţii de acest gen.

Rep.: Cu ce alte probleme mai vin cetăţenii la dumneavoastră?
M.P.: Asigurarea legalităţii actelor administrative este competenţa cea mai importantă pe care o are în momentul de faţă un prefect. Un alt atribut important este cel privind asigurarea legalităţii şi procesele pe care le avem în instanţă. În momentul de faţă sunt peste o mie de cauze pe rolul instanţelor, marea lor majoritate, aproape 90%, în ce priveşte fondul funciar în care este angrenată Comisia Judeţeană de Fond Funciar şi o parte tot mai mare pe cazurile în care cetăţenii aduc autoturisme second hand din străinăate. Le înmatriculează aici şi când trebuie să plătească taxa de primă înmatriculare, care practic este o taxă de mediu, refuză să facă acest lucru şi contestă această taxă deşi este un act normativ în vigoare, legal, invocând faptul că în momentul în care au cumpărat maşina din străinătate dintr-o ţară europeană taxa de mediu este inclusă în preţ şi consideră că a o plăti încă o dată în România este un abuz.

Rep.: Cine are dreptate în cazul taxei de primă înmatriculare?
M.P.: Pe această speţă n-am cum să le dau dreptate cetăţenilor, deşi au dreptate. Ei ajung în instanţă şi în toate cazurile, aproape fără excepţie, pierdem aceste procese. În momentul de faţă sunt pe rol câteva sute de procese, instanţele dând dreptate acordurilor bilaterale la care România s-a raliat şi atunci i se dă dreptate cetăţeanului. În urma procesului unii se întorc împotriva Instituţiei Prefectului care are în subordine Serviciul de înmatriculări şi permise auto şi solicită chiar daune şi despăgubiri. Am pus problema aceasta în discuţie încă de la instalarea mea ca prefect şi la nivel de Guvern şi la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, solicitând ca într-un fel sau altul să modifice acest act normativ. Mi s-a răspuns din partea ministerului că suntem o excepţie, eram doar câteva judeţe din inima Transilvaniei, dar în momentul de faţă toţi prefecţii au această speţă pentru că s-a extins vestea şi aceste procese se pierd în toată ţara şi atunci se impune o schimbare sau adaptare a legislaţiei româneşti în funcţie de legislaţia europeană. Voi continua demersurile pentru ca acest act normativ să fie modificat.

Rep.: Cum funcţionează Comisia Judeţeană de Fond Funciar?
M.P.: Alte cauze pierdute sunt în domeniul fondului funciar şi aici este o eroare legislativă sau lipsa unei legislaţii coerente în domeniu. Comisia Judeţeană de Fond Funciar este o entitate eterogenă din care fac parte directori de deconcentrate şi alte instituţii care administrează teritoriul judeţului, dar în acelaşi timp comisia, a cărui preşedinte este prefectul, nu are patrimoniu propriu, membri săi nu sunt remuneraţi pentru activitatea pe care o desfăşoară, dar în procesele pe care le pierde pe fond funciar în urma unor propuneri ale Comisiilor Locale de Fond Funciar ni se impută diverse daune sau cheltuieli de judecată pe care instanţa le trimite Instituţiei Prefectului să le plătească, cu toate că Instituţia Prefectului nu subordonează Comisia Judeţeană de Fond Funciar care are independenţa sa de funcţionare, nu are patrinmoniu, buget, nu are de unde să plăteasă cheltuielile de judecată, deci este un nonsens. S-a făcut o comisie care funcţionează legal şi validează sau respinge actele administrative emise de Comisiile Locale de Fond Funciar, dar în acelaşi timp nu răspunde în faţa instanţelor de judecată pentru a plăti anumite daune să zicem pe procesele judecate şi atunci instanţa se adresează Instituţiei Prefectului. Legal nu avem cum să plătim pentru că această comisie nu ne este subordonată. Este o confuzie juridică generată de faptul că prefectul este preşedintele acestei comisii şi atunci se consideră că toată comisia e a Prefecturii.

Rep.: Ce e de făcut?
M.P.: Am avut o situaţie înainte de a fi instalat prefect, când a fost blocat contul Prefecturii pentru a plăti daune din procese civile pentru hotărâri ale Comisiei Judeţene de Fond Funciar. Fireşte că am făcut demersuri legale şi am explicat instanţelor că nu suntem noi datori să plătim aceste daune. Problema e în aer de câţiva ani, nu ştiu de ce nu se clarifică problema, tot timpul apar alte priorităţi pe masa Guvernului şi asemenea chestiuni care într-un fel sau altul ne îngreunează activitatea nu sunt clarificate. Ar trebui un act normativ prin care să se asigure buget de funcţionare acestor comisii…

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE