75% din apelurile către 112, false Social
  • admin
  • 0 comentarii
  • 42 Vizualizări

75% din apelurile către 112, false

3-1_38.jpg
Dispeceratul 112 din Târgu-Mureş şi-a deschis porţile vineri, 11 februarie, astfel încât aproximativ 50 de elevi au avut posibilitatea să cunoască detalii despre activitatea serviciului şi să primească răspunsuri privitoare la modul corect de folosire a numărului de urgenţă 112. Acţiunea a fost organizată cu ocazia Zilei Europene a Numărului Unic de Urgenţă 112, aniversată anual la data de 12 februarie. „Am înţeles că dacă cineva sună la 112 numai ca să se distreze şi altcineva chiar are nevoie de ajutor, salvatorii o să întârzie să meargă la cei care au nevoie de ajutor”, a spus Vlad, elev în clasa I C la Gimnaziul „Friedrich Schiller” din Târgu-Mureş.

Amatorii de farse „bombardaţi” cu SMS-uri

Coordonatorul intern al Dispeceratului 112 din Târgu-Mureş, Sergiu Oltean, a arătat că principalul obiectiv al acţiunii îl reprezintă educarea şi informarea copiilor, astfel încât numărul de apeluri false să se micşoreze. De asemenea, Sergiu Oltean a afirmat că autorii apelurilor false riscă să rămână cu telefonul blocat din cauza „bombardamentului” cu SMS-uri, una din sancţiunile cu care autorităţile ripostează în faţa amatorilor de glume proaste. „Media apelurilor pe zi este undeva la 3600 – 3700, din care aproximativ 75% sunt apeluri false. Din păcate, numărul de apeluri false a scăzut foarte puţin faţă de anul trecut, iar prin această mediatizare de folosire a numărului de urgenţă 112 în mod corect sperăm ca incidenţa acestor apeluri să se reducă. Au fost şi sancţiuni, putem să facem şi localizarea numărului de telefon, avem metoda de „bombardare” cu SMS-uri a telefonului mobil, aceasta ducând la blocarea telefoanelor celor care utilizează în mod nejustificat linia de urgenţă”, a declarat coordonatorul intern al Dispeceratului 112 din Târgu-Mureş.

Dispecerat unic în ţară la Târgu-Mureş

Colonel Dorel Demian, şeful Oficiului Judeţean de Telecomunicaţii Speciale Mureş, a declarat că de la înfiinţarea Dispeceratului 112 în Târgu-Mureş, în martie 2005, numărul apelurilor false a scăzut de la 90 la 75 de procente. „În România, acest număr funcţionează din 2004 când a început implementarea lui de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, iar în aprilie 2005 sistemul a fost declarat utilizabil. În Târgu-Mureş, serviciul 112 funcţionează din martie 2005. Dacă la început am pornit cu un număr de 90% de apeluri false, prin activităţile de promovare de utilizare corectă a acestui număr, am reuşit să reducem acest număr la 75%. Dispeceratul integrat de la Târgu-Mureş este unic în ţară, fiind singurul dispecerat unde toate agenţiile sunt reprezentate de către o persoană în aceeaşi locaţie”, a explicat Dorel Demian.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE