Ciupitul la cântar și alte nereguli. ANPC a controlat 9 magazine Lidl din județul Mureș și a aplicat amenzi în valoare de 94 mii lei
2 noiembrie 2023Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor Regiunea (ANPC) a desfășurat, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respecatate prevederile legale în vigoare, în domeniu, în magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL.
Au fost verificate 9 locații din județul Mureș, iar în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni: 24 amenzi contravenționale în valoare de 94 mii lei, oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 1.506 lei, oprirea temporară de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 2.285 lei și oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor la sectorul de panificație pentru 2 puncte de lucru.
” Ciupitul la cântar a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!” – Horia Constantinescu – președinte ANPC.
Câteva din cele mai importante abateri constatate de echipele de control
– comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj
– nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menționată și reducerea corespunzătoare pe pachet; lipsa produsului de referință la raft pentru a rezulae avantajul specific al prețului pachetului promoțional; lipsa mențiunilor referitoare la data de debut a campaniei de reduceri)
– utilizarea, în zona de producție, respectiv coacere de produse de panificație, a pâinii neambalate păstrată în lăzi din plastic, neigienizate
– folosirea unor camere de frig cu depuneri masive de gheață
– comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat sau cu
acumulare de lichid în amabalaj
– comercializarea unor fructe si legume cu modificari organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I
– condiții de depozitare și igienă necorespunzătoare, cu reziduri și rugină, surplus de gheață, reziduuri pe paviment, agreagate de refrigerare neigienizate, depozitarea produselor în spațiul destinat în temperatura neconforma
– comercializarea unor produse fără a avea menționat pe eticheta de la raft prețul pe unitatea de măsură
– lipsa mențiunilor referitoare la ingredientele produselor și la valoarea nutrițională a acestora, pe etichetele produselor din zona de panificație
– în zona de panificație, folosirea unor tăvi cu grad avansat de arsură, a unor stative pentru tăvi și a unor rafturi metalice cu grăsime arsă și mizerie
– folosirea unor spatii de refrigerare si de congelare neigienizate, cu praf, resturi alimentare, impurități, cu ventilatoarele de la agregatele de răcire cu depuneri masive de praf, impurități, rugină, gheață
– prezentarea la vânzare a unor produse de panificație ca având în compoziție ingrediente superioare (ciocolată) în raport cu cele reale (cacao și uleiul vegetal), potrivit informațiilor furnizate de comisarul şef adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Mureş, Marcela Achim.
Atâta timp cât în magazin nu sunt cantare electronice de verificare a cantității cumpărate iar cântărirea se face doar la casier când plătești …la ce vă așteptați?? Și la Carfour la fel, n au cantare in zona de legume fructe pt a cântării in prealabil marfa…