Pentru comunicare eficientã
27 ianuarie 2006Gimnaziul Tudor Vladimirescu a prezentat ieri proiectul "Dascãli elevi pãrinţi într-o cooperare interjudeţeanã", realizat în parteneriat cu Şcoala "Horea, Cloşca şi Crişan" din Turda. Tema activitãţii a fost comunicarea eficientã între dascãli, elevi şi pãrinţi. La eveniment au luat parte reprezentanţi ai IŞJ Mureş şi IŞJ Cluj.
Scopul implemetãrii proiectului este depistarea lacunelor existente în procesul comunicaţional dintre dascãli, elevi şi pãrinţi şi ameliorarea acestora în cadrul unui program de intervenţie. Segmentul ţintã a fost format din doisprezece profesori şi învãţãtori, trei grupuri formate din opt elevi de gimnaziu şi un grup format din zece pãrinţi. |n etapa de pretestare aceştia au primit chestionare special concepute, pentru a determina deficienţele de comunicare şi a contura direcţiile de intervenţie. Celor care le-au fost depistate probleme de comunicare le-au fost furnizate informaţii teoretice depre actul de comunicare, iar apoi au fost implicaţi în exerciţii şi jocuri de autocunoaştere şi cunoaştere a membrilor grupului din care fac parte. Pentru elevi programul de intervenţie a fost stabilit pe patru şedinţe, profesorii şi pãrinţii au trecut doar prin douã şedinţe. |n afara sesiunii de lucru invitaţii au mai vizitat unitatea şcolarã din Târgu Mureş şi Palatul Culturii din municipiu. "Parteneriatul nostru a pornit de la o întâlnire pe care am avut-o anul trecut când am constatat cã avem de învãţat unii de la alţii şi am hotãrât cã împreunã putem realiza lucruri interesante. Ne-am reîntâlnit astãzi pentru a gãsi soluţii la probleme care vizeazã comunicarea, act esenţial în obţinerea de rezultate", a declarat directorul Gimnaziului Tudor Vladimirescu, Mãrioara Chirvase.
Ionuţ OPREA
Lasă un comentariu